[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 177: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 181: Trying to access array offset on value of type bool
Subaruklub.hu Fórum • Téma megtekintése - Miért ne menjek a Hungaroringre ?
Oldal: 1 / 2

Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.09., hétf. 19:14
Szerző: roland
... Kérdésedre válaszolva :

ontos leszögezni, hogy az alábbi dolgok csak a Hungaroringre vonatkoznak. A többi magyarországi (kis) pályával nincs ilyen gond.

Mivel jártál eddig nyílt napokra ?

Azt írtad 1-2 Milla a keret. Ebből kijön egy normálisabb GT vagy egy szakadtabb WRX.(nem vagyok most full képben árakkal)

Az egyik baj, hogy egy ilyen GT valahogy nem is valami nagy flash a ringen. Az első kőr után olyan illúzióromboló az egész. Olyan kis elveszett erőtlen szar lesz azon a nagy pályán.. A hajtás előnyeit nem tudod kihasználni, sőt ha nincs speer hátul még ciki módon el is forog a belő hátsó kerék. A gyári felfüggesztés tökéletesen alkalmatlan a célra. Még az STI is csak határeset. Billeg össze-vissza. A félek nagyon kevesek a ringhez. ( Csak a nagy Brembo valami..) Elfogy elforr.. minden baja van.. kb életveszély..
A kerékcsapágyak is mindig beszarnak mert alul vannak méretezve. Azért is mert a fék feszegeti és kurvára meleg az egész..

És akkor még csak most jön a motor.. eleve nem szereti az ilyen tartós terhelést.. faszul melegszik.. (a hátsó hengerek jobban)
Kurva könnyen ellibben az olaj a célegyenes ráfordítóban alapból kurva kevés is benne az olaj - na akkor csá.. ( de ez egy full gyakori dolog..)

NA ez így dióhéjban ami hirtelen eszembe jutott..

Ja ha elkezded tuningolni, fejlesztgetni (az nem 1-2milla) csak rosszabb lesz a helyzet.. mert gyorsabb lesz és újabb szopásokat fog generálni alkalmanként súlyos százezrekért..

Ha mégis menni kell.. akkor én a full gyári setupot javaslom.. azzal tudsz a legkevesebb kárt okozni és legolcsóbb megjavítani is.

De igazából nincs benne sok köszönet mert szarul megy a ringen na.. kár volna ezt szépíteni.

Nem BMW az a baja :D
Egy bármi (e30-36-46) 325-től felfele jobb választás a Hungaroringre és élvezetesebben is megy ott. Mondjuk futómű az alá is fog kelleni..

Na kb ez van - nem akartalak én eltántorítani, jó kocsi ez csak pont erre NEM.

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.09., hétf. 23:09
Szerző: Jani001
Azért vannak megoldások erre kérdésre is jó pénzért:
https://www.youtube.com/watch?v=J0Aa4i0feew#t=154

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.10., kedd 06:36
Szerző: tdrozdik
Nem értek mindenben egyet. A Subaru gyári állapotában nem pálya autó, ezt nem vitatom. Ha valaki szeretne menni a ringen, (mert erről álmodik gyerekkora óta) akkor egy nyílt napon miért ne tegye. Nagyon oda kell figyelni, hogy ne akarj egymás után több kört teli gázon menni. Egy kört ki kell bírnia. Persze pálya rekord nem lesz, de a bakancslistán kipipálható.

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.10., kedd 07:22
Szerző: Dseries_EK
Nem annyira a kipróbálás, illetve 1 körözés lenne a cél, hanem tényleg hajszolni a jobb időt. Elhiszem, ha nem erre van kitalálva, nem vitatkozok a sokkal tapasztaltabb kollégákkal, viszont érdekelne, hogy van-e olyan alkatrész, ami esetleg bírhatja és elérhető. Értem ezalatt a kényesnek említett kerékcsapágyat, esetleg komolyabb hűtőt miegymás.

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.10., kedd 07:40
Szerző: tdrozdik
Dseries_EK írta:Nem annyira a kipróbálás, illetve 1 körözés lenne a cél, hanem tényleg hajszolni a jobb időt. Elhiszem, ha nem erre van kitalálva, nem vitatkozok a sokkal tapasztaltabb kollégákkal, viszont érdekelne, hogy van-e olyan alkatrész, ami esetleg bírhatja és elérhető. Értem ezalatt a kényesnek említett kerékcsapágyat, esetleg komolyabb hűtőt miegymás.

Nem egy alkatrészről van szó, hanem alkatrészek tömkelegéről amit én nem is tudnék felsorolni.

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.10., kedd 08:49
Szerző: Mijoe
Ha az időt akarod hajszolni akkor egy komolyan megépített autóra lesz szükséged (autó árax3), de nem egy ilyen Bubut láttam elvérezni!

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.10., kedd 09:15
Szerző: mukkos
Egy szívó kocsi olcsóbban fenntarthatóbb ha ringezni akarsz. Bmw, honda, akár egy mx5 ezek jobban bírják. Egy turbós autó hamarabb elfogy.

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.10., kedd 16:53
Szerző: Hooder
Jani001 írta:Azért vannak megoldások erre kérdésre is jó pénzért:
https://www.youtube.com/watch?v=J0Aa4i0feew#t=154


Sajnos ez a megoldás is csak addig volt jó, amíg csapágyas nem lett a motorja... De erről és még sok más sz..pásról Roller és az igazi nagykutyák sokkal többet tudnának mesélni, de roland is jól megfogta a lényeget!

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.11., szer. 11:56
Szerző: Jani001
Hooder írta:
Jani001 írta:Azért vannak megoldások erre kérdésre is jó pénzért:
https://www.youtube.com/watch?v=J0Aa4i0feew#t=154


Sajnos ez a megoldás is csak addig volt jó, amíg csapágyas nem lett a motorja... De erről és még sok más sz..pásról Roller és az igazi nagykutyák sokkal többet tudnának mesélni, de roland is jól megfogta a lényeget!

Ez igaz, de ettől még gyönyörűen elkente mindenkinek a száját, amíg működött és ezzel itthon elég komoly nevet szerzett a Subarunak egy olyan versenyágban, ahol sokak szerint a Subarunak semmi keresnivalója. Hatalmas respect így ennyi év távlatából is a Rollernek érte!!!

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.11., szer. 12:35
Szerző: Hooder
Teljesen igazad van Jani, de itt most a kérdés az volt, hogy alkalmas e egy gyári gt, es mennyire Hungaroringezni. Olcsó pénzből egy subaruval nem lehet, sok pénzből is szívás, én csak erre világítottam rá...

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.11., szer. 13:09
Szerző: Jani001
Oké, ez természetesen igaz.

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.12., csüt. 20:12
Szerző: roland
Na örülök, hogy pörög a topic !

Annak még jobban örülnék, ha a tapasztaltabb tagok is megosztanák gondolataikat a témával kapcsolatban.

Volna értelme mert ezzel nagyon sokat segíthetünk "zöldfülű" márkatársainkon.

Ez ennek a fórumnak az egyik fontos célja.

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.12., csüt. 22:13
Szerző: Dseries_EK
Figyelek egyébként, visszajárok olvasni, szóval ne hagyjátok abba az infóáradatot. :D

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.16., hétf. 14:17
Szerző: gerig81
sziasztok,

engem is érdekelne, hogy bírja a GT a pályázást. akár a Hungaroringet, akár kisebb pályákat. Én gyári állapotában egy-egy élménynapra/körre gondoltam. esetleg fék upgrade-del.

gergo

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.16., hétf. 14:25
Szerző: Jani001
Menj Kakucsringre, az kis pálya, kicsi a tempó, az adja a legkisebb terhelést a rendszernek! ;)
Rendszeresen szervez a Subaruklub is közös Kakucsringes pályanapokat, csatlakozz a következőbe!

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.17., kedd 08:08
Szerző: dicsolorant
és ne felejts el szólni ha kiviszed az exemet Kakucsra:)

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.19., csüt. 23:54
Szerző: Pite
Nekem is szóljatok :)

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.06.20., pén. 07:45
Szerző: dicsolorant
persze,sőt,esetleg szólhatnál annak is akitől te vetted:)

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.07.17., csüt. 23:55
Szerző: Tomcy
Amugy valaki elmondhatná hogy mit bir akkor egy turbos subi, mert autópályát nem, pályanapot ahol 100-nál gyorsabbam kell menni megint nem, akkor mit???
Ahog egyre többet olvasom ezeket a sorokat egyre inkább meging a bizalmam pedig nekem is az álom verda.
Oké nyilván nem bir ki mindent de azért ez kicsit kevés.
Nekem a swift sport olyan 30x20percet volt már a ringen, kakucs és egyéb pályákat nem számolva jó részt semi slicken és egy csavart nem kellett meghúznom pedig 2:26-28-as köröket futok vele.

Mondjuk én családi kocsinak akarom majd nem sokat fog menni 2-4000km max/év de azért lehet kipróbálnám 1x 1x pályán is csak az élmény miatt.

Tényleg a téli csúszkálást mennyire birja? Oda kell valami spéci felkészülés vagy azt tudja gyárilag üzembiztosan?

Plusz az érdekelne hogy a turbósokból van olyan amibe hátul nincs sper és ha igen akkor mitől függ? Gyár felszereltség vagy évjárat?

Plusz az autopálya akkor is gáz ha fmic van?

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.07.18., pén. 00:05
Szerző: roland
na a téli csúszkálást azt pont bírja... azt lehet amíg oda nem vered...

A ringes dolgokat már elmondtuk.. ez van - tudomásul kell venni..

Tudom, hogy a Swift bírja (mert könnyebb, kisebb a sebesség, nem 4 kerekes, nem turbós stb..) - ez nem .

Autópálya meg mért olyan érdekes? - úgyse mész 200-al tartósan..

Gyárilag nincs bennük speer. Évjárattól függetlenül.
Csak az STI-ben van vagy amelyikbe utólag raktak..

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.07.18., pén. 09:48
Szerző: Hooder
Tomcy írta:Amugy valaki elmondhatná hogy mit bir akkor egy turbos subi, mert autópályát nem, pályanapot ahol 100-nál gyorsabbam kell menni megint nem, akkor mit???
Ahog egyre többet olvasom ezeket a sorokat egyre inkább meging a bizalmam pedig nekem is az álom verda.
Oké nyilván nem bir ki mindent de azért ez kicsit kevés.
Nekem a swift sport olyan 30x20percet volt már a ringen, kakucs és egyéb pályákat nem számolva jó részt semi slicken és egy csavart nem kellett meghúznom pedig 2:26-28-as köröket futok vele.

Mondjuk én családi kocsinak akarom majd nem sokat fog menni 2-4000km max/év de azért lehet kipróbálnám 1x 1x pályán is csak az élmény miatt.

Tényleg a téli csúszkálást mennyire birja? Oda kell valami spéci felkészülés vagy azt tudja gyárilag üzembiztosan?

Plusz az érdekelne hogy a turbósokból van olyan amibe hátul nincs sper és ha igen akkor mitől függ? Gyár felszereltség vagy évjárat?

Plusz az autopálya akkor is gáz ha fmic van?


Ésszerű határokon belül szerintem mindent bír, csak oda kell rá figyelni. Ringre viszed, max 2 gyors kör, és lehetőleg ne anyjáig forgatva! Bemelegítés, vissza hűtés, friss, full jelzésig töltött olaj, es minimum fel tank üzemanyag. Persze agumi, a fék, a kerék agy, diffi, féltengely akkor is kapni fog.

Autópályán is lehet nyomni neki,de ott is figyelj rá hogy ne tartósan 200-al. Eleve úgy se tudsz ennyivel menni, max a németeknél. 150-160 utazót simán bírja. Az hogy meg egyszer egyszer eltolod neki, nem fogja megviselni.

Az enyémben lassan 200ezer van, bontatlan, gyári motor. Se a váltónak, se a hajtasnak nem volt meg gondja, olajat nem eszi. 2.0 bug sti.

Es használtam mar itt is, ott is. Amit meg kell érteni, annak ellenére amit az ember elsőre gondok, ez akkor is csak egy utcai auto!

Egy nagyon erős, nagyon gyors, de utcai auto, amit ha neki állsz ütni vágni, szét fog esni ugyan úgy mint bármelyik másik márka!

Ha versenyezni akarsz, akkor így is úgy is kell építeni egy verseny autót. Arra a célra, ahol használni akarod.

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.07.19., szomb. 05:44
Szerző: Tomcy
roland írta:na a téli csúszkálást azt pont bírja... azt lehet amíg oda nem vered...

A ringes dolgokat már elmondtuk.. ez van - tudomásul kell venni..

Tudom, hogy a Swift bírja (mert könnyebb, kisebb a sebesség, nem 4 kerekes, nem turbós stb..) - ez nem .

Autópálya meg mért olyan érdekes? - úgyse mész 200-al tartósan..

Gyárilag nincs bennük speer. Évjárattól függetlenül.
Csak az STI-ben van vagy amelyikbe utólag raktak..


Akkor én máig rosszul tudtam.
Én ugy tudtam hogy a szivokba nincs sper, a Gt/Wrx elöl nyitott difi, hátul önzáró(nem egy durván záró de valamennyit zár), STI-ben meg elöl hátul önzáró, plusz van benne 2006 vagy 7-től központi difi állitás.

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.07.19., szomb. 11:05
Szerző: Jani001
GT/WRX-ben tudtommal hátul viszkós van, ami kb szart sem ér. A Torsentől már lehet érezni hatást, annak már van értelme, de ügye a Lamellás a legkirályabb megoldás, ami viszont gyárilag nagyon ritka még az STI-ben is. Lehet venni utángyártottat Pl: KAAZ, Cusco, stb...

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.07.19., szomb. 12:56
Szerző: Peter76
Jani001 írta:GT/WRX-ben tudtommal hátul viszkós van, ami kb szart sem ér. A Torsentől már lehet érezni hatást, annak már van értelme, de ügye a Lamellás a legkirályabb megoldás, ami viszont gyárilag nagyon ritka még az STI-ben is. Lehet venni utángyártottat Pl: KAAZ, Cusco, stb...


Jani mondja jól.
Ellenben a WRX 2008-tól hátul is nyitott difis.

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásElküldve: 2014.07.21., hétf. 21:20
Szerző: roland
GT/WRX középen viszkós.
elöl-hátul semmi !

csak az STI verziókban volt bármiféle speer ( torsen nem szokott lenni )