Pár kérdés

Ha nem tudod hol keresd, segítünk. A leggyakoribb Subarus kérdésekre itt érdemes először választ keresni!

Pár kérdés

HozzászólásSzerző: Csati » 2008.06.28., szomb. 18:50

Sziasztok!

Nem régen vettem meg a paripámat: http://kepfeltoltes.hu:80/view/080626/B ... es.hu_.jpg

Bár viszonylag sokat olvasgatom a forumot ha valami hasonlót is találok mint az én kérdésem akkor az már jó régi ügy de ha jobb helye lenne valahol máshol akkor kérném átirányitani.

A következő lenne az első:

A paripám több helyen kissebb sérülésekkel rendelkezik elvileg nem volt rommá törve rendszersen az Exosetnel szervizeltetve stb...

A lényeg az, hogy az első szélvédőm és a hátsó üvegem is nagy gőzborotvázás hatására egyszerűen beázik és az ajtók gumiai is már kicsit összestek és bepárásodik az ablak a gumik mentén. Ezeket a gumikat normális árban lehet cserélni? Ha igen akkor kihez érdemes fordulni az exosethez?
Az ablakokat valószínűleg újra ragasztatom mert még a hátsó szárnyam is beengedi a vizet a csomagtartóba így azt is újra kell szigetelni és javítani.

A másik kérdés és inkáb ez aggaszt jobban mert nem egyértelmű számomra az ok:

A minap nagyobb bohóckodás kedvéért kicsit megnyomtam neki egy belos kanyarban 0 ról kigyorsítva egy kis gumicsikorgatás semmi tőbb szóval nem gumi égetés vagy pörgés csak ennyi. Ekkor erős felverödő hang a hátso tengely felöl a visszapillantóban láttam a seggét szabályosan felfelé pattogni majd a pattogás után még egy nagyobb uggrás és abba marad. Átnézegetve a futóművet nem látok semmit igaz laikus szemmel nézem de az egész futómű jónak tűnik. Próbáltam, hogy lötyög e, emelgettem de nem kattog a rugó felöl se és rendesen visszacsillapít. Majd gondoltam a gumikra is de a nyomás rendben van. Ekkor talátam meg a leg ordítobb jelet a FELNIT! Erős friss sérülés a peremen érezni a fém forgácsot a sarkokon tehát lefordult a gumitól kanyarban az aszfalthoz ért. Nem tűnt fel elősször mert amikor vettem akkor is láttam enyhe patkázásra utaló nyomokat de semmi mást. Noss valami ötlet? esetleg valami tapasztalat?
Gondolom mindenkiben megfordul a lérdés miért nem vittem el az Exosetbe. Azért mert gerincsérvel idestova 3 hete fexem infuzio meg ilyenek és mikor kijutok egy délután a fájdalomcsillapítómhoz a garázsba akkor csak kevés időm van.

Sorry a sok szövegért de komolyan aggódom amig nem tudok elmenni a servísbe valami ötlet, hogy mire gondoljak?[/img]
Csati
Kezdő
Kezdő
 
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2008.04.13., vas. 18:43
Has liked: 0 time
Been liked: 4 times

Re: Pár kérdés

HozzászólásSzerző: rossi46 » 2008.06.28., szomb. 18:55

Csati írta:A lényeg az, hogy az első szélvédőm és a hátsó üvegem is nagy gőzborotvázás hatására egyszerűen beázik és az ajtók gumiai is már kicsit összestek és bepárásodik az ablak a gumik mentén. Ezeket a

Az ablak nekem is párásodik az ajtógumiknál, de csak mosásnál, sztem ez "normális"!
Avatar
rossi46
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 4213
Csatlakozott: 2005.01.31., hétf. 13:55
Tartózkodási hely: Érd
Has liked: 0 time
Been liked: 2 times

Re: Pár kérdés

HozzászólásSzerző: Csati » 2008.06.29., vas. 20:46

rossi46 írta:
Csati írta:A lényeg az, hogy az első szélvédőm és a hátsó üvegem is nagy gőzborotvázás hatására egyszerűen beázik és az ajtók gumiai is már kicsit összestek és bepárásodik az ablak a gumik mentén. Ezeket a

Az ablak nekem is párásodik az ajtógumiknál, de csak mosásnál, sztem ez "normális"!


Értem köszönöm elvileg a gumi mentén "csak" párásodik. Ma meglestem az ablak (szélvédő és hátsó) tömítéseket és kimozdulnak a helyükről mintha elfáradt volna az ablak ragasztásánál... minden esetre újra ragasztatom a szelvédőket nekem a legfontosabb a lehetőségekhez mérten kifogástalan állapot :)
Bu Bu Bu Bu ...
Csati
Kezdő
Kezdő
 
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2008.04.13., vas. 18:43
Has liked: 0 time
Been liked: 4 times

HozzászólásSzerző: mityu » 2008.06.30., hétf. 19:57

Leforduló gumi :?:
A fémforgács inkább még az előző tulajtól lehet nem? és padka lesz inkább. :?
Avatar
mityu
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 392
Csatlakozott: 2006.05.13., szomb. 19:22
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Has liked: 0 time
Been liked: 0 time

Re: Pár kérdés

HozzászólásSzerző: Baranyas » 2008.06.30., hétf. 20:04

Csati írta:Ekkor talátam meg a leg ordítobb jelet a FELNIT! Erős friss sérülés a peremen érezni a fém forgácsot a sarkokon tehát lefordult a gumitól kanyarban az aszfalthoz ért. Nem tűnt fel elősször mert amikor vettem akkor is láttam enyhe patkázásra utaló nyomokat de semmi mást. Noss valami ötlet?


Guminyomás mennyi :?:
"Megmondom én, hogyan lehet
Hogy magyarként éljük a jövőt:
Ameddig azok döntik ,
Mi ültetjük ...addig a fenyőt.."
Avatar
Baranyas
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 10667
Csatlakozott: 2002.08.08., csüt. 11:57
Tartózkodási hely: A Zöldben ...
Has liked: 0 time
Been liked: 1 time

HozzászólásSzerző: mityu » 2008.06.30., hétf. 20:31

Vagy átmentél valamin.
Avatar
mityu
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 392
Csatlakozott: 2006.05.13., szomb. 19:22
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Has liked: 0 time
Been liked: 0 time

HozzászólásSzerző: LaLeekiraly » 2008.07.01., kedd 06:46

Én baromi háklis vagyok a felnimre, óvom mindentől.Múltkor mégis lett rajta egy akkora sérülés, hogy a kisújjam hegye belefér. Guminyomás OK, gumin semmi sérülés, nem mentem gödörbe és padka sem lehetett. Máig sem tudom mitől van, főleg a hülye formálye miatt (gömb alakú lyuk) :?:
Avatar
LaLeekiraly
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 522
Csatlakozott: 2006.08.25., pén. 12:05
Tartózkodási hely: Budapest
Has liked: 0 time
Been liked: 0 time

HozzászólásSzerző: Csati » 2008.07.01., kedd 18:58

Noss a guminyomás rendben volt épp előtte ellenőriztem.
A képeket nézegetve a felni sérülése valóban már korábbi dolog csak a frissen mosott felnin mintha a sérülés is frissebbnek tűnne...

A kifordulásnál se padka se kátyu és a jelenség megismételhető de csak balos kanyarban, számomra ez azt jelenti, hogy a jobb hátsó futómű vagy kihalytás abban a kanyarban töblet terhelést kap hisz a megdőlt autó eltolódott sulypontját is magánviseli, így az ottani szilent, lengéscsillapító és egyéb nyalánkságok lesznek megvizsgálva az Exoset álltal ha minden jól megy pénteken. A tapasztalatokat majd jelzem.

Az ablakok párásdásán sokat lehet segíteni ha a gumi felületeket szilikon alapú gumiápolóval hetente kezeljük, így a felületek kisimulnak és feltöltődnek. Így a záródás is finomabb és tökéletesebb a szigetelés.
Amire még felhívták a figyelmem, hogy a hátsó ablakokat külön érdemes figyelnim, hogy a felső ívben lerakódott kosz eltartja a gumit és ott beázik.

Ezekkel a trükkökkel nagyban csökkenthető a mosás, esőzés utáni párásodás.

Találtam egy helyet ahol átüvegezik nekem a Bubumat. Ugyebár a szévédőt és a hátsó üveget kell nekem átnézni mert ereszt.
Az ár: Ha a gumi jól eltávolítható és a keret nem sérül 10.000- ablakonként a ragasztás munkadíjjal.
Ha a keret sérül annak darabja 10.000-
Ha a korábbi hanyag munka miatt az ablak a karosszériához ér akkor el fog robbanni kivágáskor és az első szélvédő (raktárról) 54.000- körüli.
Máshol is megérdeklődve az ár korrektnek tűnik ha valakit érdekel megadom az elérhetőséget is.
Csati
Kezdő
Kezdő
 
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2008.04.13., vas. 18:43
Has liked: 0 time
Been liked: 4 times

HozzászólásSzerző: Csati » 2008.07.04., pén. 15:19

Hello!

