A Subaru első elektromos autója a Solterra

A japán gyártó első elektromos autója a

Összegyűjtöttem az autóról jelenleg elérhető összes információt.

Megérkezett a Subaru legújabb fejlesztése a Solterra.

A Subaru bemutatta első teljesen elektromos modelljét, a robusztus és tágas Solterra SUV-t. A nevét találóan a Sol és a Terra két szó (Nap és Föld) összevonásával alkották meg.
A Solterrát az előző BRZ-hez hasonlóan a Subaru és a Toyota mérnökei közösen fejlesztették ki. A Subaru az autó megalkotásához jelentős mértékben hozzájárult az AWD rendszerekkel és a nyomatékelosztás szabályozásával kapcsolatos sokéves tapasztalatával, valamint a díjnyertes Subaru Global Platform fejlesztéséből levont tanulságokkal.
A teljesen elektromos autók sora a vadonatúj, 2022-es Subaru Solterra EV SUV-val kezdődik, de nyilván nemsokára sok más típus is követi.
A cél az volt, hogy a vásárlók az új koncepció ellenére megtalálják benne a Subaru márka összes hagyományos értékét. A Subaru EV magában foglalja a már megszokott subarus sajátosságokat, úgymint a szimmetrikus összkerékhajtást, a fejlett aktív biztonsági technológiát, valamint a megbízható hosszú élettartamot és megbízhatóságot, amelyekről a Subaru járművek már régről ismertek, és ezeket ötvözi a következő generációs e-Subaru Global Platformmal.

Belső

A Subaru Solterra belseje meglehetősen minimalista.

Fejlett biztonság és kényelem

Lehetőséget teremtettek a digitális kapcsolódás új szintjeivel, a Solterra Connect alkalmazással – okostelefonon keresztül. Elérhető a távoli indítás, a klímaszabályozással, az intelligens, felhőalapú hangvezérelt navigáció és a távoli zárás/nyitás egyaránt hozzájárul a kényelmesebb és biztonságosabb használathoz, vezetéshez. Ha csak annyit mond, hogy „Hé, Subaru”, kezeit a kormányon tarthatja, a többit pedig az asszisztensre bízhatja.

 A Solterra a 2850 mm-es tengelytávnak köszönhetően (az Outbacknél 2745 mm, a Foresternél 2670 mm-es) tágasabb belső teret kínál, mint az Outback, a hossza közel van  a Foresteréhez. Hogy képet kapjunk a méretéről, a Subaru azt mondja, hogy a Solterra 3568 l utas- és csomagtérfogattal rendelkezik, ami valamivel több, mint a Forester SUV-é.

Jellemző az alacsony műszerfal, a fő műszerek a Subarunál először kerültek magasra, és a kormányon át nézve jól láthatóak.
A 7 hüvelykes digitális vezetői kijelző a szemkörnyékben kényelmesen leolvasható, középen az eddigi legfejlettebb multimédiás rendszerrel rendelkezik, szabványos vezeték nélküli információs és szórakoztató rendszer található, 12,3 hüvelykes érintőképernyővel, egy új infotainment rendszert futtat, amely támogatja az Apple CarPlay és az Android Auto rendszert. Szerencsére a Solterra hagyományos kerek kormánykereke van, nem olyan, mint a Toyota BZ4X.

Alatta egy szépen egymásra rakott érintésérzékeny gombsor helyezkedik el. A gombokkal haptikus vezérlőkkel választhatók funkciók.
(Haptikus érintés azt jelenti, hogy választhatunk két opció közül. A gyorssal elég rövidebb ideig megérinteni valamit, míg a lassúval tényleg hosszú az érintés, ezek alapján különböző funkciókat hívhatunk elő.)

Belül a Solterra ferde középkonzol vezeték nélküli töltőpadot rejt, alatta pedig egy tárolóhely van.

