Subaru Outback 2026 ismertetése
A RR megsokszorozta az eladások és a fiatalabb korosztályú vásárlók számát, mióta megjelent a RR Cullinan SUV.
Valószínű ennek analógiájára is készülhetett el a fiatalosabb 2026-os Outback Reborn SUV.
A rajongók kedvencének átalakítása mindig kockázatos. Mielőtt megjelenik a piacon az új típus, piackutatók, mérnökök dolgoznak az új elképzelésen, terveken.
Ezek alapján a Subaru tervezői és a piackutatók úgy döntöttek, hogy az Outback, az emelt hasú kombi crossover az évek során kisebb változtatások után, a 30. évfordulójára megújult formájú legyen.
Teljesen új dizájnnal mutatkozott be az Outback, amely eredetileg 1994-ben a Legacy emelt hasú kombi változataként indult és egykor szedánként és kombiként is elérhető volt. A Subaru az eredeti Legacyt kicsit terepjárósra alakította, és ez lett a rendkívül népszerű Outback. A Legacy azonban 2025-től eltűnt a Subaru kínálatából, így az új Outback már önálló tervezés lett. A Legacy megszűntével az Outback már nem osztja meg szerkezetét a szedánokkal, kombikkal, ezúttal egy valódi SUV-ról van szó, amely több férőhelyet, valamint jelentős műszaki és mechanikai fejlesztést kapott a tervezés során, miközben hű marad gyökereihez, mint egy praktikus mindennapi jármű.
Szerettük a kombikat a könnyű rakodási magasságukért, a régi Outback elvesztése kicsit fájó, mivel eddig ez volt az egyetlen Subaru kombi crossover ebben a méretben. Ám ha egy Subaru rajongó igazi „suvszerű” Subarura vágyik valamivel magasabb tetővonallal, akkor érdemes az új modellt választani.
Kétségkívül, a 2026-os Subaru Outback a legradikálisabb változás a modell 30 éves történetében.
„A váltás célja, hogy valóban a fiatalabb vásárlókat vonzza be, akik közül sokan úgy nőttek fel, hogy szeretik ugyan a szüleik Outbackjét, de valami sajátost szeretnének, ami kevésbé hasonlít az „apa autójához” – mondja Nikki Riedel, a Subaru Outback, Legacy és Ascent autótervezési menedzsere.
A korábbi Outbackek lassan fejlődtek, és amikor a kilépő, hatodik generációt 2019-ben bemutatták, annyira hasonlított az elődjére, hogy néhány vásárló nehezen tudta megkülönböztetni őket egymástól.
„Lehet, hogy a múltban túl messzire mentünk a karosszériával, de profiljában a kialakítás még mindig erősen vízszintes, szinte szedánszerű volt” – vallja be Riedel.
„Sokat dolgoztunk azon, hogy a meglévő tulajdonosok felismerjék és szeressék ezt az új autót is, hogy a potenciális új ügyfelek valami mást és izgalmasat lássanak benne.” Azt mondja, hogy a legtöbb tulajdonos kevésbé összpontosít arra, hogy az autó szedánnak nézzen ki, hanem inkább a képességeire és a hasznosságára figyel, ami nem meglepő az Outback rajongók részéről, tudva azt, hogy a Subaru mindig előbbre helyezte a praktikumot a dizájnnal szemben. A recept már ismerős, de az autó így valóban még jobb lett.
Nekem, (a szerzőnek) a hagyományos forma hiányzik, tekintve, hogy a mostani, utolsó szériából ez már a nyolcadik Outbackem a sorban. A megszokott, régi Outback elvesztése kicsit fájó, mivel a Subarunak ez volt eddig az egyetlen emelt hasú kombija.
A márka legkeresettebb típusa, az Outback eladásai enyhén ingadoztak az elmúlt néhány évben – ezt gyakran mérsékelte a kisebb Crosstrek és Forester testvérek megnövekedett népszerűsége –, és nyilvánvaló, hogy a Subaru fel akarta frissíteni az Outbacket, hogy az eladások továbbra is magasak legyenek.
A Subaru Outback egy teljesen új jármű lett 2026-ra. 5 cm-rel magasabb, 3 cm-rel hosszabb, mint a jelenlegi Outback, és masszívabb profilja van. Ez egy közepes méretű SUV, nagyobb, mint a Subaru Forester, de kisebb, mint az Ascent. A térnyerés mellett a legnagyobb fejlesztések a frissített infotainment és a fejlettebb vezetőtámogató rendszerekben mutatkoznak meg.
