Az Outback gyűjtötte a legtöbb pontot az idei Euro NCAP teszteken

Idén a különböző márkák legújabb modelljei közül több mint harminc teljesítette az Euro NCAP biztonsági és ütközési teszteket. Némelyik egyértelműen kudarcot vallott, volt, amely több szakágban is remekül teljesített, de az összes kategória összeadása után egy összetett győztes lett, a Subaru Outback.

Az Euro NCAP tesztjei négy fő területet értékelnek:
felnőttvédelem, gyermekvédelem, gyalogosvédelem és segítő rendszerek.
Mindegyikben maximum 100% szerezhető meg. Az Outback nyerte a legjobb eredményt az összes idei jelölt közül a segítőrendszereivel (95%), és más kategóriákban is átlagon felül teljesített, bár mindig akadt egy vagy több modell, amely egyes vizsgálatokban még jobban sikerült. Ha azonban az összes szakágból kapott százalékokat összeadjuk és átlagoljuk, a kapott 89 százalék az Outbacket a legátfogóbb biztonsággal rendelkező autóként a táblázat élén helyezi el.

Az Euro NCAP ezen a nyáron tesztelte az új Outbacket, és az 5 csillagos minősítés magától értetődő a Subarunál, – minden jelenleg kínált modellel kategóriájuk legbiztonságosabb autóiként is rendszeresen a toplisták élén állnak. Nemcsak az Euro NCAP tesztekben, hanem az amerikai IIHS Institute és a japán JNCAP igényes tesztjein is. Nem csoda, hogy a jó menettulajdonságok és a robusztusság mellett a biztonság egyike annak a három kulcsfontosságú értéknek, amelyre a Subaru autóit építi.

A Subaru tízmilliárdokat fektet be a minőségbe és a biztonságba.
Évente valamivel több mint egymillió autó gyártásával a Subaru az egyik legkisebb “nagy” autógyártó. Ennek ellenére évről évre növeli mind eladásait, mind a termelés több mint 70%-át kitevő amerikai piaci részesedését – az elmúlt 10 évben az USA-ban több mint kétszeresére, 4,2%-ra nőtt részesedése. A Subaru sikere elsősorban annak köszönhető, hogy nagy hangsúlyt fektet a robusztus technológia, a megbízhatóság és a biztonság fejlesztésére. Most a japán autógyártó további terveket vázolt fel.
A Subaru 2018-ban STEP néven mutatta be a következő évtizedre vonatkozó stratégiát, és most arról oszt meg információkat, hogy azóta milyen gyakorlati lépéseket tett ennek teljesítésére (a részletes leírásitt található). Az egyik kulcsfontosságú terület, amelyben a Subaru előnyt akar szerezni a versenytársakkal szemben, a minőség. Ennek növelésére 150 milliárd jent szánnak a különböző programokban. A minőség hangsúlyozása az autók teljes életciklusát áthatja majd, a fejlesztéstől és a gyártástól a kiegészítő szolgáltatásokig. A Subaru szerint ezek az elmúlt 25 év legalapvetőbb minőségi változásai.
Az egyik újdonság az lesz, hogy 2023-tól új típusú minőségellenőrzést vezetnek be a gyárakból, beleértve egy teljesen új, kizárólag minőség-ellenőrzéssel foglalkozó üzem megépítését. A mesterséges intelligenciát használó kifinomult eszközök segítenek azonosítani és orvosolni a lehetséges hiányosságokat, minden kézikönyvet újraterveznek, és három éven belül felére kell csökkenteni a minőségért felelős csapatokat.
Kevesebb a károsanyag-kibocsátás
A Subaru autókat már ma is rendszeresen a világ neves biztonsági szervezeteinek élén tartják számon, de a cél az, hogy 2030-ra ne kerüljenek halálos kimenetelű közúti balesetbe (öt éves vagy annál fiatalabb autók). Legalábbis Japánban az autógyártó nagyon közel áll hozzá – míg 2017-ben nyolc ilyen áldozat volt (hét gyalogos és kerékpáros), 2019-ben már csak három. A Subaru nem csak a segédrendszerekre támaszkodik. Az egyedi, folyamatosan fejlődő EyeSight rendszeren túl az autóból minden irányban jó kilátásra, az extra erős karosszériára vagy a jó menettulajdonságokra és a minden helyzetben kiváló irányíthatóságra is támaszkodik.
Természetesen a szénlábnyom csökkentésére tett erőfeszítések sem maradnak el. E tekintetben a Subaru terve három szakaszra oszlik. Az első, amelyet 2025-re terveznek, az összes modellsor villamosítását célozza. 2030-ra a gyártott autók 40%-ának tisztán elektromos meghajtással vagy valamilyen hibrid meghajtással kell rendelkeznie. A gyártási programban bekövetkezett változtatások célja, hogy 2050-re 90%-kal csökkenjen a CO2-kibocsátás 2010-hez képest, az autó teljes életciklusa során, azaz a gyártástól az üzemeltetésen át az újrahasznosításig.

Írta: Dr. Déry Péter

Forrás: subaru.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.