Egyes modelleken akár vezeték nélkül is töltheti okostelefonját a középkonzolban, miközben biztonságosan működtetheti a vezetékes és kihangosító rendszert, és élvezheti kedvenc alkalmazásait és tartalmait. Ezenkívül a rendelkezésre álló felhőalapú alkalmazások és a SiriusXM®[10] segítségével híreket, navigációt, zenét, podcastokat és sok mást is elérhet.

Csomagtartó
A csomagtartó alapelrendezésben 452 literes.

Külső

A Subaru Solterra külsőleg szinte teljesen megegyezik a nemrégiben bemutatott Toyota bZ4X-el.
Azonban egyéni fényszórókat és első lökhárítót kapott, a Toyota simább első lökhárítója helyett fekete matt hűtőrácsot kapott.

Az autó hátulja lényegében azonos, de a Toyota teljes szélességében megvilágított sávja nélkül.

Az egyedi, 20 colos könnyűfém keréktárcsák kifejezetten modern stílussal rendelkeznek.

A behúzható napvédővel ellátott üvegtető még tágasabbá és világosabbá teszi a tágas belső teret.
A karosszéria mérete 4690 x 1870 x 1650 mm.

Összkerékhajtás
Az összkerékhajtású változat tengelyenként egy-egy 80 kW-os villanymotorral rendelkezik, így az összteljesítmény megközelítőleg 217 LE.

A Solterra teljes mértékben kihasználja az elektromos motorok gyors reagálását és azt a képességet, hogy elosztja a hajtóerőt az első és a hátsó tengely között. Ennek köszönhetően a legtöbbet tudja kihozni az egyes kerekek elérhető tapadásából.

A Subaru bemutatott egy első kerék meghajtású változatot is, amely egy 150 kW-os villanymotorral rendelkezik. Az azonban még nem biztos, hogy ez az európai kínálatban is megjelenik.
Az európai premiert decemberre tervezik, akkor többet tudunk meg.

Terepképességek

A hasmagasság 21 centiméter, így a Solterra igazi SUV lesz. A többi Subaru SUV-hoz hasonlóan a Solterra is fel van szerelve X-Mode off-road rendszerrel, amelynek üzemmódjai jobb irányíthatóságot és jobb reakciót biztosítanak burkolatlan felületeken. Az új Grip Control funkció lehetővé teszi az állandó sebességű haladást különböző típusú csúszós felületeken, valamint meredek emelkedőkön.

Subaru EV töltése: gyorsan, egyszerűen.

A Subaru gondoskodott az elektromos járművek által kínált kényelmi szolgáltatások könnyű eléréséről, például egyszerűvé tették az otthoni, vagy a megbízható hálózatokon keresztüli töltést, így nagyobb szabadságot biztosít a használathoz.

A Subaru EV használata a zöldebb üzemeltetésről szól – a fosszilis tüzelőanyagok hatásától való megszabadulásról, a szabadságról, hogy elérje azokat a helyeket, amelyekre csak egy Subaru juthat el, valamint a szabadságról, hogy úgy és ott töltse fel az akkumulátort, ahol a legkényelmesebb az Ön számára. Egy Subaru EV tökéletesen illeszkedik a család életmódjához.

Akkumulátor

A lítium-ion akkumulátor kapacitása 71,4 kWh. A Subaru 460 km-re becsüli a hatótávolságot az AWD változatnál, és 530 km-t kínál az elsőkerék-hajtású változatnál, ami nem rossz, de nem is kiemelkedő. Egyelőre azonban csak a homologizáció előtti belső mérésről van szó, így ezek az adatok még változhatnak. A Toyota megbízható akkumulátorokkal kapcsolatos nagy tapasztalatának köszönhetően a kapacitás 10 év vezetés után sem csökkenhet az eredeti érték 90%-a alá.

Az elöl hajtott változat 201 lóerőt és 256 Nm nyomatékot produkál, az AWD 215 LE és 336 Nm. Az autó jobb, gazdaságosabb használatához itt is beépítették az SI-Drive motorvezérlési alkalmazást.

