A SUBARU JÖVŐJE 2030-ig

A SUBARU JÖVŐJE 2030-ig

Subaru szűkszavú, ha a jövőbeli modellbemutatókról van szó.
Jelentős átalakítás zajlik jelenleg a Subaru Corporationnél. A Subaru arról dönt, hogy hol épít új elektromos járműgyárat: az Egyesült Államokban, vagy bővíti a jelenlegi üzemét az indianai Lafayette-ben, ahol a Crosstrek, Outback és az Ascent épül, vagy Gunma mellett Japánban épít további autógyárat. A cikkben választ kapunk ezekre a kérdésekre is.

A 2026-os modellek várható változásai

A Subaru felpörgeti a hibrid és akkumulátoros elektromos modellek gyártását. A új vezérigazgató, Atsushi Osaki elmondta, hogy az új EV-terv 3 hibrid és elektromos modellt is tartalmaz a vásárlók számára.
A Subaru 874 000 járművet épített a 2023-as pénzügyi évben, és a 2024. évben egymillió feletti gyártásra számít. A vállalat nem jósol ezen túlmenően konkrét gyártási vagy eladási számokat, bár Osaki azt mondta, hogy a Subaru 2026-ban 200 000 elektromos jármű értékesítését tervezi világszerte.
A japán autógyártó 2030-ban a teljes mennyiség felét, a becslések szerint 600 000 darabot akar a teljesen elektromos modellekből legyártani.
Ez tisztességes szám, tekintve, hogy a cég elektromos autóinak sorsa – legalábbis egyelőre – a Toyotához kötődik. A Subaru-Toyota partnerség nem ér véget a Solterra/bZ4x-el. Osaki elmondta, hogy a három jövőbeli Subaru elektromos autó is a Toyota szövetség akkumulátorait fogja használni. A Toyota a Toyota Motomachi gyárában gyártja a Solterrát a Subaru számára, a bZ4x mellett.

Előretekintve azonban a Subaru készen áll arra, hogy a jövőben a saját sorsát kovácsolja az elektromos járművek gyártása terén.

“Ugyanakkor az is fontos, hogy gyorsan át tudjunk térni a terjeszkedésre, amikor már tisztábban látjuk a jövőbeli lehetőségeket” – mondta Osaki.

Megerősítette, hogy a Subaru megkezdi saját, teljesen elektromos modelljeinek gyártását a yajimai (2025 -től kezdődően) és az oizumi üzemben (2027-ben vagy később) egyaránt, de az eredeti ütem kétszeresével. Míg a Subaru eredetileg évi 100 000 elektromos jármű gyártására alkalmas kapacitást kívánt kiépíteni Yajimában, Osaki szerint ez a szám jelenleg 200 000. A 2025re az eredeti 200 000-re becsült kapacitásával együtt ez azt jelenti, hogy a Subaru 2028-tól akár évi 400 000 elektromos járművet is tud majd gyártani ezekben az üzemekben.

Az új vezérigazgató elmondta, hogy kezdetben az összes elektromos jármű Japánban készül, de nem zárta ki teljesen, hogy a jövőben az autógyártó egyetlen amerikai gyára Indianában fog működni.

Az új EV crossoverekkel kapcsolatos árak és egyéb részletek továbbra is titkosak, de Osaki azt mondta, hogy az alapárat megpróbálják állandó szinten tartani.
A leköszönő vezérigazgató, Tomomi Nakamura azonban egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy a Subaru rendkívül lojális vásárlóit elriasztaná, ha az árak esetleg némiképp változnának.

A Subaru Solterra 

Azok az ügyfelek, akik most rendelnek új elektromos Solterrát, még a 2024-es Solterra modelleket kapják meg, de még ebben az évben a Subaru néhány változtatást hajt végre az autókban.

.A 2025-ös Solterra még néhány frissítést kap, de az EV 2026-ban teljesen megújul. Ekkor a vásárlók jelentős változásokat fognak tapasztalni.

Crosstrek

A Subaru ezután is a Toyotára támaszkodik további három elektromos crossover fejlesztésében 2026-ig, de a Crosstrek Hybrid fejlesztését helyezi előtérbe – írja az Automotive News.

Az első Crosstrek Hybrid valójában egy plug-in hibrid volt, amely a Toyotától kölcsönözte a hajtáslánc-alkatrészeket. A 2014-es modellévre dobták piacra, és két generáción keresztül működött, majd a 2023-as modellév után leállították. A 2023-as Crosstrek plug-in hibrid mindössze tíz államban volt elérhető, és a vásárlók mindössze 2 százaléka vásárolt egyet. Abban az időben a Crosstrek Plug-In Hybrid rendelkezett a legmagasabb induló árral.

A Crosstrek tervezési menedzsere, Garrick Goh azt mondja, hogy a Subaru Corporation már csak hibrid felszereltséggel kínálja a 4. generációs Crosstrek sorozatot.

WRX frissítés

A 2024-es WRX néhány frissítést kapott az opcióihoz és a felszereltségi csomagjaihoz. A 2025-ös modellekig nem számítunk jelentős fejlesztésekre. A Subaru a közelmúltban védjegyévé tette az STe névtáblát, utalva a teljesen elektromos WRX utódjára, valamint arra, hogy mit hoz az STI márka jövője.

