SUBARU OUTBACK H6

Az összes prémiummárka előtt világelsőként mutatta be a Subaru az állandó összkerék meghajtású Outback-et 1996- ban” Sport Utility Wagon” ( S.U.V.) néven.

Ma az Outback H6-3.0 hathengeres boxermotorral ( 209 Le 3 l Hengerürtartalom) már a prémium osztályba tartozik.

Utazás a legbiztonságosabban:

Az Outback H6 3.0 –ban a Subaru alapkiadásban kínálja az állandó összkerékhajtást, (AWD), elektromosan vezérelt automata sebességváltót (E-4AT), az aktív nyomaték elosztást (VTD). A csúszós úton a változó forgatónyomatékot úgy osztja szét a kerekek között, hogy azok mindig a maximális vonóerőt adják. Alapkiadás még a hátsó szintszabályozás, így az új csúcs-Outback mindig a legoptimálisabban van kibalanszírozva. Fontos tartozék még a VDC , az úttartó dinamika szabályozó, ami megakadályozza az autó alul, vagy túlkormányozottságát a gyors kanyarokban.

Vezető orientáciojú ergonómia és kimondott luxuskiadás látható a H6 műszerfalán. Jól leolvasható kerek műszerek, magasságban állítható fa Momo-kormány bőr bevonattal. A vezető oldalon elektromosan állítható ülés, elektromos ablakemelők, külső fűthető tükrök, két üvegtető szintén elektronikusan mozgatható. Széria kiadás továbbá: fűthető első ülések, tempomat, klíma automata, központi zár rádióvezérléssel, sztereo kazettás-CD-rádió.

A belső térben öt felnőtt és 528 l csomag kényelmesen elfér finom bőrbevonaton, ehhez jön még az italtartó, és még egy sor tartófiók mindenféle apróságnak. A hátsó üléstámlák 2:1 arányban lehajthatók, így a raktér 1646 l.-re növelhető. A két hátsó kerék multilink felfüggesztésű, keréktávolság 1074 mm. 1,8 t fékkel ellátott utánfutót vontathat 12% emelkedőn. Ezzel az Outback AWD egyike a legjobbaknak a saját kategóriájában.

Motor: a különösen kultúráltan futó 209 LE 3l boxer motor a legmodernebb motorépítésnek egy parádés példája . A szabályozott hosszúságú szívótorok (ECU) eredménye a széles tartományban fennálló magas forgatónyomaték. A forgatónyomaték 80 %-a már 2000/min fordulaton rendelkezésre áll.

A vízszintesen egymással szemben működő dugattyúk lapos elhelyezkedést eredményeznek, ami a Subarunak alacsony súlypontot biztosít, amely jobb úttartáshoz vezet. Mivel a dugattyúk egymással szemben mozognak, a motor teljesen vibráció mentesen fut. A mélyen fekvő súlypont lehetővé teszi a boxernek a direkt erőátvitelt. Ugyanis a motor erő a motorból áttétel nélkül jut a váltóba, onnan a kardántengelyre, egészen a hátsó tengelyig. Tehát az egész meghajtáslánc teljesen szimmetrikus, és kiegyensúlyozott. És ennek az egyenletes súlyelosztásnak köszönhetően az állandó négykerék meghajtás hatásfokát az Outback mind a négy kerékre maximálisan ki tudja használni.

Nincs Subaru AWD nélkül! Az állandó négykerék hajtás a legnagyobb lehetőség a motorerő átadásának a talajra. Ezáltal javul az úttal való kontaktus, az úttartás érezhetően stabilabb, tehát biztosabb akár aszfalt, nedves, murva, jég, vagy hó borítja az utat. Különösen a kanyarban mutatkozik meg az AWD előnye. Ehhez járul még a VDC, ami a kanyarban a fékekre hat, elosztja a forgatónyomatékot a 4 kerék között, visszaveszi a motor fordulatszámát, mindezt a mp. tört része alatt, ezzel is növelve a Subaru stabilitását.

Nem csak az aktív biztonságban tűnik ki a Subaru, nagy súlyt fektetnek a passzív biztonságra is. Speciális fémprofilokat használnak , amelyek a karosszériának a tartó-támasztó neuralgikus pontjait erősítik. Ehhez jön még a megerősített ajtó pántok, és a speciális keretprofilok, amelyek a tetőn futnak körbe. A biztonsági övek feszítő- és határoló automatikával vannak ellátva. Két első és oldalsó légzsák véd elöl, hátul 3 pontos biztonsági öv, és 3 fejtámla véd.

Dr. Déry Péter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.