A vállalat azt is elmondja, hogy a Solterra képes egyenáramú gyorstöltésre, és bár a Subaru még nem erősítette meg az amerikai specifikáció részleteit, a globális változat akár 150 kW-os töltési sebességet is képes fogadni, így az akkumulátor körülbelül 30 perc alatt eléri a 80%-os kapacitást.

Rugalmas töltés otthon és útközben

A Subaru EV-vel minden reggel teljes feltöltéssel indulhat otthonról, így mindig készen áll, hogy bárhová induljon. Csakúgy, mint az okostelefonját, egyszerűen csatlakoztathatja a normál fali konnektorhoz, amikor hazaér a mellékelt 1. szintű 220 V-os töltővel, és teljesen feltöltött akkumulátorra ébred. Még gyorsabb töltést érhet el egy 2-es szintű 230 V-os töltővel.
Más 2-es szintű töltők nyilvános vagy vásárlói használatra kaphatók kiskereskedelmi üzletekben, szállodákban és parkolókban.
A 3-as szintű egyenáramú gyorstöltő állomások a legerősebb töltési technológiával az ország erre kijelölt helyein állnak rendelkezésre.

Biztonság

A Subaru egy rakás aktív biztonsági technológiával töltötte be a Solterrát, beleértve az ütközés előtti fékezést, a sávelhagyásra figyelmeztetést, a holttér-figyelést és a hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetését. (Eye Sight) A Solterra emellett megkapja a Subaru új biztonsági ajtónyitási figyelmeztetőjét is, amely egy egyre gyakoribb funkció, amely figyelmezteti az utasokat, ha párhuzamosan parkolva akadályba vagy gyalogosba nyitják az ajtókat.
A Subaru Globális Platform gondoskodik az autó kelő merevségéről és az ütközés bekövetkezte során a kellő ütközési energia elnyeléséről.

A biztonsághoz tartozik az autó önálló parkolása is.

2023-as Solterra modellek

A jármű típusai a kiegészítő felszereltségek szerint.

  1. Subaru EV Vehicle Premium Trim Elemental Red Pearl színben
    Prémium
    Subaru szimmetrikus összkerékhajtás
    121 cm hasmagasság
    X-MODE és Hill Ascent/Descent Assist Controll
    StarDrive nulla kibocsátású, teljesen elektromos hajtáslánc
    EyeSight Driver Assist technológia
    Holttérfigyelés
    Automatikus klímaszabályozás
  2. Kozmikus fehér gyöngy színben látható Subaru EV Vehicle Limited

Limited
Tartalmazza az összes Prémium szolgáltatást és a következőket:

20 colos könnyűfém keréktárcsák
Ködlámpa
Tetősínek
Kettős emelőajtós légterelők
Erős hátsó ajtó
Elektromos vezetőülés
Fűthető első/hátsó ülések
StarTex-szegett kárpit
Fűtött kormánykerék
12,3 hüvelykes multimédiás rendszer vezeték nélküli Apple CarPlay® és Android Auto™ integrációval
Felhőalapú navigációs és hangos asszisztens képesség
Vezeték nélküli eszköz töltése
Automatikusan elsötétülő visszapillantó tükör a Homelink® funkcióval
Harman Kardon® prémium hangszórók
360 fokos térhatású kamera

  1. Subaru EV Vehicle Touring Trim Harbour Mist Grey Pearl színben, 2 tónusú

Touring
A Solterra Touring még magasabb szintű kifinomultságot kínál, tartalmazza az összes Limited funkciót és a következőket:

Üvegtető behúzható napernyővel még tágasabbá és világosabbá teszi a tágas belső teret.
Szellőztetett első ülések
Kijelző Visszapillantó automatikusan elsötétülő tükör
Belső megvilágított kárpitok révén olyan, mintha a jövőbe lépnénk bele a fejlett kényelembe és stílusba.
Az egyedi,20 colos könnyűfém keréktárcsákkal kifejezetten modern stílussal rendelkeznek.
Egyedi StarTex- vízlepergető kárpitozás
Harman Kardon® prémium hangrendszerrel, -a prémium audiorendszer tökéletes vezetési hangsávval tölti meg az utasteret.
Csúcstechnológiás megvilágítás