Meg is volna akkor a ludas! A lengéscsillapító már nem az igazi. Elfáradtak a 110.000 Km alatt úgyhogy csere!
Egyenlőre úgy tűnik a gyári szetet választom a konfort miatt, lehet a család nem kultiváná a pattogósabb futóművet.
Csati
Kezdő
Kezdő
 
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2008.04.13., vas. 18:43
Has liked: 0 time
Been liked: 4 times

HozzászólásSzerző: mityu » 2008.07.31., csüt. 18:26

Na nekem is lenne 1kérdésem.
Az utas légzsák kikapcsolható valahogy? 2004-es wrx
Avatar
mityu
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 392
Csatlakozott: 2006.05.13., szomb. 19:22
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Has liked: 0 time
Been liked: 0 time

HozzászólásSzerző: Baranyas » 2008.07.31., csüt. 19:07

mityu írta:Na nekem is lenne 1kérdésem.
Az utas légzsák kikapcsolható valahogy? 2004-es wrx


Biztosíték :?:
"Megmondom én, hogyan lehet
Hogy magyarként éljük a jövőt:
Ameddig azok döntik ,
Mi ültetjük ...addig a fenyőt.."
Avatar
Baranyas
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 10667
Csatlakozott: 2002.08.08., csüt. 11:57
Tartózkodási hely: A Zöldben ...
Has liked: 0 time
Been liked: 1 time

HozzászólásSzerző: mityu » 2008.07.31., csüt. 20:07

Van külön biztije az utasoldalinak?
Avatar
mityu
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 392
Csatlakozott: 2006.05.13., szomb. 19:22
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Has liked: 0 time
Been liked: 0 time

HozzászólásSzerző: Csati » 2008.07.31., csüt. 20:10

mityu írta:Van külön biztije az utasoldalinak?


Naja elég gáz lenne ha a balost vennéd ki a csattanásnál jobbos puff rossz helyen te meg izlelgeted a kormánykereket mert a te lufidnak reszeltek :( még ha szépen meg is van különböztetve én ugyan ki nem venném kellemetlen érzés lenne...

Egyébként ilyenkor nem jelez az "áááááj meg AIR - Bag halott" lámpa?
Csati
Kezdő
Kezdő
 
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2008.04.13., vas. 18:43
Has liked: 0 time
Been liked: 4 times

HozzászólásSzerző: Baranyas » 2008.07.31., csüt. 20:12

mityu írta:Van külön biztije az utasoldalinak?


Nemtom, kérdezem :wink:
"Megmondom én, hogyan lehet
Hogy magyarként éljük a jövőt:
Ameddig azok döntik ,
Mi ültetjük ...addig a fenyőt.."
Avatar
Baranyas
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 10667
Csatlakozott: 2002.08.08., csüt. 11:57
Tartózkodási hely: A Zöldben ...
Has liked: 0 time
Been liked: 1 time

Re: Pár kérdés

HozzászólásSzerző: Ceofang » 2016.04.26., kedd 13:26

Felmerult bennem, hogy vajon mennyi Imprezat (WRX-et es Sti-t) gyartottak a kulonbozo evekben.
Honnan lehetne ezt kideriteni?

Azt talaltam, hogy:
2004 WRX STi Sedans - 7,210 units


Valamint 2002-2004-re a WRX-ek:

2002 WRX Sedan 5-speed - 20,577 units
2002 WRX Sedan automatic - 2,391 units
Total 2002 WRX Sedans - 22,968 units

2002 WRX Wagon 5-speed - 9,940 units
2002 WRX Wagon automatic - 2,161 units
Total 2002 WRX Wagons - 12,101 units

Total 2002 WRX models - 35,069 units

------------------
The production numbers for the 2003 WRX models are:

2003 WRX Sedan 5-speed - 9,725 units
2003 WRX Sedan automatic - 920 units
Total 2003 WRX Sedans - 10,645 units

2003 WRX Wagon 5-speed - 3,930 units
2003 WRX Wagon automatic - 678 units
Total 2003 WRX Wagons - 4,608 units

Total 2003 WRX models - 15,253 units
------------------

The production numbers for the 2004 WRX models are:

2004 WRX Sedan 5-speed - 6,125 units
2004 WRX Sedan automatic - 761 units
Total 2004 WRX Sedans - 6,886 units

2004 WRX Sedan Premium Package 5-speed - 3,785 units
2004 WRX Sedan Premium Package automatic - 869 units
Total 2004 WRX Sedans Premium Package - 4,654 units

2004 WRX Wagon 5-speed - 5,379 units
2004 WRX Wagon automatic - 957 units
Total 2004 WRX Wagons - 6,336 units

Total 2004 WRX models - 17,876 units

(Durvan estek a gyartasok/eladasok. 2002-ben 22e WRX sedan volt, 2003-ban 10,6e, 2004-ben mar csak 6,8e. Akkor elvileg bug wrx-bol kell lennie a legtobbnek. Es gyanitom, hogy hawk WRX-bol keszult a legkevesebb.)
Avatar
Ceofang
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2012.10.31., szer. 06:01
Tartózkodási hely: Budapest
Has liked: 676 times
Been liked: 1431 times


Vissza: Az első Kérdések/Válaszok

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron