Miért ne menjek a Hungaroringre ?

Ha nem tudod hol keresd, segítünk. A leggyakoribb Subarus kérdésekre itt érdemes először választ keresni!

Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: roland » 2014.06.09., hétf. 19:14

... Kérdésedre válaszolva :

ontos leszögezni, hogy az alábbi dolgok csak a Hungaroringre vonatkoznak. A többi magyarországi (kis) pályával nincs ilyen gond.

Mivel jártál eddig nyílt napokra ?

Azt írtad 1-2 Milla a keret. Ebből kijön egy normálisabb GT vagy egy szakadtabb WRX.(nem vagyok most full képben árakkal)

Az egyik baj, hogy egy ilyen GT valahogy nem is valami nagy flash a ringen. Az első kőr után olyan illúzióromboló az egész. Olyan kis elveszett erőtlen szar lesz azon a nagy pályán.. A hajtás előnyeit nem tudod kihasználni, sőt ha nincs speer hátul még ciki módon el is forog a belő hátsó kerék. A gyári felfüggesztés tökéletesen alkalmatlan a célra. Még az STI is csak határeset. Billeg össze-vissza. A félek nagyon kevesek a ringhez. ( Csak a nagy Brembo valami..) Elfogy elforr.. minden baja van.. kb életveszély..
A kerékcsapágyak is mindig beszarnak mert alul vannak méretezve. Azért is mert a fék feszegeti és kurvára meleg az egész..

És akkor még csak most jön a motor.. eleve nem szereti az ilyen tartós terhelést.. faszul melegszik.. (a hátsó hengerek jobban)
Kurva könnyen ellibben az olaj a célegyenes ráfordítóban alapból kurva kevés is benne az olaj - na akkor csá.. ( de ez egy full gyakori dolog..)

NA ez így dióhéjban ami hirtelen eszembe jutott..

Ja ha elkezded tuningolni, fejlesztgetni (az nem 1-2milla) csak rosszabb lesz a helyzet.. mert gyorsabb lesz és újabb szopásokat fog generálni alkalmanként súlyos százezrekért..

Ha mégis menni kell.. akkor én a full gyári setupot javaslom.. azzal tudsz a legkevesebb kárt okozni és legolcsóbb megjavítani is.

De igazából nincs benne sok köszönet mert szarul megy a ringen na.. kár volna ezt szépíteni.

Nem BMW az a baja :D
Egy bármi (e30-36-46) 325-től felfele jobb választás a Hungaroringre és élvezetesebben is megy ott. Mondjuk futómű az alá is fog kelleni..

Na kb ez van - nem akartalak én eltántorítani, jó kocsi ez csak pont erre NEM.
Avatar
roland
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 1203
Csatlakozott: 2006.09.24., vas. 23:42
Tartózkodási hely: budapest XI
Has liked: 50 times
Been liked: 96 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Jani001 » 2014.06.09., hétf. 23:09

Azért vannak megoldások erre kérdésre is jó pénzért:
https://www.youtube.com/watch?v=J0Aa4i0feew#t=154
Avatar
Jani001
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 2437
Csatlakozott: 2008.01.15., kedd 00:08
Tartózkodási hely: Budapest
Has liked: 1040 times
Been liked: 731 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: tdrozdik » 2014.06.10., kedd 06:36

Nem értek mindenben egyet. A Subaru gyári állapotában nem pálya autó, ezt nem vitatom. Ha valaki szeretne menni a ringen, (mert erről álmodik gyerekkora óta) akkor egy nyílt napon miért ne tegye. Nagyon oda kell figyelni, hogy ne akarj egymás után több kört teli gázon menni. Egy kört ki kell bírnia. Persze pálya rekord nem lesz, de a bakancslistán kipipálható.
D.Tibi
Avatar
tdrozdik
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 741
Csatlakozott: 2012.09.04., kedd 02:18
Tartózkodási hely: Kecskemét
Has liked: 224 times
Been liked: 466 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Dseries_EK » 2014.06.10., kedd 07:22

Nem annyira a kipróbálás, illetve 1 körözés lenne a cél, hanem tényleg hajszolni a jobb időt. Elhiszem, ha nem erre van kitalálva, nem vitatkozok a sokkal tapasztaltabb kollégákkal, viszont érdekelne, hogy van-e olyan alkatrész, ami esetleg bírhatja és elérhető. Értem ezalatt a kényesnek említett kerékcsapágyat, esetleg komolyabb hűtőt miegymás.
Dseries_EK
Újonc
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.08., vas. 15:46
Has liked: 0 time
Been liked: 0 time

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: tdrozdik » 2014.06.10., kedd 07:40

Dseries_EK írta:Nem annyira a kipróbálás, illetve 1 körözés lenne a cél, hanem tényleg hajszolni a jobb időt. Elhiszem, ha nem erre van kitalálva, nem vitatkozok a sokkal tapasztaltabb kollégákkal, viszont érdekelne, hogy van-e olyan alkatrész, ami esetleg bírhatja és elérhető. Értem ezalatt a kényesnek említett kerékcsapágyat, esetleg komolyabb hűtőt miegymás.

Nem egy alkatrészről van szó, hanem alkatrészek tömkelegéről amit én nem is tudnék felsorolni.
D.Tibi
Avatar
tdrozdik
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 741
Csatlakozott: 2012.09.04., kedd 02:18
Tartózkodási hely: Kecskemét
Has liked: 224 times
Been liked: 466 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Mijoe » 2014.06.10., kedd 08:49

Ha az időt akarod hajszolni akkor egy komolyan megépített autóra lesz szükséged (autó árax3), de nem egy ilyen Bubut láttam elvérezni!
Avatar
Mijoe
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 558
Csatlakozott: 2011.04.25., hétf. 18:13
Has liked: 15 times
Been liked: 18 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: mukkos » 2014.06.10., kedd 09:15

Egy szívó kocsi olcsóbban fenntarthatóbb ha ringezni akarsz. Bmw, honda, akár egy mx5 ezek jobban bírják. Egy turbós autó hamarabb elfogy.
Avatar
mukkos
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2010.05.26., szer. 14:22
Tartózkodási hely: Eger
Has liked: 95 times
Been liked: 161 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Hooder » 2014.06.10., kedd 16:53

Jani001 írta:Azért vannak megoldások erre kérdésre is jó pénzért:
https://www.youtube.com/watch?v=J0Aa4i0feew#t=154


Sajnos ez a megoldás is csak addig volt jó, amíg csapágyas nem lett a motorja... De erről és még sok más sz..pásról Roller és az igazi nagykutyák sokkal többet tudnának mesélni, de roland is jól megfogta a lényeget!
I Was Born Intelligent, But Education Ruined Me
Avatar
Hooder
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 2625
Csatlakozott: 2004.12.26., vas. 22:19
Tartózkodási hely: Székesfehérvár - Budapest
Has liked: 410 times
Been liked: 926 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Jani001 » 2014.06.11., szer. 11:56

Hooder írta:
Jani001 írta:Azért vannak megoldások erre kérdésre is jó pénzért:
https://www.youtube.com/watch?v=J0Aa4i0feew#t=154


Sajnos ez a megoldás is csak addig volt jó, amíg csapágyas nem lett a motorja... De erről és még sok más sz..pásról Roller és az igazi nagykutyák sokkal többet tudnának mesélni, de roland is jól megfogta a lényeget!