2022-es Subaru Solterra ár és megjelenési dátum 

Mivel a Solterra valóban egy globális modell, a bevezetésre egyszerre kerül sor Japánban, Kínában, az Egyesült Államokban, Kanadában és Európában.
A Subaru Solterra világszerte 2022-ben kerül forgalomba, és az ára valószínűleg a csúcs Outbackéhez lesz hasonló.
A jövőben további teljesen elektromos modellek készülnek az e-Subaru Global Platformon.
Tavaly a Subaru bejelentette, hogy 2030-ig a globális értékesítésének 40 százaléka elektromos járművekből vagy hibrid elektromos járművekből származik. A 2030-as évek első felére a japán autógyártó azt is elmondta, hogy az összes világszerte eladott Subaru jármű hibrid rendszerrel, vagy teljesen elektromos technológiával rendelkezik.

Múszaki adatok:

A Subaru 9 millió részvényt szerzett a Toyota-ban – az új szövetség elkészült!

A Subaru Corporation bejelentette, hogy befejezte a Toyota Motor részvényeinek felvásárlását, teljesítve a két autógyártó közötti megállapodást.
2019 szeptemberében a Toyota 16,83 százalékról 20 százalékra növelte részesedését a Subaruban, tovább erősítve hosszú távú partnerségüket.
Ma a Subaru is 8.973.700 részvényt szerzett a Toyota Motor Corporation-ben, körülbelül 675 millió dollár értékben.

Mit jelent ez a Subaru és az ügyfelek számára?

A mai bejelentésben a japán autógyártók azt mondják:
„A Subaru folytatja erőfeszítéseit a további előrelépésben a két vállalat közötti hosszú távú kapcsolat megerősítése érdekében.”


Photo: motor.es Toyota BZ4X

A Subaru és a Toyota 2005 óta áll partnerségben, amelyet olyan új autók kifejlesztésére alakítottak ki, mint a BRZ és a GR86 sportkupé. A partnerség tovább haladt előre, és létrehozott egy platformot az akkumulátoros elektromos járműveknek (BEV), valamint egy teljesen elektromos SUV fejlesztésére.

Az új, teljesen elektromos modell a Subaru összkerék-meghajtású technológiáit és a Toyota jármű-villamosítási technológiáit alkalmazza.
A 2019 szeptemberében tett bejelentés szerint:
„A Toyota és a Subaru célja a vezetési élvezet megszerzése a CASE (autonóm / automatizált, hibrid  és elektromos) korszakban, és az egyre jobb autók gyártása azon túl, amit bármelyik vállalat így egyedül elérhetett volna.”

A Subaru vásárlói több olyan modellt fognak látni, amely a Toyota Hybrid rendszerét használja, hasonlóan a 2021-es Subaru Crosstrek (XV) plug-in hibrid specifikációjához. A Subaru a következő 8 évben valószínűleg Forester, Outback, Ascent, Impreza és Legacy plug-in hibrid modelleket is kínál.

Tavaly a Subaru bejelentette, hogy 2030-ig a globális értékesítésének 40 százaléka elektromos járművekből vagy hibrid elektromos járművekből származik. A 2030-as évek első felére a japán autógyártó azt is elmondta, hogy az összes világszerte eladott Subaru jármű hibrid rendszerrel, vagy teljesen elektromos technológiával rendelkezik.
A Subaru tengerentúli értékesítésének és marketingjének ügyvezető igazgatója, Makoto Inouenemrégiben elmondta, hogy a japán autógyártó a következő öt évben „erős hibrid” hajtáslánc-technológiákat vezet be.
Miután a Subaru megszerezte a Toyota részvényeit, várható, hogy a következő generációs Subaru Forester, Outback és Ascent SUV-kat, rövid időn belül hibrid és plug-in hibrid technológiával bocsájtják ki.

Írta, gyűjtötte:  Dr. Déry Péter

Forrás:
Jessica Walker/Subaru
subaru.hu

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.