Subaru XV e-Boxer 2022 bemutatása és teszt

Üdvözöljük a világ legjobbjai között!

Nálam volt kipróbáláson az XV hybrid. Igazi Subaru!

A szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt a 2.0 literes benzin motorral már nem elérhető Európában.
Ezért számomra ésszerűnek tűnt, hogy a Subaru az XV típusból egy hibrid hajtáslánc hozzáadásával, 2.0 literes benzinmotorral és egy csipet tiszta elektromos hajtással, a városi közlekedésben sokszor zajtalan, csendes működésével végre egy XV e-Boxerrel előrukkoljon.

A 2022-es Subaru XV e-Boxer kiváló üzemanyag-fogyasztású, kifinomult belsővel és jő terepjáró képességgel rendelkezik.

A hibrid XV ugyanazzal a 2.0L-es motorral érkezik, mint a Forester e-Boxer, párosítva a Lineartronic CVT-vel, valamint egy elektromotorral és Li ion akkumulátor-kombinációval. Ez az erőátvitel együttesen 166,7 lóerőt és 260 Nm nyomatékot eredményez.

A Subaru komolyan gondoskodik arról, hogy az XV Hibrid már az alapkivitelben is gazdag felszereltséggel jöjjön ki a gyárból. Négyféle kivitelben kapható: Trend, Active, Comfort, Platinum. A prémium kategóriájú XV-k rengeteg hasznos, kényelmi funkcióval rendelkeznek.

Belső felszereltségek

A tesztautóm Platinum kiadású, 8,0 hüvelykes érintőképernyővel, valamint számos kényelmi és biztonsági berendezéssel van felszerelve.
Az utastérbe beülve, a műszerfalon és az ajtókon jó minőségű, puha tapintású anyagokkal, már az alapmodelleknél is minőségi kárpitozással találkozunk. A legdrágább Platinum modelleknél az üléseket és más felületeket finom bőr borítja, esztétikus, kontrasztos öltéssel.

A négykerék meghajtású járműveknek a hátsó hajtás miatt kardánalagutat kell kialakítani, valamint a hátsó differenciálmű is helyet foglal, ezzel csökkentve a belső teret. A 2022-es XV Hibridnél számolnunk kell még az akkumulátorral is, ennek ellenére a Subaru mérnökök okos tervezéssel meglepően tágas belsőt alakítottak ki, mindez elérhető ebben a kompakt SUV-ban, amely továbbra is kényelmes méretű kívül és belül is.

A felszereltsége meglehetősen gazdag, hogy csak a legfontosabbakat említsem, fűtött ülések, fűtött  billenő és teleszkópos kormánykerék (a tesztautómban a kormányfűtés éppen nem volt), kormányra szerelt audio és sebességtartó automatika, esztétikus jó minőségű szőnyeg, rengeteg rögzítő patenttal, Hill Holder, amely megakadályozza, hogy az autó visszaguruljon a lejtőkön, automatikus fényszórók, és külső első-hátsó kamerák, kulcs nélküli ajtónyitás, elektromos ablakemelők és ajtózárak, és természetesen kétoldali automata légkondicionáló, stb, stb. A hátsó ülés lábtere bőséges, elég nagy ahhoz, hogy három utas is elférjen, de igazán kényelmesebb két személyre. Az alapmodelleket kézzel állítható első ülésekkel szállítják, amelyeknél azonban nincs deréktámasz.

A STARLINK multimédiás rendszer az Apple CarPlay® és az Android Auto integrációval, okostelefon tükrözéssel rendelkezik, az AM / FM / digitális rádió és CD-lejátszó, amely manapság már ritkaság, mindez a 2022-es XV Hibrid szabványos eleme. A vezeték nélküli párosítás az okostelefonokkal lehetővé teszi a biztonságos és egyszerű kapcsolatot a kedvenc alkalmazásaival és a telefon tartalmával. A rendelkezésre álló STARLINK alkalmazásokkal elérheti a híreket, a navigációt, a zenét, a podcastokat és egyebeket. A 8 hüvelykes érintőképernyő és a TomTom® által támogatott beépített és hanggal aktiválható navigációs rendszer szintén rendelkezésre áll. Két extra USB port most széria.
A prémium kiviteleknél standard felszereltség a kulcs nélküli ajtónyitás és a gyújtás, a LED fényszórók, a tető ablak, a fűthető, motoros visszapillantó tükrök és a motoros, fűthető első vezetőülés, az automatikus kétoldali klímaberendezés és egy 6 hangszórós audiorendszer.

Külső

Az XV úgy néz ki, mintha az Outback kistestvére lenne.
A méhsejtű első rács, a japán gyártó logójával, áttört fényszórókkal, a megnövekedett méretű díszített oldalaival és a karakteres hátsó lámpákkal, a tetején lévő spoilerrel sportos külsőt ad, hozza a már korábban megszokott tipikus Subaru XV vonalát . Az XV Hybrid vitathatatlanul karizmatikus formáját tovább erősítette a tesztautónk színe, a lenyűgöző Lagoon Blue Pearl.

A 17 vagy 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat fedik a kiszélesített ívek és küszöbök.

Csomagtartó.

.Az XV Hibrid jó társ egy családi kirándulásra. A kempingező család összes felszerelésével a 385 literes csomagtérben elég jól elférhet és ha ez nem elég, a tetősínnel ellátott tetőre pakolhat sátrat, vagy akár egy kenut is. A széles, magasra nyíló hátsó ajtó nyílása megkönnyíti a nagyobb csomagok berakodását. A 60/40-százalékban osztott, hátsó ülés háttámlákat lehajtva 1300 l. méretű csomagtér érhető el.

A hibrid teteje 70 kg súlyt képes elviselni.

Biztonság

A Subaru különös figyelmet fordított az XV biztonsági tulajdonságaira. Az összes szabványos elektronikus biztonsági hálóval rendelkezik, beleértve a 2 fokozatú X-Modot, a négycsatornás blokkolásgátló féket és a stabilitásellenőrzést. A blokkolásgátló fékek fékasszisztens funkcióval is rendelkeznek, amely érzékeli a pánik fékezést és azonnal teljes fékerőt alkalmaz. Az első légzsákok kétfokozatúak, és olyan mechanizmus vezérli, amely észleli, hogyha a vezető közel ül a kormányhoz, ennek megfelelően késlelteti a légzsák kioldódását.

Az XV Hibrid Platinum az egyetlen olyan változat, amely a teljes biztonsági funkciókkal rendelkezik, beleértve az eső érzékelő szélvédőtörlőket, az alkonyat érzékelő fényszórókat, a hátsó ülésről szóló emlékeztetőt és a hátrameneti automatikus fékezést.

A biztonságot nagymértékben fokozza az új, Subaru Globális Platform (SGP) padlólemez, amelyre a Subaru járművek következő generációja épül. Növeli az általános biztonságot és csöndesebb, rezgésmentes karosszériát biztosít.

Természetes, hogy a Subaru XV e-Boxer is a fényképezőgép-alapú Subaru EyeSight harmadik generációs biztonsági technológiával rendelkezik, hogy megvédje a bennülőket. Két kamerát használ az egyéb járművek, a gyalogosok és az elől lévő tárgyak azonosítására. A Subaru EyeSight minden típusnál alapkivitelben található.
A rendszer magában foglalja a sávváltási segítséget aktív sávvezérléssel, hátsó kereszteződés-figyelmeztetést, ütközést megelőző fékezést és a fojtószelep-menedzsmentet tartalmaz. Információt ad az oldalról közelítő forgalomról, standard a Blind-Spot Detection, a rendszer figyelmeztet az oldalsó tükörben lévő vizuális kijelzővel, ha érzékeli a mellettünk haladó járművet a holttérben. Az automatikus ütközés előtti fékezés funkció teljes fékezési erőt képes alkalmazni, és vészhelyzetben teljesen megállíthatja az autót. A hátrameneti automatikus fékezéssel a jármű akár meg is állhat, hogy elkerülje az ütközést egy autó mögött lévő tárggyal.
A hátsó ülés emlékeztetője és az automatikus ajtózárak alapkivitelben vannak.

Felmérések mutatják, hogy az EyeSight 85% -kal csökkenti a sérülésekkel járó ráfutásos baleseteket. Az  ütközések tesztelői egyetértenek abban, hogy a 2020-as Subaru XV e-Boxer jogosan érdemelte ki az öt csillagos biztonsági besorolást. Ez alapján kapta meg az XV Hibrid 2020 az IIHS Top Safety Pick + minősítést.

Az EyeSight rendelkezik még egy praktikus funkcióval is, amely figyelmeztet, amikor az elülső autó elindult, ha éppen nem figyelnénk egy kereszteződésnél.

Minden Subaru öt éves, 200 000 kilométerre eső jótállással rendelkezik. Az XV Hybrid ugyanolyan 12 hónapos / 15000 km szervizintervallummal érkezik, mint más Subaru modellek. A lítium-ion akkumulátorra nyolc év, vagy 160 000 km-ig garanciát adnak.

Meghajtás, a hybrid rendszer áttekintése

A párhuzamos hibrid rendszer (Mild Hybrid System) benzinmotorból áll, amely a fő hajtómű, és egyetlen elektromotorból, amelyet a CVT váltóba ültettek. A feladata a benzinmotor mellett a meghajtás segítése és az energiatakarékosság elősegítése, így együttesen potenciálisan 166,7 Le / 260 Nm. a két motor együttes teljesítménye.

Az ‘e-Boxer’ erőátvitel ugyanazt a benzinmotort használja, (új, 2,0 literes négyhengeres boxer  FB20 ) mint a Forester e-Boxer, megerősítve egy villanymotorral, ami némi extra nyomatékot jelent.

Az XV Hibrid hajtómű rendszere egy speciálisan a hibrid meghajtáshoz tervezett 2,0 literes közvetlen befecskendezésű boxer motort párosít egy új, folyamatosan változó sebességváltóval, (Lineartronic CVT) és egy elekromotorral. Egy 8,8 kilowattórás lítium-ion akkumulátor található a csomagtér alatt.
A hatékonyság maximalizálása érdekében az XV Hibrid elektromotorja először elektromos energiát fogyaszt az akkumulátorról. Az akkumulátor az autó kinetikus energiájának felhasználásával újratöltődik, például amikor lejtőn lefelé halad, vagy amikor a sofőr lelép a gázpedálról. Folyamatosan szabályoz az energiaelosztó rendszer (Subaru Motor Assist System) a benzinmotor és az elektromotor között, hogy optimalizálja az energiát és a hatékonyságot.

Az XV Hibrid a lehetőség szerint, főleg városban, lassú haladásnál teljes elektromos üzemmódban megy, így megtakaríthatja a nagyobb üzemanyagköltségeket. A szabályozás teljesen automatikus, kézzel nem lehet beavatkozni.

A Subaru XV 2.0i e-BOXER modellek multifunkciós kijelzőjén figyelemmel kísérhetjük az aktuális energiaáramlást.

A 0 károsanyag-kibocsátás és a csendes vezetés érdekében forgalmi dugóban araszoláskor vagy alacsony sebesség mellett az elektromos motor képes önállóan, tisztán elektromos hajtással is mozgatni a járművet. Közepes sebesség mellett a benzines erőforrás és az elektromos motor együtt dolgozik, ezzel biztosítva gyors gázreakciókat és gazdaságos üzemeltetést, míg nagyobb sebességű autózáskor a 2.0i Boxer motor hajtja a járművet és közben tölti az akkumulátort. Lassuláskor, fékezéskor a mozgási energia visszanyerésével a rendszer szintén tölti az akkumulátort, ami hozzájárul a minél gazdaságosabb üzemeltetéshez és a napjainkban egyre fontosabbá váló alacsony vagy akár 0 CO2 kibocsátáshoz.
Az új XV Hybrid 0-100 km/ó-ra gyorsulást 10,7mp alatt éri el.

A CVT modellek SI-Drive-val is rendelkeznek, amely lehetővé teszi a sofőr számára a benzintakarékosabb „intelligens” vagy a gyorsabban reagáló „Sport” mód közötti választást.