BRZ frissítés

A 2024-es Subaru BRZ harmadik éve készül a teljes átalakítás óta. A BRZ sportkupé kaphat kisebb fejlesztéseket, de semmi jelentősebbet. A 2025-ös modellekig nem számítunk számottevő fejlesztésekre.

OUTBACK

A Subaru zászlóshajója, az Outback, finom átmenetet képez a SUV és a kombi stílus között, és mindig a megbízhatóság és a magabiztosság terén nyújtja a legjobb teljesítményt.

Az Outback az egyik leggyakrabban ajánlott autó. Ha egy kis terepképességre van szüksége, akkor vitathatatlanul minden szempontból ez a legjobb a piacon, -a megfizethető járművek között.

A következő generációs Outback valószínűleg a 2026-os modellévben jön ki.

Az Outback egy kicsit kiválik a Subaru SUV típusok közül. A Subaru portfóliójában a kompakt Forester és a nagyobb méretű, Ascent között helyezkedik el, mindkettőt inkább tekinthetjük hagyományos SUV-nak.

A közepes méretű Outbacknek a hasmagassága meglehetősen nagy, valamint a SUV-hoz hasonló műanyag burkolatokkal rendelkezik. A belseje pedig kifejezetten elegáns, praktikus. De emellett az Outbacknek is van némi vagány SUV hangulata, ám ez az autó jobban kezelhető, mint egy valódi SUV.

Kényelmes, masszív és megbízható, a Subaru szerint az elmúlt 10 évben eladott Outbackek 97%-a még mindig úton van. A tulajdonosi értékelésekben azt is kimutatták, hogy sokan sorozatos Outback-vásárlók, vagy mindig visszatérnek a Subaru márkakereskedéshez a legújabb járművásárlásért. (Mint a szerző maga is, a 9. Subarujával). Az ilyen hűség megteremtéséhez valami különlegesség kell.

Outback újdonságok 2025-ben

A Platinum kivitel ebben az évben alapfelszereltségként kapta meg a korábban népszerű opciókat. 2025-től 360 fokban lesz fűthető a kormánykerék, de szinte ez az egyetlen változás.

Az Outbacknek a mostani kiadása a 2020-as modellévvel indult és jó eséllyel 2026-ra jelenik meg egy teljesen új Outback.

(Emellett a Subaru bejelentette, hogy a 2025-ös modellév után a Legacy szedánt leállítja.)

Biztonság

2025-ben az Outback tovább fejleszti a kiemelkedő biztonsági szolgáltatásait és ezeket folytonos tesztekkel ellenőrzi.

Az Outback ezen generációját az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) a Top Safety Pick+ díjjal jutalmazta, ami a második legmagasabb elismerés. Emellett a National Highway Traffic Safety Administration- tól (NHTSA) maximális 5 csillagos összpontszámot kapott.

Mikor érkezik meg az új Subaru Outback?

A Subaru szereti a szűk hatéves termékciklust. Az előre nem látható késésektől eltekintve várhatóan az új Outback 2025-ben érkezik a 2026-os modellévhez.

Új platformot kap az új Outback?

Valószínűleg nem. A Subaru nemrégiben piacra dobott járművei – a BRZ kivételével – egy második körre még kitartanak a Subaru Global Platform mellett. Úgy tünik, 2026-ra a Subaru az elektromos Outback fejlesztésére fókuszál.

Az új Subaru Outback kínál majd hibrid hajtásláncot?

Az Outback legnagyobb gyengesége riválisaihoz képest az üzemanyag-takarékosság és a hibrid opció hiánya. Valószinűleg ez megváltozik, várhatóan az Outback is követi a Forester példáját. Arra azonban számíthatunk, hogy 2028-ig a Subaru továbbra is támaszkodik a Toyota hibrid technológiájára.

Elektromos lesz az új Subaru Outback?

A Subaru még nem jelentett be elektromos Outbacket, de lehetséges egy Outback EV. A Subaru láthatóan intenzíven fordul az elektromos autók felé.

Meglepő lenne, ha a Subaru nem támaszkodna olyan már meglévő, keresett márkára, mint az Outback, hogy ezzel is bővítse az elektromos Subaru autók kínálatát.

Milyen lesz az új Subaru Outback?

A stílus nemzedékeken át következetes volt: azt látjuk, hogy az Outback még mindig úgy néz ki, mint egy Outback. A tervezők úgy gondolják, hogy nem változtatják meg azt, amit az Outback tulajdonosok már megszerettek. De az olyan divatos funkciók, mint a laposabb panelek és a jármű szélességét kiterjesztő fénysáv, valószínűleg a 2025-ös Outbackben is megjelennek majd.

Az Outback jellegzetes, magas kombi stílusa érintetlen marad, a vaskos karosszériavonalak pedig előrevetítik a Subaru SUV-szerű képességeit. Az utasteret letisztult dizájn jellemzi, i-Pod tájolású, 11,6 hüvelykes érintőképernyővel, amely az összes kiadásban megtalálható.
A Subaru komoly sikereket ért el a kombi alapú crossoverrel. Az a néhány autógyártó, amely megpróbálta utánozni, nem ismételte meg ezt a bravúrt, így az Outback ebben az osztályban egyedül maradt.

 

Írta: Dr. Déry Péter

Forrás:
Automotive News
Tyler Duffy

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.