Találgatások a hatodik generációs Subaru Outback 2020 -as típusról

A 2020 Subaru Outback új platformot kap

Most, hogy itt van az új 2020-as Subaru Legacy szedán, kitalálhatjuk, mi lesz a következő új kiadású Subaru: egy újratervezett Subaru Outback!
Az Outback az egyik legnépszerűbb modell a vállalat történetében. A szokatlan piaci pozíció ellenére a Subaru  Outback az Egyesült Államok egyik legtöbbet vásárolt járműve és nem ok nélkül. Továbbra is dicsérjük a jelenlegi modellt a kiváló minőségű belső teréért, a kényelmes utazásért és a jó visszajelzésű kormányzásért, még annak ellenére is, hogy ez a kiadás már idős korba lépett. A Subaru Outback éveken keresztül minden nagyobb külső átalakítás nélkül folyamatosan még mindig kelendőbb, mint az összes többi típus.
Eddig is számos díjat nyert és szerencsére a Subaru hamarosan bemutatja a következő generációs Outback-et, hogy versenyképes maradjon a versenytársaival. De a nagy változások hamarosan megtörténnek, az Outback teljes átalakításra kerül a hatodik generációs modelljével.

A Subaru Corporation az új Outback tervezési irányát a képen látható Viziv Concept Tourerrel jelölte ki. Néhány elem megmaradhat, de máskülönben a SUV megőrzi a már megismert arányait és vonalait.

A Viziv Concept Tourer nagyon merész formát mutat, amely azt sugallja, hogy ez egy tanulmány, az Outback alakja sokkal kifinomultabb lesz.

A hatszögletű hűtőrácsot megtartják, bár valószínűleg sokkal nagyobb lesz mint az ötödik generációs Foresternél, amely idén jelent meg a piacon.
Az agresszív C-alakú fényszórók ebben a formában nem jelennek meg a gyártás során, de hasonlóan éles, hosszúkás formát fognak mutatni az aktuális hatodik generációs modellben. A sárvédő szellőzőnyílások átalakíthatók, de a műanyag elemek a karosszéria alsó részén megmaradnak.


A Viziv Tourer Concept oldalsó profilja alacsony, keskeny oldalsó ablakokkal és nagy kerekekkel. Az Outbacknél a sok él és felület valószínű már nem fordul elő, bár várható, hogy a hátsó negyed panelje izmosabb lesz, hozzáadott hajlattal és kap egy karaktervonalat, hogy kiemelje a formáját. A Legacy hagyományára nézve arra számíthatunk, hogy az új Outback hasonló utat követ majd, így hasonló arányok várhatók el az utcán látható modellhez képest.


Illustration by Alexander Stoklosa

És mivel az Outback és a Legacy mindig megosztotta az alapokat, feltételezhetjük, hogy az új Legacy szedán jellemzőinek többségét átveszi az Outback, ami nagyon hasonlíthat az előre elképzelt ábránkhoz (ld. fent) .

Amikor a 2020-as Outback megérkezik a következő évben, a belső tér növekedni fog, mivel az új Subaru már a Global Platform (SGP) alaplemezre épül. Az SGP egy moduláris vázszerkezet, amelyre a Subaru számos új típust építhet. Az SGP alapja már az Ascent, a Subaru Impreza, XV, Legacy és Forester típusoknak, és a következő generációs Outbacknek. Könnyebb, mégis erősebb, merevebb, csöndesebb, biztonságosabb felépítést biztosít, ami javítja a menettulajdonságokat, valamint csökken a zaj és rezgés a kabinban és jó hatással van az üzemanyag-takarékosságra is.

Az új Subaru Outback kiadás dátuma

A kiadás dátuma még nem ismert, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján, a fejlesztésekben több új generációs debütációt láttunk a 2000-es, 2005-ös, 2010-es és 2015-ös években. Ez azt jelenti, hogy az ötéves ciklusokban a következő Outback várhatóan a 2020-as modellévre érkezik. A Subaru 2018 nyarán elkezdte a ráncfelvarrott 2019-es modell eladását, így az új generációnak valamikor 2019 őszén kell piacra kerülnie. A Subaru szóvivője, Dominick Infante megerősítette, hogy az új Outback-et már idén is láthatjuk.

A cég nyílván vár a bejelentéssel a nagy színpadra, hogy fokozza az érdeklődést. A debütálás valószínűleg egy 2019-es Északamerikai Nemzetközi Autószalonon fog megtörténni.

A Subaru valószínűleg a 3.6R motort elhagyja a 2020. modellévben

A motorháztető alatt néhány új motort is várhatunk. Mindegyik négy hengeres lesz, vízszintesen elrendezve, -ez a Subarunál már hagyomány. A „boxer” elrendezés kompaktabb, mint a hagyományosan függőleges „soros” vagy „V” henger elrendezésű konfiguráció. Ez lehetővé teszi, hogy a motort alulra és eléggé hátra helyezzék a vázba, amitől lejjebb kerül a tömegközéppont, stabilabb futást tesz lehetővé, ez különösen előnyös a magasabb építésű SUVok számára.

Amikor az új generációs Outback jövőre érkezik, valószínűleg új, közvetlen befecskendezésű, négyhengeres motorja lesz, amely jobb teljesítményt és üzemanyag-hatékonyságot biztosít, és ezzel a Subaru 6-hengeres boxermotor opciója lekerül a palettáról.


Miért hagynák el az Outback 3,6 literes motorját? Azért lehetséges, mert világszerte szigorúbb üzemanyag felhasználási elvárások és kibocsátási előírások vannak. Az autógyártóknak csökkenteniük kell az emissziót, és tisztább égésűeknek kell lenniük a motoroknak az új kaliforniai és az európai előírásoknak megfelelően. Az új követelményeknek a hathengeres motor ebben a formában már nem tud megfelelni.

A Subaru újonnan kifejlesztett négyhengeres turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű DIT motorjai, összevetve a 3,6 literes 6-hengeres motorral, a kisebb károsanyag kibocsátása mellett jobb teljesítményt nyújtanak. A hatodik generációs modellben egy új, turbófeltöltős, négyhengeres boxer-motor mutatkozik be, ami az Ascentben már szolgálatot teljesít, 2,4 literes, 260 LE-s, 375 Nm forgatónyomatékkal, ami valószínűleg kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsítja az Outbacket 0-100km/ó-ra. A turbófeltöltős Outbacket a Legacy-hez hasonlóan valószínűleg Outback XT-nek hívják majd.

Jelenleg két motor közül választhatnak az Outback vásárlói: egy 2,5 literes boxer-négyhengerest, ami 178 lóerős és 235 Nm nyomatékot ad, és (a tengeren túl) egy 3,6 literes hathengeres boxert, ami 256 LE és 320 Nm nyomatékú.

Az Outback továbbra is használhatja a 2,5 literes motort, -bár nagyobb teljesítménnyel, mint a jelenlegi verzió-, amely már az új 2019-es Foresterben dolgozik, 2,5 literes, közvetlen befecskendezésű, (DIT) négyhengerest, 182 lóerővel és 240 Nm nyomatékkal.

Majdnem biztos, hogy az Outback is kizárólag a jól bevált fokozat nélküli automatikus Lineartronic CVT váltóval jön ki.

Milyen változások következnek be a 2020-as Subaru Outback-nél?

Minden.
A Outback 2020 megtarthatja nagy vonalakban az előző modell profilját, és szinte minden bizonnyal nagyobb utasteret és csomagtartót biztosít az utazóknak. Továbbá megbízhatóan használhatónak kell lennie a terepen, és az alacsony súlypontjának köszönhetően jobban teljesíthet a kanyargós utakon, mint a legtöbb hagyományos formájú crossover.
Az új Outback biztosan új fejezetet nyit az Outback történetében!

Az 1995-ös kiadástól kezdődően a japán autógyártó a Legacy részeként bemutatott Outback-el a saját stílusvonalát tükrözi, egy közepes méretű kombi stílusának és egy hagyományos SUV vezetési dinamikájának összekeverésével, a sokoldalúsággal és szabadidős képességekkel valójában egy igazi crossover- SUV.
A hasonló célú építésű riválisok követték ezt a vonalat, de nem volt nagy sikerük, mindegyikük kevesebb, mint 10 év után eltűntek.
A mérnököknek tovább kell finomítaniuk a 2020-as Outback felfüggesztését, kormányzását és sebességváltóját, hogy hatékonyabbá váljanak, még biztonságosabb kezelést és jobb teljesítményt biztosítsanak. Ez azt is jelenti, hogy a szakembereknek nehéz dolguk lesz, mert amellett, hogy az ilyen méretű és minőségű crossoverben az árat továbbra is viszonylag alacsonyan tartsák, a minőséget és biztonságot viszont nagy mértékben kell, hogy emeljék.

Új generációs biztonsági technika

A hatodik generációs Outback biztosan megkapja a Subaru EyeSight vezető segítő rendszerének következő változatát. A Subaru az EyeSight vezető-segítő technológiájának további fejlesztéseit is magában foglalja, beleértve a radarokat és a rendkívül pontos GPS- és navigációs rendszereket. A japán autógyártó azt állítja, hogy bizonyos körülmények között lehetővé teszi az automatikus sávváltásokat.

Hibrid technológia

Az Ausztrália jelentése alapján a hatodik generációs Outback hibrid technológiát kaphat. Az e-BOXER hibrid rendszer a 2019-es Foresterben is és az új Outbackben is elérhetővé válhat az elkövetkező 12–18 hónapban.

A crossover osztály első modellje, amely a plug-in rendszert hordozza, a Subaru XV 2015-ben készült. Ez a kísérlet nem volt túl sikeres, de most úgy tűnik, hogy a mérnökök készek több időt rászánni a kivitelezésre. A hibrid meghajtás növeli az üzemanyag-takarékosságot, és növeli a jármű környezetbarátabbá tételét.

A Subaru ebben a hónapban indítja el az első, 2019-es Crosstrek (nálunk XV) plug-in-hibridjét az Egyesült Államok piacán.

2020 Subaru Outback Interior

Az új 2020-as Subaru Outback belseje modernebb lesz, a fókuszpontot a műszerfal közepére irányítják.
A belső legnagyobb változása ugyanaz az óriási új érintőképernyő, mint a Legacyban, egy tablet-stílusú 11,6 hüvelyk méretű display, függőlegesen orientált elrendezéssel. Lehet, hogy a nagyobb érintőképernyő vezérli az információs és szórakoztató rendszert.


(Illusztrációk a Chicagóban bemutatott 2020-as Legacyból.)

Az Outback 5-üléses crossover marad nagyszerű utazási kényelemmel és nagyon kényelmes kabinnal. Emellett az új zajtompító funkciók is megtalálhatók, így még kellemesebbé válik az utazás.

A stílus más lesz?

Igen, de valószínűleg nem drámaian.

A külső design továbbra is konzervatív marad az Outback-el. Nem lenne meglepő, ha a Subaru Outback új generációja számára a külső változások nem lesznek mellbevágóak, mert a japán autógyártó nem szeret nagy kockázatot vállalni. Az új Forestert a konzervatív stílusa miatt bírálják, és valószínű ez az Outbacknél sem lesz másképp. Külsőleg több frissítést kap, beleértve az új Forester és Ascent sablonjához hasonló hátsó lámpákat és a kissé újratervezett első és hátsó rész változását. Előnyös lehet az Outback szélesebb hátsó ajtónyitása.

A kocsi emelt hasmagasságú kialakításánál az Outback erős identitást épített ki. Várható, hogy a 2020-as modell inspirációt nyer az Ascent formavilágából, nagy, hatszögletű ráccsal, enyhén hosszúkás fényszórókkal. Oldalsó profiljának a 2015-2019-es modellek egy kicsit kifejezőbb változatának kell lennie. Várhatunk egy függőlegesebb hátsó részt, valószínűleg nagyobb hátsó lámpákkal és egy kiemelkedő krómcsíkkal a felsőbb kategóriájú modelleken.

Drukkolunk a tervezőknek, hogy nagyobb érdeklődést mutassanak az ajtók és a műszerfal új elemei iránt. A műszercsoport, a kormánykerék és az információs és klímaberendezések valószínűleg hasonlítanak az Ascent tiszta és egyszerű elrendezéséhez.
Várjuk, hogy a 2.5 –ös alapkiadás két USB töltési pontot foglaljon magában az elülső utasok számára és egy 8, vagy több hüvelykes információs és szórakoztató érintőképernyőt, amely támogatja az Apple CarPlay-t és a Google Android Auto-t, valamint a szokásos jármű vezérlés-lehetőséget.
Szintén széria lenne a továbbfeljesztett Subaru EyeSight biztonsági rendszer, amely már a 2019-es facelift kiadásban is bemutatkozott és az adaptív sebességtartó automatika, az autonóm vészfékezés, a sávtartás, indulási figyelmeztetés és az automatikus kormánykorrekció lehetőségeket is magába foglalja.

A prémium osztályba beletartozik a holttér figyelés, a bőrkárpit, az Si-Drive teljesítménynövelő, a fűtött első- hátsó ülések, a kulcs nélküli hozzáférés nyomógombos motorindítással és a speciális belső kialakítás. Továbbra is elérhetők lesznek az automatikus távolsági fényszórók, a napfénytető és a GPS navigáció, valamint az aktív LED-es fényszórók.

A legfontosabb lenne, ha a tervezők biztosítanák, hogy az Outback megőrizze a belső terek nagyon jó átláthatóságát, használatát. Az ülések remélhetőleg kényelmesek, jó tartásúak maradnak, bőséges lábtérrel az első és hátsó utasok számára. Előrejelzésünk szerint a csomagtartó mérete nem tér el sokkal a kimenő Outback kiemelkedő 559 literes térfogatától, a hátsó háttámlák ugyanúgy lehajthatók lesznek, mint az elődjénél.

Abban az esetben, ha a kényelmet és a biztonságot kívánja kombinálni, az Outback éppen megfelelő lehet egy természetet kedvelő, kirándulni, utazni szerető család számára.

Írta:
Dr. Déry Péter

 

 

forrás: topspeed.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.