(a) Sárga görbe mutatja a Sport mód választását  (b) Kék görbe mutatja az Intelligent mód választást

A legjobb az, hogy ez a motor nagyobb drámák nélkül elvégzi a munkáját, az már csak hab a tortán, hogy a hibrid rendszer elektromotorja időnként jelentős lendületet ad.

Elektromotor

Az elektromos motor a nyomatékát azonnal leadja, ahogy már ez az elektromotoroknál szokás. A Subaru XV 2.0i e-BOXER modellek elektromotorja a Lineartronic sebességváltóba került beépítésre, amelynek a táplálásáról egy nagy teljesítményű lítiumion akkumulátor gondoskodik. A 2.0 Boxer erőforráshoz csatlakozó elektromos motor 30%-kal gyorsabb reagálást és lineárisabb gyorsítást biztosít. A Subaru Motor Assist rendszer a vezetési körülmények alapján állítja be a benzines erőforrás és az elektromos motor közötti teljesítmény-megosztási arányt.

Az elektromotor a CVT váltóban a primér szíjtárcsa mögött helyezkedik el. A motor egy háromfázisú statorból áll, amely a villamos motor házához van csatlakoztatva, és áll egy rotorból, állandó mágnesekkel a külső kerületen, amely közvetlenül kapcsolódik az elsődleges szíjtárcsa tengelyéhez. A rotor és a primér szíjtárcsa között egy fordulatszámláló van, amely a rotor szögállását méri.

 

Ez a 16,7 lóerős motor hajtja a 2019-es XV Hibridet elektromos üzemmódban, akár 40 km / h sebességgel, ha elegendő áram van az akkumulátorban. Az elektromotor bekapcsol, amikor az XV-nek extra teljesítményre van szüksége.

Mindkét motor használatával a hibridek csökkentik a CO2, NO és részecske kibocsátást, és kevesebb üzemanyag felhasználásával hatékonyabbá teszik a Subaru használatát.

Szabványos szimmetrikus négykerék-meghajtás

A XV Hybrid mindazokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek elvárhatók egy Subaru SUV-tól, beleértve a szimmetrikus négykerék hajtást is.
A szimmetrikus négykerékhajtású Subaru kiegyensúlyozott kialakítása stabilitást és optimális teljesítményelosztást biztosít a tengelyek között a maximális tapadás érdekében. Ez javítja a kezelhetőséget, a hatékonyságot és gyorsabban reagál a változó útviszonyokra. Az XV Hibrid 22 cm hasmagassággal képes szélsőséges időjárási és útviszonyok között is biztonságosan közlekedni.

A Subaru mérnökei úgy tervezték meg a hibrid XV-t, hogy a leghatékonyabb, a legjobban teljesítő XV legyen. Ezzel a technológiával a fejlett hibrid hajtáslánc azonnal elegendő forgatónyomatékot generál a gyorsuláshoz. Az 1270 kg vontatókapacitással akár kisebb hajót is elhúzhat egy tréleren, amire az aktív családnak szüksége lehet egy jó tengerparti nyaralásnál.

Lineartronik + aktív nyomatékelosztású AWD


A Lineartronic váltó kiválóan együttműködik az aktív nyomatékelosztású AWD rendszerrel, amely alapesetben a nyomaték 60 százalékát az első, 40 százalékát pedig a hátsó kerekekre küldi. Ha menet közben változnak a körülmények, a rendszer erre azonnal reagál, és a szükség szerinti mértékben módosítja a nyomatékelosztást (50-50%-os mértékig), valamint a váltóáttételt. A Lineartronic CVT fokozatmentes automata sebességváltóval a Subaru XV lendületesen gyorsul, mégis takarékosan működik.

A városi közlekedésnél a CVT gyorsan reagál a pedál gyors lenyomásakor.
A hibridhez fejlesztett CVT olyan érzést nyújt, mintha hagyományos váltó lenne, érezteti a váltási pontokat. Ez kielégíti a korábban tesztelő újságírók panaszát, amelyek szerint a CVT hajlamos volt arra, hogy a motor viszonylag magasabb fordulatszámon dolgozzon. Az XV kormányán vannak váltókarok, amelyek hét előre programozott manuális sebességváltást tesznek lehetővé. A váltási időpont extra gyors, 0,1 sec.

