Mathe Szilard írta:Szerintem:
* olajhőmérséklet-óra KÖTELEZŐ (FYI: az olaj kb 2-3x annyi idő alatt éri el az üzemi hőfokot, mint a víz...)
* turbo-s, 2.5-ös motort 7000-ig aki forgat, az egy ostoba fráter

(max Nm 4,000 RPM; max LE 5,600 RPM - szerintem ez mindent elmond)
* jó eséllyel nem hengerfejes leszel - vagy igen - HANEM gyűrűhorony-repedéses /-töréses a 3-as hengernél a turbo mellett
* olajból csak a Motul, de 15-50-et én csak "húzott" és épített motorba tennék...

+++ a gyárilag előírt olajcsere-periódusnál rövidebbeket tarts, 5-10e km közöttieket, használattól függően (olajcsere = 35-50e Ft max; motorépítés = 1 millió Ft min - szerintem ebből lejön, hogy miért nem érdemes "cigánykodni" az olajcserével)
* OLVASS EL SOKKAL TÖBB TOPIKOT A FÓRUMON! Sok kérdésed fel sem merült volna, de természetesen mindig segít itt valaki az újaknak...
Szerintem.
Ja, és persze GRAT az autóhoz!

Köszönöm a segítséget!
A gát repedés nem kizárt, már olvastam róla, az enyém 5W30-as olajból 2000-2500-ként eszik meg 1-1,5 liter közötti mennyiséget,viszont karácsonykor volt márkaszervizben a hengerfej tömítés miatt(amit ők diagnosztizáltak) és nem szóltak hogy repedés lenne a gyűrűn,pedig az olajfogyás miatt kértem hogy nézzenek rá,remélem nem volt gyors a szerelő és hagyta annyiba a diagnosztizálást.
Még amiben érdeklődnék(lehet hogy van,csak én nem találtam meg a topicot)
-amikor kigyorsítok a kocsival, kicsit erőtlenebbnek érzem az autót mint korábban, nincs meg az a parádé, gyorsításkor hullámosnak érzem az erejét(mintha kicsit jobban kicsit kevésbé húzna) de ez nem egy nagyon kirívó érzés, de nem teljesen sima, végsebesség kb 210-220 (még egy passat GTE is otthagyott:(,
De azért fura ez a hiba, mert utaztam Mo-ra és vissza, Német autópályán, 260-ig simán ment, vissza ugyancsak, vissza értem Svédországba, 1 héttel később mennék a kocsival, akkor jön ez a bénázás, még 1 héttel később már javult 1 fokkal, nagy nehezen 230-ig elvánszorog, sima-enyhén lejtős úton 240-ig,(aztán utolértem a kocsisort)
Seibiko-nál voltam motordiagnosztikán, ott azt mondták,hogy jó a motor, töltőnyomás végig megvan.
olvastam hogy a MAF és MAP szenzorok csinálhatnak ilyesmit,kérdés: melyik pontosan a MAF(elvileg a légszűrő ház teteje) és MAP (intercooler alatt majdnem középen 3 vezetékkel) szenszor? hogyan célszerű takarítani, olvastam ugyancsak a féktisztítóról, de csak simán rájuk fújom,leszárad és mehet vissza a helyére?
mert ugyan sok mindent megszerelek, csak félek,hogy rosszat csinálok azzal amiről nincs pontos infóm, így elnézést a sok láma kérdésért !
(Kis intermezzo: Ha azt gondoljátok homlokot csapva hogy egy ilyen f*sznak minek ilyen autó, megértem, viszont szeretném megtanulni,hogy mi-micsoda és hogyan lehet nem elrontani őket, meg magam kísérletezni-így nagyon köszönöm a segítséget és türelmet!)
Üdv:
Peti
Szerk:
egy képet csatolok,hogy pontosítsam mire gondolok! - kiszedtem mind a kettőt kíváncsiságból, de ettől függetlenül nem tudom,hogy rájuk merjem-e fújni a féktisztítót.
Köszi!
