A Subaru Hybrid technológia

A Subaru a Plug-In Hybrid autóját már 2018-ban szállíthatja.
A teljesen elektromos aut
ót 2021-ig igéri.

A Subaru az évek során jó hírnevet szerzett megbízható autók építésében, amelyek nagyfokú biztonságot nyújtanak az utasok számára. De azért, hogy lépést tartson a piacon bekövetkező változásokkal, fejlesztenie kell az elektromos autókat, bővíteni az ajánlatokat.

Annak ellenére, hogy a Subaru ma még semmilyen hibrid autót sem kínál, már 2018-ban tervezi a plug-in hibrid (PHEV) bevezetését. A Subaru vezérigazgatója Yasuyuki Yoshinaga bejelentette, hogy 2021-ben egy teljesen elektromos autót (EV) adnak ki.

A Subaru vezérigazgatója a Bloomberg riporterének adott interjújában megjegyezte, hogy a Subaru inkább a meglévő modellek plug-in hibrid verzióit fejleszti. Figyeli a piacot, mikor csökkennek jelentősen az akkumulátorárak, egyelőre nem említette, hogy ki fogja szállítani az akkumulátorokat ezekhez az egyelőre hipotetikus elektromos járművekhez, de a Panasonic és a Samsung beszállítók is lehetnek  befutók.

A vállalat, a Bloomberg-hírei szerint, most rekord pénzt öl a kutatásra és fejlesztésre – amelynek jó része az elektromos járművekhez kapcsolódik. A másik kutatási irány leginkább az önjáró képességekre és az ehhez kapcsolódó járműtechnikára épül.

“A Subaru az elkövetkező 12 hónapban 1,2 milliárd dollárt fektet be kutatásba és fejlesztésbe, amelynek nagy részéből 2018 végéig egy plug-in hibrid változatot kíván előállítani” – írja Steve Hanley a GÁZ2 honlapján. ” A GKN-hez hasonló beszállítók már készen állnak az EV erőátviteli elemeinek összeszerelésére, hogy felgyorsítsák az elektromos járműtechnológia elfogadását és elterjedését a globális piacon, és megszüntessék annak szükségességét, hogy minden gyár egyedileg maga tervezze, tesztelje és építse fel saját hardvereit, szoftvereit.”

A GKN az elektromos hajtásláncok egyik beszállítója reméli, hogy ő lesz az egyik győztes a piacon a többi gyártók között. “Nagyon keményen dolgoztunk az átmenetre”, mondja Moelgg, a GKN elektromos hajtásrendszerek vezetője. ” A feladat határozottan megváltoztatta a munkatársainkat, a foglalkoztatott mérnököket és programozókat.”.
A Prodrive is készít elektromos alkatrészeket az EV autókhoz, ők is szeretnének egy szegmenst kiszakítani az elektromos felszereléseket előállítók piacából.

Valószínű, hogy a Subaru is a már kifejlesztett technológiát építi be az autóiba, a kiadások csökkentése végett.

Forrás: Cleantechnika by James Ayre

A Subaru Hybrid technológia kompromisszumok nélkül

A Subaru Corporation célja a hibrid technológiával az alacsonyabb károsanyag kibocsájtás, a jobb üzemanyag-hatékonyság és fontosnak tartotta megtartani a Subaru szimmetrikus AWD jellegét. Az eredmény, a Subaru Hibrid Rendszer lett, éppen olyan, amit a Subarutól elvárunk.

A motorok összehangolása

Az elektromotor és az akkumulátorok összehangolása  a Subaru szimmetrikus sebességváltójával nagy kihívást jelentett a mérnökök számára. A cél az volt, hogy hasonló súlyeloszlást alakítsanak ki, mint a  nem hibrid verziónál, megőrizzék ugyanúgy az alacsony súlypontot, és finomítsák a felfüggesztési rendszert, hogy a hibrid rendszerrel is a hagyományos meghajtáshoz hasonló vezetési dinamikát lehessen elérni. A két kompakt motor, a nagy kapacitású akkumulátor és a legendás Subaru szimmetrikus AWD rendszer összeillesztésének meglett az eredménye: a küldetés megvalósult.

  1. SUBARU BOXER

A Subaru Hybrid System a 2.0L 4 hengeres SUBARU BOXER motorral rendelkezik. Ezt a már bevált erőforrást átfésülték, hogy jobban kiegészítse a hibrid hajtásláncot. A módosított sürítési aránnyal és csökkentett súrlódási szintekkel kombinálva elérték, hogy csöndesebb lett a motor  és csökkent az üzemanyag fogyasztása.

  1. Elektromos motor

A Subaru Hibrid Rendszerhez nagy teljesítményű villanymotort alkalmaztak, amelyet úgy terveztek, hogy EV-üzemmódban a csak  elektromos meghajtás elegendő legyen, vagy a benzinmotorral együttműködve együttes üzemmódban is hatékonyan dolgozzon. Az elektromotort arra is használják, hogy gyorsan és hatékonyan töltse fel a nagyfeszültségű akkumulátort a regeneratív fékezésen keresztül. Természetesen az ilyen motor beépítése is lehetővé teszi a károsanyag kibocsátás csökkentését.

  1. Hybrid Lineartronic ™ CVT

A Hybrid Lineartronic sebességváltót (CVT) úgy tervezték, hogy megőrizze a Lineartronic CVT inherens előnyeit, miközben optimalizálja a Subaru Hybrid System teljesítményét. Ennek a forradalmi tervezésnek az eredménye az élenjáró üzemanyag-hatékonyság, a csökkentett károsanyag-kibocsátás, az erős és lineáris motorerő reakció, valamint a 6 fokozatú kézi-váltókaros üzemmód használatából adódó kényelmi funkció.

  1. Subaru szimmetrikus AWD meghajtás

A sebességváltó egy többtárcsás, computer vezérlésű tengelykapcsoló- AWD rendszerhez csatlakozik, amely normál vezetési körülmények között 60/40 % első / hátsó nyomatékeloszlást tart fenn. Amikor a körülmények megváltoznak, egy sor szenzor jele érkezik a központi agyba, ez indítja el a rendszert, hogy automatikusan állítsa be vezetés közben az ideális nyomaték elosztását a tengelyek között, így ez szélsőséges keretek között is kiszámíthatóbb úttartást eredményez.

  1. Akkumulátor

Az akkumulátor egy kompakt egység, amely nikkel-fémhidrid akkumulátorból, frekvenciaváltó/átalakítóból és más nagyfeszültségű alkatrészekből áll. Mindegyik egység a csomagtér  alján található, a padlóra szerelve. A Globális Platformot már eleve úgy tervezték, hogy az elektromos meghajtáshoz szükséges elemeket kényelmesen befogadja. Ez a kialakítás biztosítja, hogy a hibrid modellek összehasonlítható belső térrel rendelkezzenek nem hibrid társaikhoz és ugyanolyan sokoldalúak és könnyen használhatóak legyenek.

  1. Szimmetrikus hibrid hajtáslánc

A SUBARU BOXER motor, a Subaru szimmetrikus AWD, az elektromos motor, a Hybrid Lineartronic CVT és az akkumulátorcsomag stratégiai szempontból mind egy vonalban helyezkednek el a jármű középvonalánál, és alacsony elhelyezésűek az alaplemezen. Ez az elrendezés alacsony súlyponttal rendelkezik, miközben biztosítja a hatékony teljesítményt, a kiváló egyensúlyt és a sportos kezelést.

Előnyök

Környezetbarátabb

A Subaru Hybrid System lehetővé teszi a Subaru Crosstrek Hybrid számára, hogy Észak-Amerikának az egyik legtisztább AWD hibrid crossover-e legyen. A Crosstrek Hybrid EV-üzemmódban nulla kibocsátással és minden egyéb üzemmódban ultra-alacsony szmog-képző emisszióval rendelkezik.

Kevésbé szomjas

A városi közlekedésben a Subaru Crosstrek Hybrid megközelítőleg 16% -kal hatékonyabb, mint a nem hibrid kivitel – ez üzemanyag-hatékonyabb, mint az átlagos AWD kompakt hibridek.
Üzemanyagfogyasztási értékek:
Város / Autóút (L / 100 km)  7.9 / 6.9

Ugyanolyan dinamikus

A Subaru Hibrid Rendszer fejlesztésében nem törekedtek kompromisszumos megoldásra, ez biztosította a kiváló agilitást és valódi szabadidő- autó képességet, melyeket gyakran nem találnak meg más hibrid járművekben. A Subaru hibrid ugyanolyan mozgékony, stabil és élvezetes vezetési élményt nyújt, mint a nem hibrid változat, -az útviszonyoktól függetlenül.

Hogyan működik

A Subaru Hybrid System előnye az, hogy nem változtatja meg a jármű jellemzőit – ugyanúgy vezethető, mint bármely más Subaru. A titok a hibrid technológia zökkenőmentes használata. Eltekintve a karosszérián megjelenő jelvényektől, amikor a hibrid EV módban üzemel, soha nem találnád ki, hogy ez egyáltalán egy hibrid.

Indulás

A nyomógomb megnyomásával indítja a SUBARU BOXER motort, és már rögtön az indulástól előkészíti a hibrid rendszert az optimális teljesítmény érdekében.

Motoros segítség

Az elektromos motor és a SUBARU BOXER motor tökéletes harmóniában dolgozik a gyorsulás és a mozgás során a hajtóerő biztosítása érdekében; együtt gyorsabb és üzemanyag-hatékonyabb reakciót produkálnak, mint a hasonló, benzines motorok.

Automatikus stop / start rendszer

Ez az üzemanyag-takarékos technológia a benzinmotor leállását biztosítja, amikor a fékpedált használjuk. Attól függően, hogy milyen gyorsan fékezi le a fékeket, vagy már mennyi energiát használnak fel, a jármű automatikusan tölti az elfogyasztott áramot, ha újra gázt adunk, indítja a benzinmotort vagy folytatja a sebességet EV üzemmódban.

A motor 80 km / h alatt

A tartós gyorsulás vagy a városi vezetés hosszú időszaka után a SUBARU BOXER motor a hajtóerőt biztosítja, és egyidejűleg feltölti az akkumulátort.

 

A motor 80 km / h felett

Ha az akkumulátor teljesen fel van töltve, vagy 80 km / h sebességnél nagyobb sebességgel halad, a SUBARU BOXER motorja a leghatékonyabban használja fel az üzemanyagot.

Regenerálás

Fékezés, vagy lassulás esetén a kinetikus energia regeneráló rendszer visszanyeri az energiát a kerekekről, hogy feltöltse az akkumulátort, meghosszabbítva ezzel az EV-hatótávolságot.

EV üzemmódban

Gyengén gyorsulva és 42 km / h alatti vezetésnél az elektromos motor az akkumulátorból áramot vesz fel, hogy önálló hajtóerőt biztosítson. Ez az üzemmód jól működik városi környezetben és lassan haladva a parkolóban.

Parkolás

Miután elértük a célállomást, a jármű úgy működik, mint bármely más benzines jármű. Egyszerűen tegyük a váltókart parkoló állásba, és nyomjuk meg a nyomógombot, hogy leállítsuk a motort.

Írta: Dr. Déry Péter

Forrás: Subaru Canada

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.