Terepjárás

Mivel a Subaru mérnökei az XV e-Boxer kisegítő elektromortorját nem a hátsó tengelyhez, hanem a CVT váltó házba tették, ezzel a benzin- és elektromotorok együttes nyomatékát képesek mindkét tengelyre átvinni. Így természetesen a meghajtó erő szabályozott, tengelyek közötti elosztása biztonságosabbá és jobb terepjáró képességűvé tette a Subarut, mint a többi vetélytársak.

Az XV Hibrid a szimmetrikus négykerék meghajtású rendszerrel teljes mértékben képes a terepen történő közlekedésre. Más AWD-hibridek hátsó tengelyhez szerelt villanymotorokat alkalmaznak, és az akkumulátor kimerülésekor leállítják a hátsó tengely meghajtását.

A viszonylag alacsony tetővonal ellenére magas a hasmagassága, 22 cm. Emiatt és a jól menedzselt aktív nyomaték-elosztás következtében jó kezelhetőséget és pontos irányítást biztosít a nehezebb terepen is. A független kerékfelfüggesztés jól kezeli az út egyenetlenségeit.

A Subaru XV e-Boxer vezetőt segítő rendszerei (X-Mode) és biztonsági elemei csúcsminőségűek, mindezek a terepen közlekedés biztonságát is segítik.

A 2020-as XV Hibrid egy jó terepjáró képességű crossover, de senkit ne tévesszen meg, azért mégsem egy igazi kemény terepjáró!

Gazdaságosság/Fogyasztás

Az XV hibrid fogyasztása gyári adat szerint átlag értéke 6,7 l/100km. A teljes hatótávolsága 700 km lehet. Csak elektromos motor segítségével 1,7 km távolságra haladhat, legfeljebb 40 km/ó sebességgel. Az XV hibrid üzemanyag tartály 48 literes.

Ha a rendszer meg akarja tartani az akkumulátor töltöttségi szintjét, az akkumulátor figyelő Subaru Motor Assist rendszer utasítja a benzinmotort, hogy megfelelő szintre töltse az akkumulátort. Ez akkor hasznos, ha a hibrid hosszabb utat tesz meg és ezután a városi forgalomban több villamos energiát tud felhasználni.

A 2022-es Subaru XV Hibrid-del nem kell feláldoznia vezetési képességeit vagy stílusát, hogy zöld színűvé váljon. A rendszer egyensúlyba hozza a hibrid akkumulátor és a benzinmotor energiaigényét szükség szerint. A hibrid akkumulátor energiafogyasztása prioritást élvez a jobb hatékonyság érdekében, így a teljesítmény és a hatékonyság mindig optimalizálva van.

Az akkumulátort úgy tervezték, hogy kiszolgálja a jármű élettartamát.

A fogyasztás csökkentésére alkalmaztak egy ötletes megoldást, amit már a korábbi Outbacknél is bevetettek, az aktív hűtő zsalut.


Ha a zsalu zárva van, a motorkopás csökken azáltal, hogy a motor hamarabb felmelegszik, valamint, csökken a légellenállás, ezáltal a fogyasztás is csökken.
Ha nő a motorhőmérséklet, nyit a zsalu, a hűtőlevegő eléri a hűtő felületét. A zsalu mozgását a szenzorok utasításai alapján egy elektromotor szabályozza.

Tapasztalat

Miután az adatokat áttanulmányoztam, Itt az ideje, hogy elinduljak a gyönyörű, 2022-es XV Hibrid autónkkal, amit az Emil Frey bocsájtott rendelkezésemre, hogy teszteljem.

Végre elindulhatok a barátaimmal, induláskor a garázsból kiállva még kis ideig teljesen elektromos üzemmódban, hogy kiérjek a BPről és elindulhassak Börzsöny felé. Az első dolog, amely meglepett, az induláskor fogadott katedrálisszerű csend, amely a kabinban uralkodik, nagyon kevés zaj érkezik az erőátviteltől, de gyorsításkor beindul a benzinmotor, ha nagyon nyomom a gázt, jócskán felpörög, hallatja a hangját, de nem zavaró.

