A 2018-as Outback nemrég debütált a New Yorki autóbemutatón, megnéztük a változtatásokat.
A 2018-as Outback debütált a New Yorki autóbemutatón, de ahogy az lenni szokott, az új típus már korábban, az előző év nyarán (2017) megjelenik a tengeren túli piacokon. Nagy változás nem történt, de amit kapunk, mindenképp az autó előnyére szolgál. Ez egyelőre a 2016-os Outback FaceLift kiadása. A Globális Platformra tervezett Outbackre még várni kell, az valószínű csak 2020-ban fog megjelenni.
A változások
A Subaru Corporation az Outbacket kívülről keményebbnek akarja láttatni, belülről viszont több luxust, finomságot mutat.
Az áttervezett első burkolat növeli védelmet a sár és kövek ellen, valamint véd, amikor a járművet járdán leparkoljuk.
Szélesebb lett az alsó hűtőrács nyílás és új a lökhárító, amelyeket kiegészít az ikonikus Subaru hatszögletű hűtőmaszk.
Újratervezettek a C alakú fényszórók, LED-es nappali fényekkel.
Az új horizontális jellegű rács finoman utal a BOXER motor dugattyú-mozgására, a Subaru alapvető technológiájára.
Az új kerék kiemeli az Outback felsőkategóriás megjelenését.
A 2.5i Alap és Premium kiadásra szabványos 17-colos könnyűfém keréktárcsákat szereltek, a Limited és Touring modellek 18 colos könnyűfém kerekeket kaptak.
Biztonság
A biztonság kiemelkedő, a 2018-as Outback is megkapja a vezetőt-segítő funkciókat, beleértve az új adaptív kanyar követő fényszórókat (SRH). A Limited és Touring modellek jellemzője a Grand Beam Assist, amely automatikusan ki- és bekapcsolja a távolsági fényszórót a forgalomtól függően.
A díjnyertes EyeSight vezetőt segítő technológiák természetesen benne vannak, alkalmazkodó sebességtartó automatikával, ütközés előtti fékezés, sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel. A Lane Keep Assist rendszert most korábban aktiválja , amikor éppen csak meghaladja az 50 km/ó-t. Jön a Blind Spot Detection , a hátsó kereszt Traffic Alert, amely magában foglalja a Lane Change Assist rendszert is.
Minden Outback alapkiépítésben kapja a tolatókamerát. Új 2018-ra, hogy a tolatás, iránymutatás a képernyőn szinkronban mozog a kormányzással, így pontosabb a jármű térbeli elhelyezése.
Ugyancsak új az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer (TPMS), amennyiben most már felismeri az egyes gumik nyomás változását. Újratervezett a LED-es irányjelző, a tükrök jobban láthatóak, tovább csökkentik a szélzajt. Az automata ajtózárak szintén újak, a jobbak az izofix rögzítők, könnyebbé teszik a gyermekülés behelyezését.
Rugalmasabb és Csendesebb
A fejlesztések során az Outbacknél újrahangolták a felfüggesztést, csillapítást, ez simább futást eredményezett, valamint újrahangolták elektromos szervokormányt és a fékrendszert, ezáltal az autó közvetlenebb érzést és élvezetesebb vezetési élményt nyújt.
A Subaru Outback még csendesebb lett, a Lineartronic CVT rövid pályán futó láncot használ , és ez a módosítás gyorsításkor tovább csökkenti a hajtáslánc zaját.
Csökkent a szélzaj. Az első oldalablakoknál az új hangszigetelő üveg az első ülés területet teszi csendesebbé, míg a hátsó kerék körüli vastagabb szigetelések a hátsó ülés és a környezetének zaját csökkenti .
A meghajtás simább működést kínál 2018-ra, azáltal, hogy újrahangolták az elektronikus vezérlő egységet (ECU).
Fokozott kényelem
Minden 2018 Outbacknél új prémium anyagokat használtak és áttervezték a középkonzolt. Kiemelkedő a 8 hüvelykes kijelzővel kibővített multimédiás egység.
A Premium és a magasabb szintű felszereltségnél jellemző a valódi varrás a műszerfalon, míg a Limited és Touring modelleknél az ülések és az ajtókárpitok varrás finomságával, valamint magasfényű fekete szegéllyel és ezüst színű előlapok eleganciájával kápráztatnak el.
Elérhető az új Titanium Grey belső, továbbá a Slate Black, Warm Ivory, és Java Barna bőr és az új fűthető kormánykerék, ezek együtt valóban luxus benyomást keltenek.
Az újratervezett légkondicionáló rendszer gyorsabban hűti le a kabint és egyenletesebben osztja szét a hőmérsékletet az utastérben. A klíma szabályozásánál a display a vezérlőtárcsa belsejében található, ezzel jobban átlátható a beállítás. Az újratervezett óra nagyobb és könnyebben olvasható.
A Subaru Multimediát 2018-ra továbbfejlesztették
Az Outback a legújabb SUBARU StarLink multimédia rendszert kínálja, vezeték nélküli Bluetooth lehetőséggel, iPod vezérlés, okostelefon integráció az Apple CarPlay és Android Auto, és így tovább. A navigáció TomTom rendszerrel működik, három év ingyenes térkép frissítésekkel. Hátul két USB hálózati port áll rendelkezésre a hátsó utasok számára. A Sport kiadásnál Harman Kardon hifi adja a kiváló hangzást, 12 Harman Kardon hangszóróval, + mélynyomóval.
A szabványos Starlink 6,5″ Multimédia rendszer frissítés az előző StarLink 6.2″ rendszerhez képest, gyorsabb reakcióval. A rendelkezésre álló Starlink rendszer új, 8 colos központi érintőképernyős kijelzővel mutatkozik be, amely okostelefon-szerű működést ad.
Most két mikrofon veszi a hangutasításokat, ezzel a hangfelismerés jelentősen javult a 2018-as Outbacknél. Könnyebben használható az Apple Siri vagy az OK Google a hangutasításokkal és a rendszer több nyelvet is felismer.
A Smartphone integráció területén javult az Aha, és Pandora használata, együtt a StarLink felhő alkalmazásokkal, iHeartRadio, Stitcher, naptár, zenelejátszó, hírek és időjárás hozzáférés praktikusabb lett.
A boxer motorok alig változtak 2018-ra. Az Outback választható 2,5 literes 175 lóerős és 3,6 literes H6 256 lóerős motorral. (sajnos ez nálunk nem kapható) Mindkét motor párosítva van a Lineartronic automata sebességváltóval (CVT). Elérhető a már ismert 150 LE-s diesel motor.
A négyhengeres 2.5i modell négy felszereltségi szintben válaszható, az Alap, Premium, Limited és Touring-, míg a hathengeres 3.6R ajánlata csak az utóbbi két felszereltségi szinten elérhető.
A 2020-ban megjelenő új Outback már remélhetően a Grobális Platformot használja, az autó új dizájnnal és motorokkal fog előrukkolni.
Írta: Dr. Déry Péter