A Subaru az Outbacket keményebbé tette, és olyan elemekre helyezte a hangsúlyt, amelyek illeszkednek a szabadidős életmódhoz, mint például a masszív karosszériaburkolatok, ködlámpák, tetősínek és a kerékpártartó rögzítése, stb.
Külső
A Subaru Outback nagy hullámokat vet az autóiparban azáltal, hogy kombiról teljes értékű SUV-ra váltott. Az Outback Reborn már igazi SUV-ként jelent meg.
A Subaru Outbacket a hetedik generációra teljesen áttervezték.
Óriási hűtőrács osztott fényszórókkal került újra tervezésre, és nagy lapos motorháztető jelent meg, a kerékívek kibővültek, a hátsó rész pedig dobozosabb formát öltött. Függőleges vonalak, tiszta karosszéria-oldalak és szögletes részletek mutatkoznak mindenhol. Kevesebb lett a műanyag burkolat is. Ezek a változások igazodnak a jelenlegi SUV-piaci trendekhez, ami a Subaru legújabb tervezési filozófiáját tükrözi.
A Subaru szerint az új Outback megőrizte jellegzetes arányait, kivéve a tetővonalat, amely 5 cm-rel magasabb lett.
A változások azonban nem mind kozmetikai jellegűek. A szögletesebb forma több belső teret biztosít mind az utasok, mind a csomagok számára. Az alapfelszereltségnek számító tetősínek pedig 360 kg statikus teherbírással és 100 kg dinamikus teherbírással rendelkeznek. A síneken most áttekinthetőbb jelölések találhatók, hogy megkönnyítsék a keresztrudak felszerelését. A hátsó légterelő alatt további illusztrációk találhatók.
A SUV-stílusra való áttérés csökkentheti a kocsi prémium érzetét, de fokozza a praktikumát, és potenciálisan több vevőt vonzhat.
Csomagtartó
A Subaru megnövelte a hátsó ablak dőlésszögét a rakodótér bővítése érdekében, a csomagtérajtó szélesebb nyílása pedig javítja a be- és kirakodás kényelmét. 10 rögzítési pont található a rugalmas, mosható csomagtérborításban, amely lehetővé teszi tárolók rögzítését, melyekbe például a koszos túrabakancsokat, vagy olyan tárgyakat tehetünk, amelyeket nem szeretnénk, hogy menet közben csúszkáljanak. A burkolat külső széle mágnesekkel rögzített, így ha valami nehéz dolgot szállít, csak meg kell nyomni és kinyílik a tároláshoz. A Subaru azt állítja, hogy 1 M3 raktérrel rendelkezik a hátsó ülések mögött, ami 57 literrel haladja meg a korábbi modellt. Ez így is több mint 20 százalékkal nagyobb hely, mint a Foresterben.
Belső
Teljesen új lett a képernyő kialakítása, amely elhagyta a régi 11,6 hüvelykes, álló stílusú képernyőt és a számos érintőgombot, helyette egy új, 12,1 hüvelykes fekvő kijelző lett, valamint egy sor praktikus fizikai nyomó- és tekerőgombot alkalmaztak az audio- és HVAC-funkciókhoz, így hideg időben kesztyűben is könnyebben használhatóak.
A Subaru visszalépett az érintőképernyős mániától, amely manapság oly sok járművet érint. Úgy tűnik, hogy az új Outback kezelőszervei könnyebben használhatóak lesznek, és vezetés közben kevésbé vonják el a figyelmet. Az érintőképernyőn található új, függőlegesen elhelyezett menüsor gyors váltást tesz lehetővé a navigáció, a zene és a telefonos műveletek között, a frissített információs sáv pedig gyorsan közvetíti a jármű állapotát, a külső hőmérsékletet, és gyors hozzáférést biztosít a Subaru új felhőalapú hangfelismeréséhez.
A vezeték nélküli Android Auto™ és Apple CarPlay® kompatibilitás alapfelszereltség, gyorsabb, mint korábban.
