A VI. Generációs Subaru Outback 2020 Ismertetése

Várhatóan hazánkba csak 2020 vége felé kerülhet az új Outback. Teszt éppen ezért még nem készülhet vele, de mindenképp jó tudni előre is, mi várható a VI. generációs Outbacktől.
A tengeren túli államokban már a szalonokban látható az autó, ők már sok részletet tudnak, irígylésre méltó, de hogy mi sem maradjunk le az információkról, összegyűjtve mutatom be, hogy a 2020-as Outback miben különbözik az előző kiadástól. Természetesen amint lehetséges, az ismertetőt egy teszttel fogom kiegészíteni, biztos vagyok benne, hogy jóval nagyobb élmény lesz kipróbálni, mint így, csak az adatokat összegyűjteni.

A Subaru Outback lényegében a Legacy kombi változata, amely a Legacy és egy terepjáró kereszteződéséből született, ez az a jármű, amely szokatlan az autósvilágban, mondhatjuk, hogy a Subaru Outback egy különc az autópiacon.

A Subaru a legnépszerűbb modelljét, az Outbacket, most teljes mértékben újratervezte. A felszínen a 2020-as Subaru Outback nem tűnik radikálisan különbözőnek az előző modellhez képest, de ha egy kicsit mélyebbre ásunk, jelentős változásokat találunk szerkezetileg, külsőleg és a kabin belsejében.

A hatodik generációs Outback gazdagabb technológiával, a legbiztonságosabb, legjobb széria, amely valaha is kijött a gyárból. Úgy tervezték, hogy ez az autó hosszú távon megbízható társsá váljon egy aktív család számára.

Komfort:

A 2020-as Outback optimális keverékét kínálja a SUV-képességeknek és a kényelmes autózásnak, ebben nagy szerepe van a Subarunál már megszokott Szimmetrikus All-Wheel Drive-nak, az Active Torque Vectoring-nak, -a járműdinamikai vezérlésnek és az új X-MODEnak, benne a Hill Descent Controllal.

Az Outback modellek 22 cm-es talaj feletti magassága nagyobb, mint sok más SUV-nál, de az Outback emellett kényelmes beszállást biztosít mind az első, mind a hátsó utasok számára.

Az Outback a többi Subaru típussal együtt a Global Platformra  épült, amely fokozott biztonságot, dinamikát biztosít, valamint csökkenti a zajt, a rezgést és növeli a merevséget (NVH: Noise, Vibration, and Harshness) . A Subaru mérnökei keményen dolgoztak, hogy megtalálják az utastérbe érkező nemkívánatos zajok csökkentésének módját. Az Outback ajtajára új szigetelőket szereltek, amelyek a középső szakaszban és a tetőoldalon kettős ajkakkal ellátott terelőlapot alkotnak a jobb hangszigetelés végett. A szélvédőre és az első ajtó üvegére hangszigetelő belső fólia került, míg az üveg vastagsága nőtt a jobb hangtompítás érdekében. A törekvés sikerült is, ennek eredménye, hogy az autó most még 3 dB-el csendesebb lett az autópálya sebességnél.

A terepautósok nem várhatnak sok változást az off-road képességekben. A 2020-as Outback megközelítési szöge 18,6 fok, 21,7 fokos az elhagyási szög és 19,4 fokos a rámpa szög. Ez összehasonlítva a 2019-es modellel (18,6; 22,9 és 20 fok), nem nagy különbség. A 22 cm hasmagasság nem változott.

Belső:

Az autó belsejében az első dolog, amit észreveszünk, az az új központi képernyő. Ez a 11,6 hüvelykes nagyfelbontású érintőképernyő az összes modellnél széria, függőlegesen beépítve, mint egy iPad.

A nagy multimédiás képernyőt új többrétegű műszerfal övezi, amely puha tapintású, valódi dupla varrással díszített a jobb megjelenés miatt. A borító anyag és varrás ugyanolyan színkombinációval rendelkezik, mint az ülések és az ajtókeret, hogy egységes harmóniát alkosson. 

A belső építész a tágas, elegáns környezet kialakítása érdekében szélesebb szélvédőt és hosszú vonalakat használt a műszerfal középpontjától az ajtókig. Az Outback Touring felszereltségnél luxus anyagfelhasználást, köztük a Nappa bőrt, a pillérek nagy fényességű fekete lakkozását, krómozott ajtófogantyúkat és selymes tónusú oldalsó tükröket alkalmazott.

A képernyő, a szellőzőnyílások vertikálisan helyezkednek el, és új a műszercsoport-tervezés is. A váltó feljebb került, a pohártartók most a középkonzol doboz közelében találhatók.

A Limited és Touring modelleket motoros, memóriával ellátott, 10 féle irányban állítható első ülésekkel, derék támasztóval, állítható párnahosszúsággal (csak vezetőnél) és fűtött első / hátsó ülésekkel szerelték. Három fokozatú hőmérséklet állítással rendelkezik, jó megtámasztást ad a vállakig, hogy kényelmesebb, jobb tartást biztosítson.

A Touring modelleknél szellőztetett elülső üléseket és fűtött kormánykereket adnak a standard felszereltség mellett.

A személyes elektronikus eszközök tápellátásához és párosításához négy USB port és két 12 voltos egyenáramú aljzat áll rendelkezésre.

Az Outback kényelmét a hátsó utasok számára optimalizálták a fej, a váll és a lábtér növelésével. A hátsó lábtér 3,6 cm-el, a fejtér pedig fél cm-el nőtt. Az utastér össztérfogata 25,5 liter növekedést mutat a nyitható tető nélküli modelleken, és 31 l. az üvegtetős modelleken.

A Subaru STARLINK gépjármű-technológiája már-már pilótafülke-élményt nyújt, a járművezető egy nagy érintőképernyős kijelzőn vezérelheti a szórakoztató- és a jármű beállításokat.

Teljesen új, 11,6 hüvelykes, Full HD multimédiás kijelző, a legnagyobb, legfejlettebb információs és szórakoztató képernyő, amely valaha a Subaruban bemutatkozott. Az okostelefonokhoz hasonlóan az alkalmazásikonok személyes preferenciák alapján is mozgathatók és konfigurálhatók.

A képernyőn haptikus vezérlőkkel választhatók funkciók, valamint diszkrét, valódi gombokkal szabályozható a légkondicionáló (HVAC) – nincs is több nagyméretű gomb.
(Haptikus érintés azt jelenti, hogy választhatunk két opció közül. A gyorssal elég rövidebb ideig megérinteni valamit, míg a lassúval tényleg hosszú az érintés, ezek alapján különböző funkciókat hívhatunk elő.)

Új képernyős vezérlőket alkalmaztak az audio-, légkondi-, X-MODE- és járműfunkciók beállításához, a kommunikáció a Near Field Communication (NFC) alapján működik.

(NFC az egymás közelségében lévő eszközök között biztosít kapcsolatot, saját áramforrásuk révén, vagy akár a bejövő rádiójel energiáját felhasználva lekérdezéseket képesek fogadni és adatokat továbbítani, valamint alkalmas az eszközök közötti azonosítási folyamat pl. mobiltelefon – headset elvégzésére.)

Megújult a műszerezettségben:

Kombinált műszerek:

Okostelefon integráció az Apple CarPlay ™, Android ™ auto és új STARLINK SmartDeviceLink ™ alkalmazásokkal;

Bluetooth® kihangosító és audio streaming kapcsolat;

AM / FM/ DAB sztereó;

Hátsó/első kamera;

SiriusXM® , All Access Radio, és SiriusXM Travel Link®, A HD Radio®

és az On Air frissítések elérhetőek.

Az Outback-ben a rendelkezésre álló Wi-Fi-hotspot gyors internet-hozzáférést biztosít nagysebességű LTE ™ kommunikációval .

12 hangszórós + 1 mélynyomó Harman Kardon® audio rendszer, a Clari-Fi ™ tömörített hangvisszanyerési technológiával és a Harman GreenEdge ™ nagy hatásfokú hangszórókkal és erősítővel kiváló hangzást biztosít.
(A tömörített hang nem hangzik jól. Ezért a Harman által kidolgozott Clari-Fi rendszer azonnal korrigálja a hullámforma hiányosságait a meglévő zenei információk és a hangforrás minősége alapján. Harman, a csúcstechnológia mögött álló cég együttműködik néhány autógyártóval, hogy ez a prémium audiorendszer a Subaruhoz is eljusson. A rendszerrel a hang világos és szépen szól.)

A TomTom® navigáció hang utasítással is vezérelhető, a térkép három éves ingyenes frissítési lehetőséget kapott.

Külső Design:

Kívülről az új Outback nagyon ismerősnek tűnik. Figyelmesen kell nézni, hogy láthatóak legyenek a változtatások. Annak ellenére, hogy a Subaru teljesen újratervezte az Outback-et, új Global Platformra költözött merevebb architektúrával, új motorokkal és jobb üzemanyag felhasználással, a hatodik generációs modell nem tűnik szignifikánsan eltérőnek a jelenlegi modelltől.

Az eredmény egy robusztus és funkcionális kialakítás, amely inspirálja a tulajdonost egy jó túrázásra és úgy általában az aktív életmódra. A 2020-as Outback vastagabb profilú paneleket és megemelt hátsó ajtót jelenít meg, valamint a dinamikus vonalvezetéséből adódó sebességérzetet. A szélesebb sárvédők, a nagy hatszögletű hűtőrács, az elülső burkolat és a sarkok LED-es függőlegesen orientált ködlámpái (alapfelszereltség) hangsúlyozzák az autó SUV képességeit.

A hátsó ablak spoiler sportos formát ad, a rendszámtábla tartójának élesebb bemélyedése van.
Elöl a fényszórók nagyobb vetületét látjuk.
Csakúgy, mint az elülső rész, az oldal is agresszívebb burkolatot kapott. A szaggatott oldalsó szegély egy túrabakancs külső talpára utal, hogy drasztikusabbnak nézzen ki. A burkolat lefedi a kerék íveket, és az ajtók felé vastagodnak.
Az Outback feliratok az alsó panel elülső részéből hátra költöztek.

Összességében a Subaru ezt a designt az Active x Tough koncepciónak nevezi.

A mai autóépítési irányzatban minden újonnan tervezett autó mérete növekszik. Ez áll a Subaru Outback esetében is, de a méretek nem nőttek túlságosan. Az új Outback 486 cm hosszú, 168 cm magas és 185,4 cm széles. Ez csupán 3,6 cm hossznövekedést jelent elődjéhez képest.

A szélesség 1,56 cm-rel nőtt, de a magasság ugyanaz marad.

A 2745 mm-rel a tengelytáv is változatlan.

Az első nyomtávszélesség 157 cm-el változatlan, de a hátsó 160 cm, 1,6 cm-el növekedett.

Az első túlnyúlás mindössze 2,5 cm-el nőtt, a hátsó túlnyúlás 3,6 cm-el növekedett.

(2019-es Outback méretei: 4820, 1840, 1605 mm, nyomtáv elöl: 1575, hátul: 1590 mm, tengelytáv: 2745 mm)

A csomagtartó:

Most még több rakodótér áll rendelkezésre a hátsó ülésháttámlák lehajtásakor, 2143 l. (1848 l.)
A szélesebb hátsóajtó nyílással az Outback csomagtartójába kényelmesen behelyezhetők a nagyobb, hosszú tárgyak, mint például a gyerekkerékpár, kemping felszerelés, a golfütők vagy a babakocsi. Az autó pakolásakor a további kényelem érdekében az új elektromos nyitású ajtó lehetővé teszi a tulajdonos számára, hogy a Subaru-csillagkép előtt legyezve nyíljon, valamint egy új érintésű felülettel aktiválja a nyitómotort. Mindkét nyitási lehetőség minden modellnél elérhető. Ha nem elégséges a csomagtartó térfogata, a nagyobb pakolhatóság érdekében az Outback tetősíneket kínál beépített és visszahúzható keresztrudakkal.

Motor, sebességváltó:

Az új XT modelleknél a 2,4 literes turbófeltöltős BOXER motor elégséges teljesítményt biztosít a lendületes közlekedéshez, 260 lóerővel 5 600/perc fordulatnál és a széles csúcsnyomaték-sávon dolgozó motor 377Nm forgatónyomatékot ad le 2000 és 4800 /p között. A négy henger űrmérete összesen 2387 cm3, kerekítve 2,4 liter, 94 milliméteres furattal és 86 milliméteres lökettel. A sűrítési arány 10,6/1, a henger-nyomás elég magas a jobb hatékonyság érdekében. A közvetlen befecskendezés gazdaságosabb (DIT motor), az égés a kipufogógázokat az iker turbófeltöltőn keresztül továbbítja, ami az intercooleren lehűtött levegőt a motorba tölti.

“A motort inkább forgatónyomatékra tervezték, nem annyira lóerőre, ami nagyon hasznos a teljes terhelés alatt ” – mondta a Subaru szóvivője a 2,4-es boxer motor teljesítményéről.

A turbó motor mellett a teljesen átdolgozott új szívó 2,5 literes BOXER, közvetlen befecskendezéssel 182 lóerővel rendelkezik 5800 ford./percnél és 239 Nm nyomatékkal 4400 fordulat/percnél. (2019: 175 Le 5800/p, 235 Nm 4000/p)

Az 2020-as Outback modellek boxer motorjait Lineartronic CVT váltóval párosították, a kormánykeréken elhelyezett váltófülekkel kapcsolva 8-fokozatú kézi üzemmódú funkcióval rendelkezik.
A 2,4 literes turbó Outback 2000 kg-ot vontathat.

Fogyasztás:

A 2,5 literes motoros Outback benzintankja tele benzinnel több mint 900 kilométeres hatótávolságra képes. A gyártó által becsült üzemanyag fogyasztása városban 9 l/100 km, 7,1 l/100 km autópályán.
A 2,4-es turbó motor fogyasztása 10,2 l/100 km városban és 7,8 l/100 km az autópályán. (Ne feledjük, az állandó négykerék hajtás mellett!!)

Futómű:

A kifinomultabb hajtóművek kiegészítéséhez teljesen új felfüggesztés járul, amely könnyebb és hatékonyabb az előző kiadásnál.
Az első felfüggesztés MacPherson, új rugóval, alumínium alsó L-karral és új 23 mm-es üreges stabilizáló rúddal rendelkezik. A hátsó felfüggesztés kettős keresztlengőkaros, tekercsrugókkal és új 19 mm-es üreges stabilizáló rúddal segédkeretre támaszkodik.
Az egész modellsorozatban új elektromos, sebességfüggő szervo segíti a kormányzást. Az áttételezése mint az elődjénél, direktebb a kormány, 2,82 fordulattal.
A fékek is frissítést kaptak, a féktárcsák nagyobbak lettek, és a hátsók is belső léghűtésűek.

Struktúra és Biztonság:

Kíváncsian várjuk az új Outback törésteszt eredményeit!

Az új alaplemez és a továbbfejlesztett biztonsági elemek alkalmazásával biztosak lehetünk abban, hogy ez a Subaru is kiemelkedő eredményeket produkál a vizsgálat alkalmával!

A 2020-as Outback is a Subaru EyeSight Driver Assist technológiáját tartalmazza, amely magában foglalja az Advanced Adaptive Cruise Control-t Lane Centering-el, amely figyelmeztet, amikor a jármű a sávon kívülre téved.

Az új biztonsági rendszer, a DriverFocus Distraction Mitigation System egy infravörös kamerát és arcfelismerő technológiát használ, felismeri a vezetőt, a vezető fáradtságát vagy figyelmetlenségét, hang- és vizuális figyelmeztetéseket ad, ha a megszokottól eltérő viselkedést tapasztal.

