Subaru Történelem képekben

Subaru Történelem 1917 – 1953

Subaru

 


Aircraft Research Laboratory, 1917
– 1917: Chikuhei Nakajima megalapítja a Aircraft Research Laboratory-t.
– 1931: Aircraft Research Laboratory lesz a Nakajima Aircraft Co., Ltd.
– 1945: Nakajima Aircraft-ből, Fuji Sangyo Co., Ltd. lesz.
Rabbit S-1, 1946
Rabbit S-1, 1946
-1946: Rabbit S-1

Hossz: 1547 mm
Széles: 545 mm
Magas: 940 mm
Súly: 75 kg

Léghűtéses, egyhengeres-négyütemű
Furat x Löket: 55 x 57 mm
Kompresszió: 5:1
2 LE – 3000/perc

– 1950: A Fuji Sangyo-t, 12 cégre bontják

Subaru - HQma
Subaru HQ – Japan, Tokyo
– 1953: A 12 kisebb vállalatból öt, új céget hoz létre. Ekkor alakult a mai Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI)

 

Subaru Történelem 1954 – 1969

Subaru

 

Subaru P-1 (Subaru 1500), 1955
Subaru P-1 (Subaru 1500), 1955
– 1955: A P-1 nevű ’54-es prototípus, Subaru 1500 néven kerül a forgalomba.

Hossz: 4235 mm
Széles: 1670 mm
Magas: 1520 mm
Súly: 1178 kg

Vízhűtéses 4-ütemű-4-hengeres OHV
Furat x Löket: 79.4 x 75.0 mm
Löktérfogat: 1485 ccm
Kompresszió: 7.2:1
55 LE – 4400/perc
11 mkg – 2700/perc

Subaru 360, 1958
Subaru 360, 1958
– 1958: Subaru 360. 1970-ig gyártották

Hossz: 2990 mm
Széles: 1300 mm
Magas: 1380 mm
Súly: 385 kg

Léghűtéses 2-ütemű-2-hengeres
Furat x Löket: 61.5 x 60 mm
Kompresszió: 6.5:1
16 LE – 4500/perc
3 mkg – 3000/perc

Subaru Sambar Light Van, 1961
Subaru Sambar Light Van, 1961
– 1961: Subaru Sambar Light Van

Hossz: 2990 mm
Széles: 1300 mm
Magas: 1520 mm
Súly: 530 kg

Léghűtéses 2-ütemű-2-hengeres
18 LE – 4700/perc
3.2 mkg – 3200/perc

Subaru 1000, 1966
Subaru 1000, 1966
– 1965: Subaru 1000 Super Deluxe

Hossz: 3930 mm
Széles: 1480 mm
Magas: 1390 mm
Súly: 695 kg

Vízhűtéses 4-hengeres-OHV-Boxermotor
Furat x Löket: 72 x 60 mm
Löktérfogat: 977 ccm
Kompresszió: 6.5:1
55 LE – 6000/perc
7.8 mkg – 3200/perc

– 1968: Subaru of America Inc., Exportálás az USA-ba.

Subaru FF-1 1100
– 1969: Subaru FF-1 1100, a Subaru 1000 utódja.
Subaru R-2 SS, 1969
Subaru R-2 SS, 1969
– Subaru R-2SS, a Subaru 360 utódja

Hossz: 2995 mm
Széles: 1295 mm
Magas: 1335 mm
Súly: 450 kg

Léghűtéses 2-ütemű-2-hengere
Furat x Löket: 61.5 x 60 mm
Löktérfogat: 356 ccm
Kompresszió: 7.5:1
36 LE – 7000/perc
3.8 mkg – 6400/perc

 

Subaru Történelem 1970 – 1979

Subaru

 

Subaru Leone Coupé
Subaru Leone Coupé

– 1971: Subaru Leone Coupé, a Subaru FF-1 utódja

Subaru Rex
Subaru Rex
– 1972: Subaru Rex, az R-2 utódja

Hossz: 2995 mm
Széles: 1295 mm
Magas: 1285 mm
Súly: 500 kg

Léghűtéses 2-ütemű-2-hengeres
Furat x Löket: 61.5 x 60 mm
Löktérfogat: 356 ccm
Kompresszió: 7.4:1
37 LE – 6500/perc
4.2 mkg – 6000/perc

Subaru Leone 4WD Station Wagon
Subaru Leone 4WD Station Wagon
– Subaru Leone 4WD Station Wagon

Hossz: 3995 mm
Széles: 1500 mm
Magas: 1385 mm
Súly: 855 kg

Vízhűtéses 4-hengeres-OHV-Boxermotor
Furat x Löket: 85 x 60 mm
Löktérfogat: 1361 ccm
Kompresszió: 8.5:1
72 LE – 6400/perc
10.2 mkg – 3600/perc

– 1975: Leone SEEC-T széria, Katalizátor nélküli kipufogógáz szabályzással.
Subaru Brat
Subaru Brat 
– 1977: Az USA-ba exportálják Subaru Brat-et

 

Subaru Történelem 1980 – 1989

Subaru

 

Subaru Wagon 4WD (Domingo)
Subaru Wagon 4WD (Domingo)
– 1983: Subaru Wagon 4WD (Domingo)

Hossz: 3410 mm
Széles: 1430 mm
Magas: 1870 mm
Súly: 880 kg

Vízhűtéses 3-hengeres-OHC-Soros motor
Furat x Löket: 78.0 x 69.6 mm
Löktérfogat: 997 ccm
Kompresszió: 9.5:1
56 LE – 5400/perc
8.5 mkg – 3200/perc

ECVT váltó
ECVT váltó

– 1984: Elkészült a világ első fokozatmentes /ECVT/ váltója.

( Electro-Continuously Variable Transmission )

Subaru Justy 4WD
Subaru Justy 4WD
– Subaru Justy 4WD

Hossz: 3535 mm
Széles: 1535 mm
Magas: 1390 mm
Súly: 640 kg

Vízhűtéses 3-hengeres-OHC-Soros motor
Furat x Löket: 78.0 x 69.6 mm
Löktérfogat: 997 ccm
Kompresszió: 9.5:1
63 LE – 6000/perc
8.5 mkg – 3600/perc

Subaru XT 4WD (Alcyone)
Subaru XT 4WD (Alcyone)
– 1985: Subaru XT 4WD (Japánban Alcyone)

Hossz: 4450 mm
Széles: 1660 mm
Magas: 1335 mm
Súly: 1130 kg

Vízhűtéses 4-hengeres-Boxermotor SOHC, Turbofeltöltővel
Furat x Löket: 92.0 x 67.0 mm
Löktérfogat: 1781 ccm
Kompresszió: 7.7:1
135 LE – 5600/perc
20 mkg – 2800/perc

– 1987: A Subaru Justy az első sorozatgyártású autó, melyet fokozatmentes váltóval szerelnek fel.
Subaru Legacy RS Sedan
Subaru Legacy RS Sedan

– 1989: A még premier előtt álló Legacy RS Sedan AWD rekordot dönt a 2000cc-s benzin motoros autók kategóriájában, a 100.000km-es távon.

Ideje: 447h 44′ és 9.887″.

Átlagsebessége: 223.345 km/h

Subaru Legacy
Subaru Legacy
– Subaru Legacy

Hossz: 4690 mm
Széles: 1690 mm
Magas: 1500 mm
Súly: 1210 kg

Vízhűtéses 4-hengeres-Boxermotor 4 vezértengely, 16V
Furat x Löket: 92.0 x 75.0 mm
Löktérfogat: 1994 ccm
Kompresszió: 8.5:1
150 LE – 6800/perc
17.5 mkg – 3200/perc

 

Subaru Történelem 1990 – 1994

Subaru

 

Subaru Legacy - Safari Rally
Subaru Legacy – Safari Rally

– 1990: A Safari Rally történelmében először fut be autó az N csoportos kategóriában. Egy Subaru Legacy.

Subaru SVX ( Sports Vehicle Experiment )
Subaru SVX ( Sports Vehicle Experiment )
– 1991: Subaru SVX ( Sports Vehicle Experiment )

Hossz: 4625 mm
Széles: 1770 mm
Magas: 1300 mm
Súly: 1620 kg

Vízhűtéses 6-hengeres-Boxermotor 4 vezértengely, 24V
Furat x Löket: 96.9 x 75.0 mm
Löktérfogat: 3318 ccm
Kompresszió: 10.0:1
240 LE – 6000/perc
31.5 mkg – 4800/perc

Subaru Legacy - Svéd Rally
Subaru Legacy – Svéd Rally
– Harmadik helyen végez a Svéd Rallyn a Legacy.
Subaru Vivio
Subaru Vivio 
– 1992: Subaru Vivio
AWD & 660cc ( VIVIO )
Subaru Impreza
Subaru Impreza 1992Subaru Impreza
Subaru Impreza 1992

 

– Subaru Impreza
Subaru Rally
Subaru Rally 
– A Svéd Rallyn egy második, a RAC Rallyn egy második és egy hatodik hely járt a Subarunak.
Subaru Legacy SW GT
Subaru Legacy SW GT

– 1993: Egy Subaru Legacy SW GT ( japán Turbo változat), sebességi világrekordot álílt fel a kombik kategóriájában.

Sebessége: 249.981km/h

Colin McRae
Colin McRae 
– Colin McRae meghozza az első Rally VB győzelmet a márkának az Új-Zéland Rallyn.
subaru  1995-, ’96-, ’97-ben, egymás után háromszor is megnyertük a márkák VB-jét!

 

Subaru Történelem 1995 – 1999

Subaru

 

Subaru rally vb győzelem

– 1995:

– Subaru Sambar EV ( elektromos autó)

– Rally VB győzelem

 

Subaru Outback
– 1996: Bemutatják az új kategóriát alapító ( SUV – Sport Utility Vehicle) Subaru Legacy Outbacket.
Subaru Forester

Subaru Forester rekord

– Egyenesen a gyártósorról döntötte meg a 24órás gyorsasági rekordot Indianapolisban az újonnan bemutatott modell, a Subaru Forester.

Átlagsebessége: 180.082 km/h

Subaru Forester
– 1997: Bemutatják az új SUV-ot, a Subaru Forester AWD-t.
Subaru Legacy

– 1998: Már tradíció. A Legacy kombi legerősebb széria válozata gyorsasági világrekordot dönt.

sebessége: 270.532km/h

Subaru Vivio
– A Vivio utódja, a Pleo.

 

Subaru Történelem 2000 – 2004

Subaru

 

Subaru H6

– 2000: H6-os motorral is szerelik az Outback modelleket.

– 2001: Legacy és Outback ráncfelvarrás

Subaru Impreza STI

– 2002: Az Impreza WRX sikerein felbuzdulva, elhozzák európába is a gyári tuningcég, a Subaru Technica International által felkészített WRX STi-t.

Subaru Baja

 

– Amerikában bevezetik az új Pickup modellt, a Baja-t.

Subaru b11s

– 2003: Bemutatják a B11S koncepciót.

/ sajnos nem lesz széria 🙁 /

Subaru Outback

– Új Legacy és Outback generáció.

– Az Outback önálló modellé nőtte ki magát.

Subaru Impreza

– Impreza facelift.

Subaru Justy

– Egy teljesen megújult Justy. ( G3X )

Subaru R1e

– 2004: Bemutatják a Subaru R1e koncepciót.

– Subaru B9 Scrambler koncepció

– Japánban bemutatják a Subaru R2-t.

Subaru Legacy 3.0 R Spec.B 6MT

– Európába érkezik a Subaru Legacy 3.0 R Spec.B 6MT.

Subaru Forester 2.5XT

– Európába érkezik a Subaru Forester 2.5XT modell.

Subaru Legacy WR

– Japánban, a WRC futam örömére speciális modelleket adnak ki. ( ImprezaWR; LegacyWR; ForesterWR )

Subaru B9X

Bemutatják a Subaru B9X-et

Subaru R1

Bemutatták a legújabb minit, a Subaru R1-et.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.