Subaru Libero |
Subaru Libero – MY91-96
Tehát Libero alias Mikrobi…. Letörlök néhány nosztalgikus könnycseppet.. :)))
A kezdetek: Az első autóm elsőkerék-hajtású volt és amikor egyik télen fél napig ástam magam egy gyalogsági ásóval a hóból, úgy döntöttem, legközelebb összkerekes autót veszek.
Az újságokat lapozgatva, internetet bújva láttam egy képet róla és nagyon megtetszett. Mi több, a helyi autósügynökségeket járva meg is láttam egyet. Megnéztem és meg is vettem rögtön. Ez egy 1986-os évjáratú 997 cm3 változat volt. Ideális családi autó. A hétszemély szállíthatósága általában elég, akárhová indul az ember és akkor még néhány csomagnak is van hely. 3 évig volt nálam, tevékenységének köszönhetoen rengeteg emlékem maradt, hiszen bejártam vele a fél országot, hóban – sárban – napsütésben. Készítettem egy kis összegzést, amolyan kedv csinálónak:
Előnyök: Az utastér variálhatósága. A három üléssorból a két hátsót minden irányban lehet dönteni, ennek következményeként, ha szükség van rá akkor nagyszerű ágyat produkál, amit nem egyszer irigyeltek tőlem a sátrazók, ha kell le lehet fektetni a padlóra és hatalmas rakteret ad. Hordtam vele a hullámpalától kezdve a majd 3 méteres vascsőig mindent. Jól jött, akkor is, ha épp öten-hatan megindultunk túrázni. Mindennek volt helye. Kívülről nevetségesen kicsi, de belülről meglepően nagy. Persze nem tökéletes a komfort, de hát kompromisszumokat kell hozni. Valamiért valamit. Nekem tetszett a hatalmas tetőablak is. Ha teljesen elhúztam, derékig lóghattam ki rajta… A kicsi háromhengeres 1000 cm3 motor, nem egy versenyerőmű, de a nyomatéka már alacsony fordulaton jelentkezik. Ennek köszönhetően szépen dolgozik 4WD üzemmódban, nem kell pörgetve erőlködni. Ránézésre borulékonynak tűnik, de a padló alá fektetett motor és váltó nagyon jól lent tartja a súlypontot. A kanyarban megdől egy bizonyos fokig, aztán úgy marad a végéig. A havon, a sárban hétköznapi körülmények között nincs akadály. A térdig érő havat nem kell ellapátolni az udvarban. Egy Libero bemegy a garázsba így is… Egy vadász vette meg tőlem, amikor legközelebb találkoztunk, hitetlenkedő arccal közölte, hogy az autó még a tengelyig érő mélyszántásban is elment, amikor tesztelte.
Hátrányok: A padló alá fektetett motor gyújtáselosztója esős időben elég könnyen felvizesedik. Amikor beragasztottam a szellőzőcsövét ez a tünet megszűnt. A másik nagy gond a gyári alvázvédelem hiánya. Ez sajnos nagyon meglátszott az akkor 15 éves autón.
Egyszer kilakatolgattuk, de a következő műszakira újra előjött egy rakás javítani való. Karosszéria elemeket elég nehéz volt beszerezni hozzá, a többi volt a boltokban, bontókban.
Nem örültem neki, hogy el kellet adni, de így alakult. Viszont a márkát megszerettette velem az már biztos
Holdfénytigris
Ismert tipushibák:
– A bepiszkolódott elosztó és kábelek miatt nem indul be nedves időben (nyár végén meg kell tisztítani).
– Az indítómotorban levő réz kábelek egy része leforgácsolódik, és zárlatot okozva lemeríti az akkumlátort, a hiba nehéz indíthatóság formájában jelentkezik.
Libero 1.2 SDX – SDX-SR |
|
Motor |
3 hengeres, vízhűtéses, soros |
Löktérfogat |
1190cc |
Max. Teljesítmény |
54LE / 4600perc |
Max. Nyomaték |
97Nm / 3000perc |
Furat x Löket |
78mm x 83mm |
Sűrítés |
9,1 : 1 |
Max. seb. |
128km/h |
Gyorsulás 0-100 km/h |
n.a. |
Fogyasztás – vegyes |
7,5 / 100km |
Váltó |
kézi 5 |
Hossz x Széles x Magas |
3525 x 1415 x 1925 mm |
Hasmagasság |
195 mm |
Tengelytáv |
1885 mm |
Fordulókör |
9,5 m |
Saját tömeg |
980 – 1030kg |
Max tömeg |
1600 kg |
Meghajtás |
hátsó kerék, kapcsolható 4WD |
Gumi méret |
155 R 13 |
Tank |
40L |
Subaru Libero – MY91-96
Libero 1.0 |
Libero 1.2 |
|
Motor |
3 hengeres, 4ütemű, vízhűtéses, soros |
3 hengeres, 4ütemű, vízhűtéses, soros |
Löktérfogat |
997cc |
1189cc |
Max. Teljesítmény |
50LE / 5200perc |
52LE / 4400perc |
Max. Nyomaték |
81Nm / 3200perc |
97Nm / 3800perc |
Furat x Löket |
78mm x 69,6mm |
78mm x 83mm |
Sűrítés |
9,5 : 1 |
9,1 : 1 |
Max. seb. |
120 km/h |
120 km/h |
Gyorsulás 0-100 km/h |
n.a. |
n.a. |
Fogyasztás – vegyes |
7,7L / 100km |
7,75L / 100km |
Váltó |
kézi 5 |
kézi 5 |
Hossz x Széles x Magas |
3410 x 1430 x 1900 mm |
3425 x 1430 x 1900 mm |
Hasmagasság |
205 mm |
205 mm |
Tengelytáv |
1805 mm |
1805 mm |
Fordulókör |
9,0 m |
9,0 m |
Saját tömeg |
905 kg |
920 kg |
Max tömeg |
1395 kg |
1395 kg |
Csomagtér |
max 2500 L |
max 2500 L |
Gumi méret |
155 SR 12 |
155 SR 12 |
Tank |
40L |
40L |
Dr. Déry Péter www.lezerdent.hu |