A Subaru mérnökei keményen dolgoztak annak érdekében, hogy a 2020-as XV hibrid belsejében elég csend legyen. Az új 2,0 literes „boxer” motorja viszonylag kicsi motor, és emiatt, hogy megfelelő nyomatékot leadjon, elég magas fordulatszámon forog, amikor meredek úton, vagy egy előzésnél a belső sávon halad. Szerencsére a sztereó rendszer jó munkát végez a morgás elfojtásában – így ez nem jelent túlságosan zavaró zajt, még akkor sem, ha a dallamokkal vagy beszélgetésekkel nem fedjük el.

Az autópályához vezető út időnként lyukakkal is borított, így a felfüggesztést is tesztelhetjük, amely meglepően kényelmesnek bizonyult, miközben igyekezett kisimítani őket.
Próbáltam tesztelni a Subaru gyorsulását. A jármű viszonylag jól gyorsul, persze nem hasonlítható egy STI-hez, de ugye senki nem vásárol XV-t versenypályára.
A börzsönyi szerpentinen módunkban állt kipróbálni a szűk rövid és a hosszú ívű kanyarokban hogy viselkedik az XV. Ez tökéletes lehetőség volt a legendás Subaru szimmetrikus négykerék hajtású rendszerének tesztelésére. És hírnevének megfelelően kibillenthetetlennek bizonyult.

Megszerettem az elektromos vezetést, (Korábban már módomban állt a Forester e-Boxert is kipróbálni) és úgy tűnik,az XV jó munkát végez a motorok erőelosztásával – annak figyelembevételével, hogy persze nem egy Tesla Model S. Jól kezelhető, és kényelmes utazást ad, problémamentesen vált benzin vagy villamos meghajtás között.

A Subaru az e-Boxer hibrid hajtásláncát enyhe (Mild) hibridnek nevezi, az előnye abban van, hogy nincs kötve töltőállomásokhoz és az állandó négykerékhajtásnak köszönhetően kiváló terepjáró képességekkel is bír.

Az én vezetésem során, amely elsősorban a városi utcákon, valamint szerpentinen és autópályákon zajlott és egy kevés terepen, a fogyasztás a Subaru állításának közelébe esett. Átlagban 7,6 L / 100km volt, de egy időre 5,9L / 100km-re csökkent, miután összehangolt erőfeszítéseket tettem a jobb lábam pihentetésére.
A Subaru 2020-as XV Hibrid egy kicsi, lendületes crossover, amely a szegmensben vezető üzemanyag fogyasztással, a hibrid rendszer révén kiváló vezethetőségi, biztonsági és összkerékhajtású teljesítményét nyújtja.

A Subaru egy bájos kis SUV, amely számos felhasználóbarát tulajdonságot hozott az alapjául szolgáló Impreza autóból.
A kormányzás érzékeny, határozott és pontos, a sebességfüggő szervo rásegítés éppen megfelelő. Az ülés kényelme nagyon jó.

Közúti tesztünk végén a 2022-es Subaru XV Hybridről szóló véleményünk tagadhatatlan: szórakoztatóan vezethető, jól felszerelt SUV, amely elég dinamikus teljesítményt nyújt, anélkül, hogy a környezetre káros lenne.

Azt is mondhatnánk; az XV hibriddel elcsábultunk!
 Bravo Subaru!
Köszönet Subaru Hungary a lehetőségért!


A jó tulajdonságok

Kiváló minőségű kabin anyagok
Stílusos, Bőséges utastér
Rengeteg alap szolgáltatás
Alacsony üzemanyag-fogyasztás
Jó terepjáró képesség
Kiváló kormányzás
Kiváló külső láthatóság
Rendelkezésre álló biztonsági funkciók
Széles hátsó ajtó, jó pakolhatóság a csomagtartóba.
Rugalmas teherfelület  60/40-osztott háttámlák, sík rakodófelület

A rossz

Kissé lassú
A motor elég magas fordulatszámon üzemel, emiatt gyakran intenzívebben hallatja a hangját
Nincs alsó terepjáró védelem (utólag rendelhető)
Korlátozott csomagtér

Írta Dr. Déry Péter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.