Legacy 2011 Fék kérdés

Üdvözöljük fórumunkban!
Vendégkönyvünkbe bejelentkezés nélkül is írhat. Amennyiben fórumunk megtetszett, vagy a Subaru márka iránt érdeklödik, regisztrálja magát!

Legacy 2011 Fék kérdés

HozzászólásSzerző: Flash » 2017.11.01. 10:52

Sziasztok,

talán olvassa egy hozzáértö és el tudja nekem magyarázni hogyan müködik a 2011-es Legacy úszónyerges fékje.
Különös tekintettel arra, hogy hogyan mozog a nyereg hogyan van rögzítve, és hol van megzsírozva, hol okozhat a túl sok zsírzás olyan problémát hogy megszorul a fék vadonat új tárcsa és betét beszerelése után.

A szervíz azt magyarázta, hogy van 2 csavar a féknyergen, ami ahogy beletekerik a menetes perselybe, új állapotban majdnem végigéri a perselyt, és ha túl sok zsírt kennek rá, nem tud teljesen bemenni -> rányomja a pofát a tárcsára.

Nekem ez fordítva lenne logikus, vagyis ahogy fogy a betét meg a tárcsa, egyre jobban megy össze az egész, de nem láttam még metszeti rajzot ilyen fékröl , hogy értsem mi mozog merre benne.


A problémám: most volt 105ezres szervizem, és azt mondták esedékes az elsö féktárcsák és fékpofák cseréje. Mondom ok, csinálják.

A hazafele úton úgy 25-30 km után elkezdett valami egyre hangosabban sípolni az autóban. Autópályatempó kb 120 kmh tempomattal. Ami feltünt, hogy a pillanatnyi fogyasztás 13 liter volt a szokásos 7-8 helyett, de fújt a szél, nem gondoltam hogy baj lehet. Viszont a sípolás egyre hangosabb lett, és hiába tettem ki üresbe, semmi változás se hangban se tempóban ( kb vizszintes terep). kb.5 km után tudtam kb. csak megállni egy pihenöhelyen: amint állt az autó, elkezdett a bal elsö kerék füstölni. Vagy 5 percig minimum, de lehet hogy tovább, a kezemet szinte sütötte a felni hozzáérés nélkül is. A féktárcsán fekete égésnyomok, a pereme világosszürke lett (másik oldali kerék teljesen hideg, tárcsa ezüstösen csillog, pereme sötétszürke)

Kérdes: tönkre mehetett a fékpofa /féktárcsa ennyi idö alatt, cserélni kell, vagy sem? Fékolaj jövöre lenne csak cserés, ezt kell-e ilyenkor cserélni? (nem motorsport kategória, az autó automata, nincs nagyon stresszelve a fék)

A szervíz eljött a kocsiért trélerrel, szétszedte a féket újra, megszüntették a szorulás okát (fent leírt túlzsírzás) és állítólag cserélte a tárcsát, de nekem fura, hogy bár tiszta lett a tárcsa, szerintem ugyanazt rakták vissza, mert a világosszürke elszinezödés a peremen még ott van. És rozsdafoltok is megjelentek rajta, ami a 3 napi esö miatt nem feltétlen szokatlan, de mégis egy vadonat új alkatrészröl van szó, és a másik oldali tárcsán nem látni ezeket az elváltozásokat...
A betétet szerintük nem kell ilyenkor cserélni, annak ilyen höterhelést ki kell bírni, a tárcsát is azért állítják hogy "cserélték" mert az elvetemedhet a höterheléstöl és rázhat majd idövel ahogy egyenetlenül kopik.
Nos egyelöre nem ráz, és fog rendesen, csináltam 4-5 100ról majdnem állóra fékezést ahogy a bejáratást szokták ajánlani, és nem tünt fel semmi különös, a fék fog, és már nem szorul.

Mégis félek egy kicsit, hogy idövel gond lehet, ráadásul a kocsit föleg a feleségem használja, neki egy kezdödö probléma lehet fel se fog idöben tünni...
Avatar
Flash
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 1249
Csatlakozott: 2004.06.08. 11:53
Tartózkodási hely: a Föld nevű bolygó
Has liked: 70 times
Been liked: 113 times

HozzászólásSzerző: gymkhana » 2017.11.06. 16:09

Na átolvastam alaposan az írásodat. Mint gyakorló autószerelő, a következőket mondanám:

- elvileg igaz ez a túlzsírzás, de ehhez már nagyon kezdő módon kellett telenyomni az úszótengely házát. Én is zsírzom a csúszóhüvelyt, de utána tövig nyomom többször a szánt, ezáltal a laza illesztésnek köszönhetően a felesleg kis fröcsögő hang kíséretében hátulról pont a szükséges helyre a csúszófelülethez tulul. Gondolom ezt felejtette el megcsinálni az inas. De mindegy is, mert ha most nem szorul a féked, akkor ez már jó. Véleményem szerint elvileg illet volna betétet és tárcsát is cserélni (gondolom csiszolópapírral lecsiszolták a megüvegesedett felületeket), de ha most intenzív fékezéskor nem húz el az autó a hibátlan kerék irányába, akkor ez rosszabb nem lesz, már később tutti nem lesz baj.
http://www.autogaz.hu
Subarum van, és Kawasakim . Mi kellhet más?
Avatar
gymkhana
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 1183
Csatlakozott: 2009.12.29. 23:44
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Has liked: 106 times
Been liked: 292 times


Vissza: Magyar

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég