WRX Sti kezdő kérdések

Ha nem tudod hol keresd, segítünk. A leggyakoribb Subarus kérdésekre itt érdemes először választ keresni!

WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: Simdev » 2016.04.30., szomb. 20:54

Sziasztok!

Először is remélem jó helyre posztolok, még új vagyok a fórumon.
Szóval, pár napja megvettem életem álmát, egy 2009-es WRX Sti-t, és hát mit mondhatnék? Ez nem autó, ez drog!:)

Viszont sajnos nem nagyon értek az autókhoz, ezért lenne pár kérdésem a tapasztaltabb tulajokhoz:

1. Szeretném nem "túlhuzatni"/"túl erőltetni" a motort. Milyen szabályokat érdemes betartani a motor épségének megőrzése érdekében? Pl. Indítás után mennyi időnek kell eltellnie hogy mondjuk 7.000-ig lehessen pörgetni stb :)

2. Motor olajat milyen időközönként érdemes cserélni, illetve milyen márkát ajánlanátok?

3. Mik a leggyakoribb hibák? Mire figyeljek oda?
Simdev
Újonc
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.04.26., kedd 12:12
Has liked: 0 time
Been liked: 1 time

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: kalmanzoltan810131 » 2016.05.01., vas. 08:33

Szia, gratulálok az autóhoz, vigyázz rá, és persze Magadra!
1.
Soha ne a víz hőmérsékletét vedd alapúl a motor üzemi hőmérsékletének megállapítására.Gondolom észrevetted, hogy a víz nagyon gyorsan eléri a megfelelő hőmérsékletet, viszont ha nincs olajhőmérséklet visszajelződ, nehéz pontosan megmondani. Én 60 fok alatt(olaj) nem bántom. Ez normális üzemben akár 8-12 km is lehet, de persze számít a környezeti hőmérséklet is. Legalább ennyire fontos lenne, hogy miután autóztál egy JÓT, ne állítsd le azonnal a motort, hagyd hűlni egy kicsit, a legjobb, ha finoman teszed meg az utolsó 1-2 kilómétert.
2.
Én 5000km után cserélem, de 8000-ig simán bírnia kell. Olajból csak MOTUL 300V COMPETITION 15W50-et használok, ez jól bevált.
3.
Ha minden igaz, 2.5-ös motor van az autódban, érdemes odafigyelni a karbantartására, nem a strapabíró széria motorok közé tartozik. Ezt leszámítva( persze ha volt gazdája) sok örömöd lesz benne, nincs velük baj.
'03 Blobeye STI
Avatar
kalmanzoltan810131
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 416
Csatlakozott: 2013.01.07., hétf. 22:08
Tartózkodási hely: Tatabánya
Has liked: 188 times
Been liked: 349 times

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: kemszi » 2016.05.01., vas. 10:23

Először is gratula az autóhoz.

Ha biztosra akarsz menni akkor érdemes lenne beszerezni egy olajhőmérséklet mérőt. Egyébként mielőtt én berakattam nagyjából 5-10 km-et autóztam mielőtt elkezdtem pörgetni a motort(jó időben),persze akkor sem rögtön tiltásig hanem fokozatosan . Most az órával "ellenőrizve" ez nagyjából jó is volt. Amikor a víz hőfok megmozdul akkor még az olaj sehol nincs.
Olajcserére én is 5ezret mondok,nem kell sajnálni tőle.
A 2.5ös motor meg hát...nem árt azért számolni egy felújítással ha még nem volt. De nem vészmadárkodni akarok. Olajat /vizet gyakran ellenőrizni.
kemszi
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 560
Csatlakozott: 2014.03.31., hétf. 19:52
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Has liked: 450 times
Been liked: 596 times

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: Ceofang » 2016.05.01., vas. 10:43

Udv. itt es gratula! Kerunk kepet!
Olajat es vizet ellenorizni MINDEN nap, amikor indulsz vele valahova. Olaj mindig legyen maxon. 1-2dl belemehet kb. 1000kmenkent, no para. Foleg ha hajtva van. Olajat erdemes evente VAGY -ha az elobb jon-, 5000km-enkent cserelni. Mi Motul 300v Competitiont hasznalunk. Ha futott garazsod van akkor egesz evben 15w50 jo valasztas.
Ha kap tobb hideginditast is, akkor telen 5w40.

Az olajhomerseklet sok mindentol fugg. Kulso homerseklet, beinditasi homerseklet (telen kinn pl. -5 fok vagy garazs ami +20). Telen lehet 15-20 perc, nyaron 30 fokban 5-10.

A 2.5-os motor elobb-utobb hengerfejes lesz. Szar a gyari tomites. Megelozni nem lehet, csak ha nem hasznalod ;) Mind1, hajtani es elvezni kell, aztan jol megcsinaltatni egy szakival. Nyugodtan forgasd ha meleg minden. ;) Aztan hutsd ki 2 percig. Illetve ha nagyon hajtod, akkor is iktass be 5-10 percenkent kisebb terhelesu hutest a menetszellel.

Ja es gyere majd a talalkozokra! :)
Avatar
Ceofang
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2012.10.31., szer. 06:01
Tartózkodási hely: Budapest
Has liked: 676 times
Been liked: 1431 times

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: Simdev » 2016.05.01., vas. 18:23

Nagyon Szépen Köszönöm a válaszokat!:)
Simdev
Újonc
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.04.26., kedd 12:12
Has liked: 0 time
Been liked: 1 time

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: Pepepapa » 2016.08.16., kedd 18:08

Sziasztok!

1. Gratula és átérzem ami a téma nyitója, ugyan ebben a cipőben járok!
Nekem egy 2011-es sedan WRX STI jutott, aminek sajnos volt 1-2 gondja.
-Hengerfej tömítés csere, turbó és a légszűrő ház között kilyukadt a cső, kuplung tárcsa szerkezet és csapágy csere, katalizátor felújítás. a többi csak alap karbantartás

A kérdésem,nekem is az olajjal kapcsolatban lenne,
Svédországban a Subaru a Midland Econova 5w30-at ajánlja a kocsiba, és a márkakereskedésben nekem ezt is teszik bele,viszont olvastam,hogy a Motul ami nyerő,viszont nekem a 8100X szériát ajánlották a mindennapi használatra(nem hordom pályára, csak közúton véletlen a "német autópályára tévedek" és meghajtom, majd a teret elgörbítve vissza Svédországba) :) , a 300V 5w30-40 re azt mondták hogy csak verseny körülmények között az igazi és nagyon sűrűn kell cserélni, én úgy lőttem be az olaj csere intervallumot, hogy 7500km-ként és abból 1 a hivatalos kereskedésben,hogy legyen pecsét és néha lássák hozzá értők is a kocsit, egyet pedig magamnak.

Nos az intermezzo után a kérdés:D
Milyen olaj lenne jó? A5/B5 szabványról mondták hogy kell, de a motul 8100 csak A3/B4-et tud. A Midaland Svájci olajtudja az A1/B1 és A5/B5-t, de jó lehet?

Az autó még gyári, csak egy K&N panel szűrőt terveztem venni bele.
Kép alább róla:
Kép
Kép

Köszönöm a segítséget!

u.i.: sajnos egyik ismerősömnek kölcsönadva egy próbára tönkre tette a fényezést, (kavicsos földön forgatja az autót, nem csoda hogy az oldala meg is bánta) majd elkezdett az éleken rozsdapöttyök megjelenni,így jövőre lehet hogy kap egy fényezés felújítást :(
Pepepapa
Újonc
 
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2015.12.20., vas. 18:11
Has liked: 0 time
Been liked: 2 times

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: kemszi » 2016.08.16., kedd 21:43

Szép gép!
Ahogy olvasom akkor már te is megjártad vele a hadak útját :?
Hány km van benne?
kemszi
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 560
Csatlakozott: 2014.03.31., hétf. 19:52
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Has liked: 450 times
Been liked: 596 times

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: Pepepapa » 2016.08.17., szer. 14:34

kemszi írta:Szép gép!
Ahogy olvasom akkor már te is megjártad vele a hadak útját :?
Hány km van benne?


Köszi!

102.500 km van az autóban!
Pepepapa
Újonc
 
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2015.12.20., vas. 18:11
Has liked: 0 time
Been liked: 2 times

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: Mathe Szilard » 2016.08.17., szer. 16:16

Szerintem:
* olajhőmérséklet-óra KÖTELEZŐ (FYI: az olaj kb 2-3x annyi idő alatt éri el az üzemi hőfokot, mint a víz...)
* turbo-s, 2.5-ös motort 7000-ig aki forgat, az egy ostoba fráter :wink: (max Nm 4,000 RPM; max LE 5,600 RPM - szerintem ez mindent elmond)
* jó eséllyel nem hengerfejes leszel - vagy igen - HANEM gyűrűhorony-repedéses /-töréses a 3-as hengernél a turbo mellett
* olajból csak a Motul, de 15-50-et én csak "húzott" és épített motorba tennék... :idea: +++ a gyárilag előírt olajcsere-periódusnál rövidebbeket tarts, 5-10e km közöttieket, használattól függően (olajcsere = 35-50e Ft max; motorépítés = 1 millió Ft min - szerintem ebből lejön, hogy miért nem érdemes "cigánykodni" az olajcserével)
* OLVASS EL SOKKAL TÖBB TOPIKOT A FÓRUMON! Sok kérdésed fel sem merült volna, de természetesen mindig segít itt valaki az újaknak... :prost: :alkiteso:
Szerintem.

Ja, és persze GRAT az autóhoz! 8)
EU EJ257 "hawk" STi MY'06 - bought, built, SOLD, died, reborn, died again; R.I.P.
MB 2015/05 A45 AMG "Black Widow" SOLD
BMW 2016 "F23" M235i Cabrio - Buzievagy!? SOLD
Volvo V60 MY'17 Polestar
Avatar
Mathe Szilard
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 6320
Csatlakozott: 2008.02.19., kedd 16:46
Tartózkodási hely: Budapest XIV, X, XVI, Siófok, Salgótarján
Has liked: 985 times
Been liked: 1537 times

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: Pepepapa » 2016.08.17., szer. 16:59

Mathe Szilard írta:Szerintem:
* olajhőmérséklet-óra KÖTELEZŐ (FYI: az olaj kb 2-3x annyi idő alatt éri el az üzemi hőfokot, mint a víz...)
* turbo-s, 2.5-ös motort 7000-ig aki forgat, az egy ostoba fráter :wink: (max Nm 4,000 RPM; max LE 5,600 RPM - szerintem ez mindent elmond)
* jó eséllyel nem hengerfejes leszel - vagy igen - HANEM gyűrűhorony-repedéses /-töréses a 3-as hengernél a turbo mellett
* olajból csak a Motul, de 15-50-et én csak "húzott" és épített motorba tennék... :idea: +++ a gyárilag előírt olajcsere-periódusnál rövidebbeket tarts, 5-10e km közöttieket, használattól függően (olajcsere = 35-50e Ft max; motorépítés = 1 millió Ft min - szerintem ebből lejön, hogy miért nem érdemes "cigánykodni" az olajcserével)
* OLVASS EL SOKKAL TÖBB TOPIKOT A FÓRUMON! Sok kérdésed fel sem merült volna, de természetesen mindig segít itt valaki az újaknak... :prost: :alkiteso:
Szerintem.

Ja, és persze GRAT az autóhoz! 8)


Köszönöm a segítséget!
A gát repedés nem kizárt, már olvastam róla, az enyém 5W30-as olajból 2000-2500-ként eszik meg 1-1,5 liter közötti mennyiséget,viszont karácsonykor volt márkaszervizben a hengerfej tömítés miatt(amit ők diagnosztizáltak) és nem szóltak hogy repedés lenne a gyűrűn,pedig az olajfogyás miatt kértem hogy nézzenek rá,remélem nem volt gyors a szerelő és hagyta annyiba a diagnosztizálást.

Még amiben érdeklődnék(lehet hogy van,csak én nem találtam meg a topicot)
-amikor kigyorsítok a kocsival, kicsit erőtlenebbnek érzem az autót mint korábban, nincs meg az a parádé, gyorsításkor hullámosnak érzem az erejét(mintha kicsit jobban kicsit kevésbé húzna) de ez nem egy nagyon kirívó érzés, de nem teljesen sima, végsebesség kb 210-220 (még egy passat GTE is otthagyott:(,
De azért fura ez a hiba, mert utaztam Mo-ra és vissza, Német autópályán, 260-ig simán ment, vissza ugyancsak, vissza értem Svédországba, 1 héttel később mennék a kocsival, akkor jön ez a bénázás, még 1 héttel később már javult 1 fokkal, nagy nehezen 230-ig elvánszorog, sima-enyhén lejtős úton 240-ig,(aztán utolértem a kocsisort)
Seibiko-nál voltam motordiagnosztikán, ott azt mondták,hogy jó a motor, töltőnyomás végig megvan.

olvastam hogy a MAF és MAP szenzorok csinálhatnak ilyesmit,kérdés: melyik pontosan a MAF(elvileg a légszűrő ház teteje) és MAP (intercooler alatt majdnem középen 3 vezetékkel) szenszor? hogyan célszerű takarítani, olvastam ugyancsak a féktisztítóról, de csak simán rájuk fújom,leszárad és mehet vissza a helyére?
mert ugyan sok mindent megszerelek, csak félek,hogy rosszat csinálok azzal amiről nincs pontos infóm, így elnézést a sok láma kérdésért !
(Kis intermezzo: Ha azt gondoljátok homlokot csapva hogy egy ilyen f*sznak minek ilyen autó, megértem, viszont szeretném megtanulni,hogy mi-micsoda és hogyan lehet nem elrontani őket, meg magam kísérletezni-így nagyon köszönöm a segítséget és türelmet!)

Üdv:
Peti

Szerk:
egy képet csatolok,hogy pontosítsam mire gondolok! - kiszedtem mind a kettőt kíváncsiságból, de ettől függetlenül nem tudom,hogy rájuk merjem-e fújni a féktisztítót.
Köszi!
Kép
Pepepapa
Újonc
 
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2015.12.20., vas. 18:11
Has liked: 0 time
Been liked: 2 times

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: BubuSti » 2016.08.17., szer. 18:28

Pepepapa írta:Sziasztok!
Svédországban...


Szasz Pepepapa!

Ha esetleg még nem tetted volna meg akkor likeold a Swedish Subaru Club facebookos csoportját: https://m.facebook.com/groups/203362369 ... =typeahead (szívesen beengedlek mert van admin jogom ott), és iratkozz fel a fórumra is: http://www.subaruclub.se/. A klub régiófelelősei biztosan tudnak ajánlani jó szervízt ahol tudnak segíteni. Írj priviben, ha gondolod megkérdezem valamelyik ismerőst hogy a közeledben mit tudnak ajánlani.

Üdv:
Ádám
Avatar
BubuSti
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 883
Csatlakozott: 2014.06.01., vas. 21:24
Has liked: 554 times
Been liked: 934 times

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: WRX Sportwagon » 2016.08.17., szer. 18:43

Pepepapa írta:karácsonykor volt márkaszervizben a hengerfej tömítés miatt(amit ők diagnosztizáltak) és nem szóltak hogy repedés lenne a gyűrűn,pedig az olajfogyás miatt kértem hogy nézzenek rá,remélem nem volt gyors a szerelő és hagyta annyiba a diagnosztizálást.