A hangfelismerés mellett az új Subaru érintőképernyő hibrid navigációs rendszert is alkalmaz, amely a felhőalapú és a fedélzeti információkat kombinálva gyorsan letölti a releváns térképeket bármilyen utazáshoz.
A praktikumtól eltekintve az Outback valamivel kifinomultabbnak ígérkezik, mint az elődje, A szélzaj 10%-kal csökkent a karosszéria oldalain és a tetősíneken található aerodinamikai elemeknek köszönhetően és több hangtompító anyaggal csillapítja a szél- és a motorzajt.
Maga az utastér elegáns, tiszta felületekkel és finomabb anyagokkal.
„Kívül a kaland volt a célunk, belül meg a luxus” – mondta Riedel.
A szövet fotelek megszűntek, mivel nehezen tisztíthatók. Az első és a hátsó utasok nagyobb fejteret kapnak az új Outbackben, az új, közvetlenül a vázra szerelt ülések pedig javítják a kényelmet hosszú távon, és csökkentik a fej mozgását a hosszabb utakon. A magasabb tetővonalnak és a dobozosabb sziluettnek köszönhetően tágasabb is.
Új konzol és műszerfal van, több tárhellyel, mint korábban. Az egyik legpraktikusabb részlet azonban a pohártartók környéke. Mostantól mindegyik ajtóba belefér egy 1 literes vizes palack, és puha anyaggal vannak bevonva, hogy a palackok ne zörögjenek.
Mi hajtja?
Az Outback motorháztető alatti szerkezetek többsége változott. Az alapmotort, a kormányművet és az összkerékhajtást némileg áthangolták vagy felülvizsgálták. Érdekes módon az „átdolgozott” alapmotor 180 lóerőre változott, ez 3 LE-vel több a 2025-ös modellhez képest és 241 Nm forgatónyomatékot ad le, ehhez csatlakozik a Lineartronic® CVT (fokozatok nélküli sebességváltó), manuálisan 8-sebességes váltó.
Választható még az XT, a 2,4 literes, 260 LE-s és 375 Nm forgatónyomatékú, turbófeltöltős négyhengeres motorral szerelt Outback.
Minden Outback természetesen szimmetrikus összkerékhajtást kapott.
Az X-Mode, a Subaru terepvezérlő rendszere szintén alapfelszereltség, mostantól egy kormánykerékre szerelt kapcsolóval aktiválható, így a vezetők az előttük álló nyomon tarthatják a szemüket.
A Subaru átdolgozott szimmetrikus összkerékhajtási rendszere gyorsabb középső differenciálmű-zárást tesz lehetővé a kerekek kipörgésének csökkentése érdekében.
A 2026-os Outback kormányművét a WRX kétfogaskerék-elektronikus szervokormány fogaslécének egy változata javítja, amely közvetlenebb és természetesebb kormányzási érzetet biztosít nagyobb reakciókészséggel. A kormány sebességfüggő áttételi arányát áthangolták, miközben megőrizte a kiváló stabilitását nagyobb sebességnél.
A hibrid hajtáslánc szinte adott, még ha csak egyelőre tervezettként is. A 2026-os Forester már alkalmazza a hibrid kialakítást, így nem lenne olyan nagy lépés, ha ilyet láthatnánk később az új Outbackben. Egyelőre azt látjuk, hogy továbbra is a négyhengeres boxert alkalmazzák, szívó és turbófeltöltéses formában egyaránt.
Biztonsági és vezetéstámogató rendszerek
Az EyeSight vezetőtámogató rendszereit továbbfejlesztették, nagyobb feldolgozási teljesítménnyel, új funkciókkal, valamint új kamerákkal és érzékelőkkel.
Az EyeSight® Driver Assist Technology2 2026-ra olyan funkciókkal bővült, mint az elérhető Hands-Free Driving Assist, amely segíti a vezetőt az autópályán, és képes automatikusan lelassítani, amikor közeledik a kanyarokhoz.
A biztonságos sávválasztás funkcióval ellátott vészleállítás-asszisztens1 is rendelkezésre áll az Outback lassításához és megálláshoz, ha a vezető nem reagál.
A Lane Change Assist3 egy másik új funkció, amely ellenőrzi, hogy biztonságos-e a sávváltás, ha az irányjelző aktiválva van vezetés közben, majd automatikusan végrehajtja a sávváltást.
Az új, szélesebb látószögű kamera jobban észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat. Kíváncsian várjuk, hogy milyen jól teljesít majd az IIHS törési teszteken.
Valamint kapott egy széles látószögű „monokamerát”, amely jelenleg csak a legmagasabb, 2025-ös kiadáshoz tartozik.
Valószínűleg masszívabb is, mint a legtöbb hasonló méretű crossover. A hátsó utasajtó mögött egy szélesebb hátsó tetőoszlop jelzi az új Outback robosztus alátámasztását és szerkezeti merevségét.
A Subaru Global Platform (SGP) kevesebb, mint egy évtizedes, és jelenleg ez az autógyártó legtöbb termékének alapja a nagyobb Ascenttől a kisebb Imprezáig bezárólag. Az új, 2026-os Outback szintén ezt a bevált platformot alkalmazza, kicsit átalakítva, függetlenül a hajtáslánctól vagy a karosszériától.
Változatlan a 22 cm hasmagasság, ami igazi kalandmobilhoz illő tulajdonság.
Változások
- Teljesen újratervezve egy SUV-szerűbb formára
- Több utas- és raktér, mint korábban
- Új Android-alapú infotainment rendszer
- Tisztább megjelenésű belső tér továbbfejlesztett kezelőszervekkel
- Sok okos új tárolási funkció
A 2026-os Outback sorozatgyártása csak késő ősszel indul, és csak a jövő év elején fog a kereskedők körében megjelenni. Ha ez megtörténik, akkor az érintett országokba Japánból érkezik, mivel az autógyártó ide helyezi az Outback gyártását, hogy több Forester-termelést tegyen lehetővé az Egyesült Államokbeli indianai gyárában.
Subaru Outback 2026 SUV elég ahhoz, hogy vonzóvá tegye azoknak a vásárlóknak, akik talán soha nem használják ki teljesen a terepjáró képességeit, de megelégednek azzal, hogy szükség esetén rendelkezésre állnak.
A cikkben bemutatott új Outback az amerikai modell alapján történt, arról egyelőre nincs információ, hogy a Subaru tervezi-e behozni Európába.
Műszaki adatok
Csomagtartó térfogata | 1 m3 |
Vontatási súly | 1600 kg |
Benzin tank kapacitás | 70 l |
Szállítható személyek | 5 |
Ajtók | 4 |
KÜLSŐ | |
Hossz.: | 4859 mm. |
Szélesség: | 1854 mm. |
Magasság | 1679 mm. |
Tengelytávolság : | 2746 mm. |
Első kerék távolság : | 1570 mm. |
Hátsó kerék távolság | 1595 mm. |
Has magasság | 220 mm. |
Első túlnyúlás : | 1001 mm. |
Hátsó túlnyúlás : | 1072 mm. |
BELSŐ | |
Fejmagasság elöl : | 1036 mm. |
Fejmagasság hátul : | 988 mm. |
Első lábtér : | 1090 mm. |
Hátsó lábtér : | 968 mm. |
Első derék magasságban szélesség : | 1410 mm. |
Hátsó derék magasságban szélesség: | 1397 mm. |
Első váll magasságban szélesség: | 1476 mm. |
Hátsó váll magasságban szélesség: | 1455 mm. |
Futómű
Felfüggesztés: | |
Elöl: MacPherson- típusú rugóstagok, alsó L-karok, spirálrugók és stabilizátorrúd Hátul: Dupla lengőkar, segédkerettel és stabilizátorrúddal |
|
Kormány: | |
Fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel | |
Kormány áttétel: 14.0:1 | |
Kormány fordulat ütközéstől ütközésig : 2.82 | |
Fordulási kör : 1097.28 cm | |
Motor: 2,5 l, 180 Le, 241 Nm |
Fogyasztás: 8,4 l/100 km (átlag)
Maximális sebesség: 195 km/ó
Fék | |
Első fék : | Légűtött tárcsafék, kétdugattyús féknyereg |
Hátsó fék : | Légűtött tárcsafék, egydugattyús féknyereg |
Első tárcsa méret : | 315 mm. |
Hátsó tárcsa méret: | 300 mm. |
Gumiabroncs/Felni | |
Gumik : | Yokohama GEOLANDAR all-terrain |
Felnik : | 17-coll Alu |
Forrás: Out© Autopost , conceptcarz , Arthur Hailey
Képek: conceptcarz