Szerző: vaski » 2017.07.31., hétf. 21:09
Sziasztok, ma regisztráltam, egyelőre csak "kívülállóként". Természetesen úgy találtam erre a fórumra, hogy segítségre lenne szükségem. Egy első generációs diesel Legacy (kombi) tulajdonosa vagyok, 135 ekm-rel vásároltam megkímélt állapotban, másfél év alatt sikerült belehajtani cca. 70 ekm-t. Ez a 70 ekm túlnyomó része hosszútávú, autókímélő (sokszor autópályás) utazás volt, sem én, sem feleségem nem vagyunk amolyan autónyúzó típusok. Olajcseréket, szervízeket egy szinte baráti, megbízható szervízben végeztettük. Kb. egy hete a motor kopogó hangjára lettem figyelmes. Mivel pont aktuális volt az olajcsere, ezért tisztító adalékkal együtt végezték azt el, és próbaútnak megfelelően mentünk vele kb. 500 km-t. A kopogó hang sajnos csak erősödött, szerelőink őszintén megmondták: nem tudják, mi lehet a probléma. Ötlet persze van; főtengely-csapágy, hajtókar-csapszeg, stb., de amíg szét nem szedik, nem mernek biztosat mondani. (És persze minden alkalommal megkapom, hogy mi a fenének kellett eladni azt a dízel Corollát, mert az soha nem romlik el - és én mindig elmagyarázom, hogy mifelénk nem takarítják az utat télen, és feleségem a lányommal minden nap 25 km-t megy az iskoláig, délután ugyanannyit vissza, és ezért kellett a legbiztonságosabb autó.)
Amit a motorhibáról le tudok írni:
- A járó motor hangja más, mint korábban; a "duruzsolással" ellentétben ritmusszerűen üt, csattog;
- Eleinte csak alapjáraton volt feltűnő, és kinyomott kuplungnál erősebb volt a kopogás;
- Mára már folyamatosan, terhelés alatt is kopog, ami kopogás a sebességváltó-karon is érződik, de a kinyomott kuplungos állapotban, alapjáraton továbbra is erősebb a zaj.
Én nagyon megszerettem ezt az autót, ez a probléma viszont mellbe vágott. Most itt állunk saját autó nélkül, egy erdélyi és egy németországi nyaralás előtt, és nem tudjuk, mi lesz a vége - és a szerelőink sem tudják.
Ha valakinek lenne tapasztalata, tanácsa vagy hallomása hasonló esetekkel kapcsolatban, és azt megosztaná velem, nagyon megköszönném. Nem szeretnék kihátrálni a Subaru-történetből, mert jó kis autó ez, de ehhez elég hamar meg is kellene javítani.
Előzetes köszönettel: Vaski László
Sziasztok, ma regisztráltam, egyelőre csak "kívülállóként". Természetesen úgy találtam erre a fórumra, hogy segítségre lenne szükségem. Egy első generációs diesel Legacy (kombi) tulajdonosa vagyok, 135 ekm-rel vásároltam megkímélt állapotban, másfél év alatt sikerült belehajtani cca. 70 ekm-t. Ez a 70 ekm túlnyomó része hosszútávú, autókímélő (sokszor autópályás) utazás volt, sem én, sem feleségem nem vagyunk amolyan autónyúzó típusok. Olajcseréket, szervízeket egy szinte baráti, megbízható szervízben végeztettük. Kb. egy hete a motor kopogó hangjára lettem figyelmes. Mivel pont aktuális volt az olajcsere, ezért tisztító adalékkal együtt végezték azt el, és próbaútnak megfelelően mentünk vele kb. 500 km-t. A kopogó hang sajnos csak erősödött, szerelőink őszintén megmondták: nem tudják, mi lehet a probléma. Ötlet persze van; főtengely-csapágy, hajtókar-csapszeg, stb., de amíg szét nem szedik, nem mernek biztosat mondani. (És persze minden alkalommal megkapom, hogy mi a fenének kellett eladni azt a dízel Corollát, mert az soha nem romlik el - és én mindig elmagyarázom, hogy mifelénk nem takarítják az utat télen, és feleségem a lányommal minden nap 25 km-t megy az iskoláig, délután ugyanannyit vissza, és ezért kellett a legbiztonságosabb autó.)
Amit a motorhibáról le tudok írni:
- A járó motor hangja más, mint korábban; a "duruzsolással" ellentétben ritmusszerűen üt, csattog;
- Eleinte csak alapjáraton volt feltűnő, és kinyomott kuplungnál erősebb volt a kopogás;
- Mára már folyamatosan, terhelés alatt is kopog, ami kopogás a sebességváltó-karon is érződik, de a kinyomott kuplungos állapotban, alapjáraton továbbra is erősebb a zaj.
Én nagyon megszerettem ezt az autót, ez a probléma viszont mellbe vágott. Most itt állunk saját autó nélkül, egy erdélyi és egy németországi nyaralás előtt, és nem tudjuk, mi lesz a vége - és a szerelőink sem tudják.
Ha valakinek lenne tapasztalata, tanácsa vagy hallomása hasonló esetekkel kapcsolatban, és azt megosztaná velem, nagyon megköszönném. Nem szeretnék kihátrálni a Subaru-történetből, mert jó kis autó ez, de ehhez elég hamar meg is kellene javítani.
Előzetes köszönettel: Vaski László