Egy hengerfej tömítés cserénél nehéz lenne diagnosztizálni, mert ahhoz szét kell fűzni a blokkot. Hacsak nem már nyoma van a henger falán.
My name is Impreza. Subaru Impreza.

gumidirekt.hu
Avatar
WRX Sportwagon
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 1456
Csatlakozott: 2008.12.09., kedd 12:15
Tartózkodási hely: női napozó
Has liked: 62 times
Been liked: 340 times

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: Roller75 » 2016.08.19., pén. 19:54

Pepepapa: ha " 2000-2500-ként eszik meg 1-1,5 liter közötti" olajat akkor ott sajnos komoly gondok kezdődnek, vannak ! Mielőbb vidd komoly szakemberhez míg nagyobb baj nem lesz !!! Valszeg neked is ujjá kell építeni a motorod, mint minden 2.5ccm tulajnak. Tudomásom szerint nagyon kevés olyan 2.5ccm blokk van ami 100e km fölött is gond nélkül műkszik. Sajna ezt a Subaru elbaszta, de meg lehet jóra csinálni. Itthon Kb.: 1 milla. Ha ez vigasztal: itt már majdnem minden 2.5-ös tulaj átesett ezen ! :D
04' STI USA
06' STI spec-C Type RA
Avatar
Roller75
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 1629
Csatlakozott: 2007.02.06., kedd 20:39
Tartózkodási hely: Kalocsa
Has liked: 507 times
Been liked: 412 times

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: Pepepapa » 2016.08.20., szomb. 17:44

Roller75 írta:Pepepapa: ha " 2000-2500-ként eszik meg 1-1,5 liter közötti" olajat akkor ott sajnos komoly gondok kezdődnek, vannak ! Mielőbb vidd komoly szakemberhez míg nagyobb baj nem lesz !!! Valszeg neked is ujjá kell építeni a motorod, mint minden 2.5ccm tulajnak. Tudomásom szerint nagyon kevés olyan 2.5ccm blokk van ami 100e km fölött is gond nélkül műkszik. Sajna ezt a Subaru elbaszta, de meg lehet jóra csinálni. Itthon Kb.: 1 milla. Ha ez vigasztal: itt már majdnem minden 2.5-ös tulaj átesett ezen ! :D


Az sajnos nem vígasztal,hogy mindenki átesett rajta, viszont jobban stresszel,hogy nálunk egy ilyen átépítés kb 3-3,5 milla, legközelebb magyarországra az autót húsvétkor tervezem vinni, a kövi olajcserekor, (kb 1-2 hónap múlva- 2E km) a szervízben megnézetem,hogy miért eszi az olajat. Emailben kérdeztem tőlük, Subaru szervíz azt mondta hogy ez azért nem annyira durva-de én is azt gondolom,hogy nem is szép eredmény.

meglátom itt mit mondanak, bő fél évet bírjon ki, és Magyarországon egy kis teljesítményemeléssel egybekötött motor építést tervezek véghez vinni

Remélem összejön:/
Pepepapa
Újonc
 
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2015.12.20., vas. 18:11
Has liked: 0 time
Been liked: 2 times

Re: WRX Sti kezdő kérdések

HozzászólásSzerző: Mathe Szilard » 2016.08.22., hétf. 10:22

a 2011-es modellt konkrétan nem tudom, de 2007-ig a GDB-F modelleknél a gyári "toleranciaküszöb" max 1 liter olaj / 1000 km volt... :roll:
Hát én asszem eret vágtam volna magamon, ha az autóm annyit megeszik... :mrgreen:
Nekem az épített motorom (Mahle 4032-es öntvény) max 0,5 liter evett 3-4e km-enként... :idea:
Kb ennyit evett gyári állapotában is - talán picit kevesebbet... De gyári állapotban 5w-40 olajjal ment
Építés után meg nyáron 15w-50, télen 5w-40
EU EJ257 "hawk" STi MY'06 - bought, built, SOLD, died, reborn, died again; R.I.P.
MB 2015/05 A45 AMG "Black Widow" SOLD
BMW 2016 "F23" M235i Cabrio - Buzievagy!? SOLD
Volvo V60 MY'17 Polestar
Avatar
Mathe Szilard
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 6320
Csatlakozott: 2008.02.19., kedd 16:46
Tartózkodási hely: Budapest XIV, X, XVI, Siófok, Salgótarján
Has liked: 985 times
Been liked: 1537 times


Vissza: Az első Kérdések/Válaszok

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég