Tokió, 2018. július 10.
A Subaru Corporation bejelentette az új középtávú vezetői elképzelését, a „STEP” -et, amelynek célja, hogy a Subaru olyan vállalattá váljon, amelyben továbbra is megbíznak az ügyfelek.
A „filozófia, amelynek célja, hogy a Subaru olyan vállalat legyen, amelynek erős piaci jelenléte az ügyfél elsődleges elvárására épül”.
A Subaru a következő három elképzelést fogalmazza meg 2025-re:
- Legyen olyan márka, amely „különbözik” a többitől, a megkülönböztető jegyek növelésével
- Vegyen részt olyan üzleti tevékenységekben, amelyek szimpatizálnak az ügyfelekkel azáltal, hogy középpontba helyezik őket
- A vállalat társadalmi felelősségének teljesítése, a társadalmi igények diverzifikálásához (kockázatcsökkentéshez) való hozzájárulás révén
A STEP egy rövidítés, amely a „Speed”, a „Trust”, az „Engagement” és a Peace of mind and enjoyment” kezdőbetűiből áll, amelyek az új jövőkép négy fontos elemei. A „T” betűt hangsúlyozzák a logóban, mivel a Subaru a bizalmat tartja a legfontosabb elemnek. A név kifejezi a vállalat elhatározását is, amennyiben „stabil, erős lépéseket” tesz, mielőtt a jövőben átlép társadalmi változásokon.
(Tegyen állandó erőteljes lépéseket, mielőtt a jövőben szociális (társadalmi) változásokon ugranak át.)
Vállalati kultúra reformjai:
A Subaru célja, hogy olyan vállalattá váljon, amely gyorsan és rugalmasan tud reagálni a változásokra azáltal, hogy érzékenyebb a változó időkre és a külvilágra, miközben megőrzi a Subaru DNS-ét.
Konkrét kezdeményezések a következők:
„erőfeszítések annak érdekében, hogy olyan vállalattá válhassunk, amely mindíg helyesen cselekszik,
”, „a vállalati kultúra és az emberi erőforrások / szervezet reformja”,
„a CSR (Corporate Social Responsibility- vállalati felelősségvállalás) -tevékenységek áttekintése” és
„az informatika átvitele az általános üzleti tevékenységekbe”.
Minőségfejlesztési kezdeményezések:
A Subaru arra törekszik, hogy “olyan minőség legyen, hogy a Subaru tulajdonosok nyugodtan élvezhessék a hosszú távú autóhasználatot”.
Konkrét kezdeményezések a következők:
„az összes folyamat felülvizsgálata, a termék tervezésétől a gyártásig, a minőség biztosítása érdekében”,
„a gyártóüzemek termelési szintjének fokozása”,
„a minőségirányítási rendszerek megerősítése” és a
„szolgáltatási műveletek fejlesztése”.
A vállalat 150 milliárd jen (5 év alatt) befektetési keretet határoz meg az általános minőség javítása érdekében.
„Subaru-zukuri” (Make-a-Subaru) projekt:
A Subaru elindítja a „Subaru-zukuri” (Make-a-Subaru) projektet, amelynek célja az ügyfelek értékének „magas minőséggel”, „magas hozzáadott értékkel” és „alacsony költségekkel” történő növelése. Az új kezdeményezés az „autógyártás” „a-Subaru gyártássá” emelése, amely túlmutat a gyártáson, és magában foglalja a vásárlói érték növelésének teljes folyamatát, a termék tervezésétől a szolgáltatási tevékenységekig.
A biztonság és a nyugalom fokozására irányuló erőfeszítések:
A Subaru „az emberek életét védi” és célja a halálos közlekedési balesetek * megszüntetése * 2030-ig.
Fejleszteni kívánjuk a járművezetői asszisztens technológiáinkat és tovább erősítjük az ütközésbiztonsági teljesítményt azon filozófiánk szerint, miszerint biztosítanunk kell a mobilitás biztonságát azáltal, hogy lehetővé tesszük a járművek számára az olyan feladatok elvégzését, amelyekben az emberek hibázhatnak, tiszteletben tartva az emberek számára a vezetési feladatokat. Fokozni fogjuk a biztonságot és a nyugalmat vezetés közben is, azzal, hogy fejlett autótechnológiákat és intelligens technológiákat adunk a Subaru általános biztonságához.
* Védik a Subaru vezetőit / utasait, valamint a gyalogosokat / kerékpárosokat, úgy, hogy megelőzik a halálos közlekedési baleseteket.
Erős márka-kiépítésére tett erőfeszítések:
A Subaru értékeli az emberek közötti kapcsolatokat és olyan tevékenységeket valósít meg, ahol a SUBARU, a kereskedők, az ügyfelek és a közösség, kölcsönhatásba lépnek.
Elindítjuk a „SUBARU Digital Innovation” kezdeményezést, hogy külső partnerekkel együttműködve új vásárlói értéket teremtsünk a „csatlakoztatott autótechnológia” és az „adatok” felhasználásával, az egyes ügyfelek bevonásával és visszajelzésének felhasználásával.
Terméktervek és tervezési irány:
A Subaru minden évben piacra dobja a kulcsfontosságú modellek teljesen átalakított verzióit, és tovább fejleszti a jellegzetes SUV és sport modelleket.
A Subaru „Dynamic & Solid” tervezési identitást „merészebb” kifejezéssé fejlesztjük.
Környezetvédelmi kezdeményezések:
A Toyotával együttműködünk az „egyre jobb autók gyártása” és az „átalakulás kezelése a mobilitási társadalomban” területeken, a Subaru megkülönböztető képességeinek megőrzése mellett. A kezdeményezések magukban foglalják az alapvető technológiák közös fejlesztését az elektromos járművek számára és az együttműködést az új generációs technológiai területeken, például a csatlakoztatott autótechnológiák területén.
Erőfeszítések az innováció előállítására:
A Subaru az SBI Investment-el együttműködve létrehozott egy „SUBARU-SBI Innovation Fund” magánalapot, amely Japánban és a tengerentúlon ígéretes induló vállalkozásokba fektet be, amelyek várhatóan üzleti szinergiákat generálnak a Subaru meglévő és leendő üzleti területein. Ezen alap révén a Subaru kívülről szerez információkat a fejlett technológiákról és üzleti modellekről, és új technológiákat és üzleti modelleket keres.
Piaci stratégia:
A Subaru célja, hogy fenntartsa a növekedést az Egyesült Államok piacán, és fenntartható növekedést érjen el más régiókban, így Japánban, Ázsiában, Óceániában, Oroszországban, Latin-Amerikában, Európában és Kínában az egyes piacoknak megfelelő megközelítésben. A globális értékesítést 2025-re 1,3 millió darabra tervezik.
A repülőgépipar stratégiája:
A Subaru folytatja az önfenntarthatóságról a stabil növekedésre való áttérés érdekében tett erőfeszítéseket.
Fokozni fogjuk a repülőgépipar üzletágát azzal a céllal, hogy kiterjesszük a Subaru márkanevet az égbolton és az űrben, beleértve a „technológiai ellenőrzési projekteket”, a „partnerségi stratégiát” és „együttműködést az autóiparral”.
Nyereségterv és tőkepolitika:
- A stratégiai beruházások növelése.
- A fentiek megvalósításával biztosítsa az iparág vezető jövedelmezőségét. (Cél a működési árrés 10%, vagy ennél magasabb)
- Gondoskodjon 50% vagy annál magasabb sajáttőke-arányról. Biztosítsa a 10% -os ROE-t, miközben törekszik a 15% -ra vagy annál magasabbra. (ROE a vállalat teljesítményét méri. A ROE mutató a mérlegből és az eredménykimutatás adataiból számítható ki.)
- A nettó készpénz kezelése az üzleti viszonyok fényében, minimális szintként két havi nettó árbevételt határoz meg.
- Kiegyensúlyozott nyereség-megtérülést biztosítson minden érintett számára, és a részvény-visszavásárlásokat rugalmasan hajtsa végre a cash-flow függvényében.
A Vezetés felállása:
Írta: Dr. Déry Péter
Forrás: Subaru America