Na megcsináltam a mini tesztet; a tapasztaltaktól várom a további ötleteket
Rengeteg különbség van a WRX és az STI között, a teljesség igénye nélkül: turbo, intercooler, diffi, váltó, fékek, stabrudak, rugók, gátlók, újabb modelleknél az AC pumpa stb., stb. Ezekből adódik, hogy egy STI feszesebb, közvetlenebb, erősebb, jobban megáll, stb.
1. Mennyi pénzt szánsz autóra?
a; 0-1 millió Ft --> szívó Subaru, vagy nagy mákkal kifoghatsz egy 1. generációs Legacy Turbot
b; 1-2 millió Ft --> GT a te autód; talán, talán egy WRX
c; 2-5 millió Ft --> itt már lehet válogatni WRX és STI is akad a tartományban
d; 5 millió Ft fölött --> ha ennyi pénzed van, talán nem lesz gond egy STI-t fenntartani
2. Gondot okozna a -folyamatos- 14L/100km (>60Ft/km) fölötti fogyasztás?
a, IGEN --> Számodra csak a WRX vagy GT jöhet szóba
b; NEM --> Mhh. Ez alapján jó is lehet az STI.
3. Mindennapi használatra keresel autót?
a, IGEN --> Egy (GT) WRX a mindennapokra nemcsak olcsóbb, de kényelmesebb is. Ezektől eltekintve persze lehet STI-zni a hétköznapokon, csak valószínűleg nem fogsz vele végig nyélgázon közlekedni. Sima autópályás vagy városi utazgatásra pedig vétek elkoptatni egy ilyen kiváló, kihegyezett autót (motor is csak kapja a kilométereket, a kuplungja sem 2 fillér, stb. stb.)
b; NEM --> Mhh. Ez alapján jó is lehet az STI.
4. Fordult már elő veled olyan, hogy egy korábbi autódat gyengének kezdted érezni valamiben, ezért fejlesztgetni kezdted?
a; IGEN --> CSAK AZ STI. Arra is el tudsz majd költeni egy talicska pénzt, de akkor legalább nem a lejtő aljáról indulsz. Ha WRX-el indítanál, előbb utóbb megszoknád és több motorerő kellene. De ugye akkor erősebb fékek is, futómű (plusz ott van még a váltó, diffi), stb. stb.
b; NEM --> Ha csak ezt a válaszodat néznénk, akkor egy GT vagy WRX is elegendő lehet számodra.
5. Szeretnél komolyabban (verseny)pályázni? (másodperceket hajszolva)
a; IGEN --> CSAK AZ STI, nincs mese.
b; NEM --> Ez alapján elegendő lehet a WRX. Azzal is lehet pályázni, és komolyabb megszállottság nélkül az is kellemes társ. Csak vigyázz, ha egyszer belekóstolsz a pályázásba, könnyen rabul ejt.
6. Havazás esetén szeretnél mindig csak biztonságosan célba jutni, vagy ez számodra azt jelenti, hogy a hegyi szerpentinen kilinccsel előre gyakorolhatsz?
a; Menjen el a hóban --> GT / WRX (ezzel is lehet azért csúszkálgatni, de az Sti-től más ligában játszik)
b; Kilinccsel előre --> STI (nemcsak a hajtása sokkal jobb, a fékek és futóműve is sokkal inkább játékosabb) !
Érdemes már az elején jól átgondolni pontosan mit is szeretnél. Nagyon sokan akik sima WRX-et vesznek később azt mondogatják bárcsak STI-t vettem volna. Vagy 1-2 év után eladják és úgy váltanak végül STI-re. Olyat viszont még nem hallottam, hogy valaki STI helyett WRX-et szeretett volna (mert pl. előbbi túl kemény, túl sokat fogyaszt, stb.) Viszont, ha tényleg csak egy picit sportosabb és picit erősebb összkerekes autót keresel a hétköznapokra az átlagnál, akkor a WRX egy jó választás lehet.