Ez igaz, de ettől még gyönyörűen elkente mindenkinek a száját, amíg működött és ezzel itthon elég komoly nevet szerzett a Subarunak egy olyan versenyágban, ahol sokak szerint a Subarunak semmi keresnivalója. Hatalmas respect így ennyi év távlatából is a Rollernek érte!!!
Avatar
Jani001
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 2437
Csatlakozott: 2008.01.15., kedd 00:08
Tartózkodási hely: Budapest
Has liked: 1040 times
Been liked: 731 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Hooder » 2014.06.11., szer. 12:35

Teljesen igazad van Jani, de itt most a kérdés az volt, hogy alkalmas e egy gyári gt, es mennyire Hungaroringezni. Olcsó pénzből egy subaruval nem lehet, sok pénzből is szívás, én csak erre világítottam rá...
I Was Born Intelligent, But Education Ruined Me
Avatar
Hooder
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 2625
Csatlakozott: 2004.12.26., vas. 22:19
Tartózkodási hely: Székesfehérvár - Budapest
Has liked: 410 times
Been liked: 926 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Jani001 » 2014.06.11., szer. 13:09

Oké, ez természetesen igaz.
Avatar
Jani001
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 2437
Csatlakozott: 2008.01.15., kedd 00:08
Tartózkodási hely: Budapest
Has liked: 1040 times
Been liked: 731 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: roland » 2014.06.12., csüt. 20:12

Na örülök, hogy pörög a topic !

Annak még jobban örülnék, ha a tapasztaltabb tagok is megosztanák gondolataikat a témával kapcsolatban.

Volna értelme mert ezzel nagyon sokat segíthetünk "zöldfülű" márkatársainkon.

Ez ennek a fórumnak az egyik fontos célja.
Avatar
roland
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 1203
Csatlakozott: 2006.09.24., vas. 23:42
Tartózkodási hely: budapest XI
Has liked: 50 times
Been liked: 96 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Dseries_EK » 2014.06.12., csüt. 22:13

Figyelek egyébként, visszajárok olvasni, szóval ne hagyjátok abba az infóáradatot. :D
Dseries_EK
Újonc
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.08., vas. 15:46
Has liked: 0 time
Been liked: 0 time

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: gerig81 » 2014.06.16., hétf. 14:17

sziasztok,

engem is érdekelne, hogy bírja a GT a pályázást. akár a Hungaroringet, akár kisebb pályákat. Én gyári állapotában egy-egy élménynapra/körre gondoltam. esetleg fék upgrade-del.

gergo
'00 GT sold
jelenleg csak off autók
Avatar
gerig81
Haladó
Haladó
 
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2013.02.15., pén. 14:15
Tartózkodási hely: Veresegyház/Budapest
Has liked: 341 times
Been liked: 50 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Jani001 » 2014.06.16., hétf. 14:25

Menj Kakucsringre, az kis pálya, kicsi a tempó, az adja a legkisebb terhelést a rendszernek! ;)
Rendszeresen szervez a Subaruklub is közös Kakucsringes pályanapokat, csatlakozz a következőbe!
Avatar
Jani001
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 2437
Csatlakozott: 2008.01.15., kedd 00:08
Tartózkodási hely: Budapest
Has liked: 1040 times
Been liked: 731 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: dicsolorant » 2014.06.17., kedd 08:08

és ne felejts el szólni ha kiviszed az exemet Kakucsra:)
'00 Subaru Impreza GT - 218 jó japán paripa - SOLD
Avatar
dicsolorant
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 305
Csatlakozott: 2010.04.30., pén. 14:35
Tartózkodási hely: Budapest
Has liked: 201 times
Been liked: 16 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Pite » 2014.06.19., csüt. 23:54

Nekem is szóljatok :)
Avatar
Pite
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 785
Csatlakozott: 2003.04.29., kedd 00:47
Has liked: 19 times
Been liked: 98 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: dicsolorant » 2014.06.20., pén. 07:45

persze,sőt,esetleg szólhatnál annak is akitől te vetted:)
'00 Subaru Impreza GT - 218 jó japán paripa - SOLD
Avatar
dicsolorant
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 305
Csatlakozott: 2010.04.30., pén. 14:35
Tartózkodási hely: Budapest
Has liked: 201 times
Been liked: 16 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Tomcy » 2014.07.17., csüt. 23:55

Amugy valaki elmondhatná hogy mit bir akkor egy turbos subi, mert autópályát nem, pályanapot ahol 100-nál gyorsabbam kell menni megint nem, akkor mit???
Ahog egyre többet olvasom ezeket a sorokat egyre inkább meging a bizalmam pedig nekem is az álom verda.
Oké nyilván nem bir ki mindent de azért ez kicsit kevés.
Nekem a swift sport olyan 30x20percet volt már a ringen, kakucs és egyéb pályákat nem számolva jó részt semi slicken és egy csavart nem kellett meghúznom pedig 2:26-28-as köröket futok vele.

Mondjuk én családi kocsinak akarom majd nem sokat fog menni 2-4000km max/év de azért lehet kipróbálnám 1x 1x pályán is csak az élmény miatt.

Tényleg a téli csúszkálást mennyire birja? Oda kell valami spéci felkészülés vagy azt tudja gyárilag üzembiztosan?

Plusz az érdekelne hogy a turbósokból van olyan amibe hátul nincs sper és ha igen akkor mitől függ? Gyár felszereltség vagy évjárat?

Plusz az autopálya akkor is gáz ha fmic van?
2001 Bugeye WRX Wagon
Avatar
Tomcy
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 815
Csatlakozott: 2007.04.29., vas. 13:10
Tartózkodási hely: Kisbér
Has liked: 53 times
Been liked: 161 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: roland » 2014.07.18., pén. 00:05

na a téli csúszkálást azt pont bírja... azt lehet amíg oda nem vered...

A ringes dolgokat már elmondtuk.. ez van - tudomásul kell venni..

Tudom, hogy a Swift bírja (mert könnyebb, kisebb a sebesség, nem 4 kerekes, nem turbós stb..) - ez nem .

Autópálya meg mért olyan érdekes? - úgyse mész 200-al tartósan..

Gyárilag nincs bennük speer. Évjárattól függetlenül.
Csak az STI-ben van vagy amelyikbe utólag raktak..
Avatar
roland
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 1203
Csatlakozott: 2006.09.24., vas. 23:42
Tartózkodási hely: budapest XI
Has liked: 50 times
Been liked: 96 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Hooder » 2014.07.18., pén. 09:48

Tomcy írta:Amugy valaki elmondhatná hogy mit bir akkor egy turbos subi, mert autópályát nem, pályanapot ahol 100-nál gyorsabbam kell menni megint nem, akkor mit???
Ahog egyre többet olvasom ezeket a sorokat egyre inkább meging a bizalmam pedig nekem is az álom verda.
Oké nyilván nem bir ki mindent de azért ez kicsit kevés.
Nekem a swift sport olyan 30x20percet volt már a ringen, kakucs és egyéb pályákat nem számolva jó részt semi slicken és egy csavart nem kellett meghúznom pedig 2:26-28-as köröket futok vele.

Mondjuk én családi kocsinak akarom majd nem sokat fog menni 2-4000km max/év de azért lehet kipróbálnám 1x 1x pályán is csak az élmény miatt.

Tényleg a téli csúszkálást mennyire birja? Oda kell valami spéci felkészülés vagy azt tudja gyárilag üzembiztosan?

Plusz az érdekelne hogy a turbósokból van olyan amibe hátul nincs sper és ha igen akkor mitől függ? Gyár felszereltség vagy évjárat?

Plusz az autopálya akkor is gáz ha fmic van?


Ésszerű határokon belül szerintem mindent bír, csak oda kell rá figyelni. Ringre viszed, max 2 gyors kör, és lehetőleg ne anyjáig forgatva! Bemelegítés, vissza hűtés, friss, full jelzésig töltött olaj, es minimum fel tank üzemanyag. Persze agumi, a fék, a kerék agy, diffi, féltengely akkor is kapni fog.

Autópályán is lehet nyomni neki,de ott is figyelj rá hogy ne tartósan 200-al. Eleve úgy se tudsz ennyivel menni, max a németeknél. 150-160 utazót simán bírja. Az hogy meg egyszer egyszer eltolod neki, nem fogja megviselni.

Az enyémben lassan 200ezer van, bontatlan, gyári motor. Se a váltónak, se a hajtasnak nem volt meg gondja, olajat nem eszi. 2.0 bug sti.

Es használtam mar itt is, ott is. Amit meg kell érteni, annak ellenére amit az ember elsőre gondok, ez akkor is csak egy utcai auto!

Egy nagyon erős, nagyon gyors, de utcai auto, amit ha neki állsz ütni vágni, szét fog esni ugyan úgy mint bármelyik másik márka!

Ha versenyezni akarsz, akkor így is úgy is kell építeni egy verseny autót. Arra a célra, ahol használni akarod.
I Was Born Intelligent, But Education Ruined Me
Avatar
Hooder
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 2625
Csatlakozott: 2004.12.26., vas. 22:19
Tartózkodási hely: Székesfehérvár - Budapest
Has liked: 410 times
Been liked: 926 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Tomcy » 2014.07.19., szomb. 05:44

roland írta:na a téli csúszkálást azt pont bírja... azt lehet amíg oda nem vered...

A ringes dolgokat már elmondtuk.. ez van - tudomásul kell venni..

Tudom, hogy a Swift bírja (mert könnyebb, kisebb a sebesség, nem 4 kerekes, nem turbós stb..) - ez nem .

Autópálya meg mért olyan érdekes? - úgyse mész 200-al tartósan..

Gyárilag nincs bennük speer. Évjárattól függetlenül.
Csak az STI-ben van vagy amelyikbe utólag raktak..


Akkor én máig rosszul tudtam.
Én ugy tudtam hogy a szivokba nincs sper, a Gt/Wrx elöl nyitott difi, hátul önzáró(nem egy durván záró de valamennyit zár), STI-ben meg elöl hátul önzáró, plusz van benne 2006 vagy 7-től központi difi állitás.
2001 Bugeye WRX Wagon
Avatar
Tomcy
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 815
Csatlakozott: 2007.04.29., vas. 13:10
Tartózkodási hely: Kisbér
Has liked: 53 times
Been liked: 161 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Jani001 » 2014.07.19., szomb. 11:05

GT/WRX-ben tudtommal hátul viszkós van, ami kb szart sem ér. A Torsentől már lehet érezni hatást, annak már van értelme, de ügye a Lamellás a legkirályabb megoldás, ami viszont gyárilag nagyon ritka még az STI-ben is. Lehet venni utángyártottat Pl: KAAZ, Cusco, stb...
Avatar
Jani001
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 2437
Csatlakozott: 2008.01.15., kedd 00:08
Tartózkodási hely: Budapest
Has liked: 1040 times
Been liked: 731 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: Peter76 » 2014.07.19., szomb. 12:56

Jani001 írta:GT/WRX-ben tudtommal hátul viszkós van, ami kb szart sem ér. A Torsentől már lehet érezni hatást, annak már van értelme, de ügye a Lamellás a legkirályabb megoldás, ami viszont gyárilag nagyon ritka még az STI-ben is. Lehet venni utángyártottat Pl: KAAZ, Cusco, stb...


Jani mondja jól.
Ellenben a WRX 2008-tól hátul is nyitott difis.
Minden csak elhatározás és akarat kérdése...
a többi csak kifogás....
GF8 RA STI ;-)
Avatar
Peter76
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 628
Csatlakozott: 2013.10.02., szer. 20:52
Tartózkodási hely: Győr és a "környék" hegyei .DH.
Has liked: 170 times
Been liked: 397 times

Re: Miért ne menjek a Hungaroringre ?

HozzászólásSzerző: roland » 2014.07.21., hétf. 21:20

GT/WRX középen viszkós.
elöl-hátul semmi !

csak az STI verziókban volt bármiféle speer ( torsen nem szokott lenni )
Avatar
roland
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 1203
Csatlakozott: 2006.09.24., vas. 23:42
Tartózkodási hely: budapest XI
Has liked: 50 times
Been liked: 96 times

Következő

Vissza: Az első Kérdések/Válaszok

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég

cron