A Subaru 5 millió EyeSight rendszerrel felszerelt járművet értékesít világszerte
Brüsszel, 2022. augusztus 31.
x
A Subaru Corporation ma bejelentette, hogy az EyeSight vezetőtámogató rendszerrel felszerelt Subaru járművek összesített globális értékesítése ez év júniusában meghaladta az ötmillió darabot.
A mérföldkő 14 év és egy hónap elteltével valósult meg a rendszer 2008 májusi, Japánban történő első bevezetése óta. Az EyeSight világelsőként ért el kizárólag sztereó kameratechnológiát használó vezetőt segítő funkciókat, mint például az adaptív sebességtartó automatika és az ütközés előtti fékezés, amely nemcsak az autókat, hanem a gyalogosokat, kerékpárosokat és motorosokat is észleli a jármű útjában.
Az EyeSight-tal felszerelt modellek jelenleg a Subaru globális eladásainak 91%-át adják. Európában a technológia 2014-es bevezetése óta több mint 145 000 darab EyeSight-tal felszerelt járművet adtak el. A sztereó kameratechnológiájának kiváló felismerési képességeivel az EyeSight folyamatosan a legjobb értékeléseket kapta független ügynökségektől világszerte, és az évek során hozzájárult a Subaru megelőző biztonsági teljesítményének erősítéséhez. A Subaru a japán Közlekedési Baleseteket Kutató és Adatelemző Intézet (ITARDA) adatain alapuló tanulmány kimutatta, hogy az EyeSight-tal felszerelt járművek baleseti aránya mindössze 0,06% Japánban, míg egy tanulmányt az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) megállapította, hogy a rendszer akár 85%-kal csökkenti a sérülésekkel járó hátsó ütközések számát az Egyesült Államokban.
A Subaru Europe belső felmérést végzett, amikor a megkérdezett vásárlók 95%-a nyilatkozott úgy, hogy biztonságosabbnak érzi magát az EyeSight-tal felszerelt jármű vezetése közben, 35%-uk pedig arról számolt be, hogy a rendszer legalább egy balesetet elkerült, és a vásárlók 87%-a nyilatkozott úgy, hogy ez volt a vásárlás fő oka.
Az EyeSight Driver Assist technológiának, a Subaru ütközésgátló rendszerének legújabb generációjának köszönhetően a Subaru Outback a legmagasabb, 95%-os biztonsági asszisztens teljesítményt érte el az összes járműosztályban a 2020-2021-es Euro NCAP biztonsági teszten. A Subaru által valaha elért legjobb eredmény a Safety Assist töréstesztjein.
A járművekre szerelt sztereó kamerák fejlesztésének 1989-es elindítása óta, több mint 30 éve a Subaru folyamatosan fejleszti sztereó kameratechnológiáját, az EyeSight alapvető összetevőjét.
A legújabb generációs EyeSight egy újratervezett sztereó kamerával van felszerelve, amely sokkal szélesebb látószöggel rendelkezik és a továbbfejlesztett képfelismerő és -feldolgozó szoftverrel kombinálva, továbbfejlesztett vezetőt segítő funkciókat kínál a helyzetek szélesebb körében. A Subaru Japánban is bemutatta az EyeSight X fejlett vezetőtámogató rendszerét. Az új sztereó kamerával, az első és a hátsó lökhárítóban elhelyezett négy radarral, az újonnan kifejlesztett nagyfelbontású térképpel és járműkeresővel, valamint más fejlett technológiákkal kombinált EyeSight X kibővített funkciókat kínál, mint például a sávváltást segítő, sebességszabályozást a kanyarba való belépés előtt, valamint a forgalmi torlódások leküzdésére szolgáló kézi vezetési asszisztenst, biztonságosabb és kényelmesebb vezetési élményt biztosítva a japán autópályákon. 2020-ban a Subaru megnyitotta a Subaru Lab-ot, egy mesterséges intelligencia fejlesztő bázist Tokió Shibuya területén, ahol kutatást és fejlesztést végez annak érdekében, hogy a mesterséges intelligencia döntési képességeit integrálja az EyeSight sztereó kameratechnológiájába, a járművek biztonságának további fokozása érdekében. A Subaru továbbra is finomítja az elsődleges, aktív, megelőző, passzív és összekapcsolt biztonsági technológiákat, amelyek alátámasztják az All-Around Safety filozófiáját, annak érdekében, hogy „élvezetet és lelki békét” biztosítsanak ügyfelei számára szerte a világon.
Gyűjtötte
Dr. Déry Péter