További vezető-segéd technológiák közé tartoznak a LED-aktív fényszórók, automatikus fékezés; holttér-észlelés a sávváltó segédeszközzel és hátsó keresztforgalmi figyelmeztetéssel; és az EyeSight Assist Monitor kijelzővel.

A 2020-as Outback-ben a Subaru a 2019-es modellben már bemutatkozott elülső kamerát kínál, amely a járművet a vezető látás holtterén belül helyezi el, 180 fokos nézetet jelenít meg a 11,6 hüvelykes kijelzőn, ezzel biztonságot és segítséget nyújt az autó előtti térről, vagy éppen a parkolásnál segít.

A 2017-re bevezetett Subaru Global Platformot az Outback számára optimalizálták, amely 70% -kal merevebb szerkezettel büszkélkedhet, mind a torziós, mind az első felfüggesztés merevségében és 100% -kal merevebb az első oldalsó hajlítási és hátsó segédkeret merevségében az előző kiadáshoz képest.

Az ütközésvédelem tovább javult, mivel az új karosszéria 40 százalékkal több energiát elnyel az első és oldalsó ütközésnél, mint a jelenlegi kifutó modell. Ha az ütközés mégis elkerülhetetlen, az Outback nyolc légzsákkal véd, beleértve a vezető térdlégzsákját is.

Active Tourque Vectoring ATV

Az Active Torque Vectoring (ATV) rendszer a kanyarban fékezi a belső első kereket, ezáltal a külső kerék még több hajtóerőt kap, ezzel csökkentve a megcsúszást.

(Ld. Ld, az ismertetőmet:)

A Subaru azt várja, hogy az Outback a legjobb biztonsági pontszámokat érje el, amikor később tesztelik a törésbiztonságát, beleértve az Autópálya Biztonsági Biztosítójának (IIHS) a Top Safety Pick + minősítését is.

Két ügynökség értékeli az Egyesült Államokban a járművek törésállóságát. Az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Közigazgatási Hatóság NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) a járművek frontális, oldalsó ütközésével és borulásával teszteli a járműveket. Az NHTSA öt csillagosra értékelte a 2019-es Outback biztonságát!

(A non-profit, független Highway Safety (IIHS) Biztosító Intézet különböző tesztsorozatokat alkalmaz a frontális és oldal ütközésbiztonság, a tetőerősség ellenőrzésére, valamint a fényszóró minőségre és a gyermekülés behelyezésének egyszerűsége szempontjából. Az IIHS mindegyik teszten a „Good-to-Poor” skálán értékeli a járműveket, és a legmagasabb teljesítményt a Top Safety Pick vagy a Top Safety Pick + kitüntetéssel jutalmazza, amelyek közül az utóbbiak azt is megkövetelik, hogy a jármű automatizált ütközést megakadályozó fékrendszere jól teljesítsen az IIHS tesztjeiben. (EyeSight rendszer.). A tesztekben csak a legjobban teljesítő járművek minősülnek a TOP SAFETY PICK+ besorolásban.)

Elérhető típusok:

ONYX EDITION

Az új 2020-as Onyx Edition XT fekete-fehér külső elemekkel, 18 hüvelykes fekete könnyűfém keréktárcsákkal, valamint exkluzív szürke kétszínű belső térrel rendelkezik. Az üléseket új, vízlepergető, tartós StarTex ™ anyagba csomagolják.

Az Onyx Edition XT Premium felszereltséggel kapható, 2,4 literes turbó BOXER motorral, és teljes értékű pótkereket kínál.

Az off-road tulajdonságai a szokásos kiadástól eltérőek, az egyetlen beállítás helyett az X-Mode rendszer több fokozata elérhető, amelynek az útfelülettől függően csúszós / hó és mély hó / sár beállításai választhatók.

A VI. gen. Outback főbb jellemzői:

Új kihangosító rendszer;
Az állatvédők örülhetnek: Az Onyx Edition utastere nem bőrborítást kapott, hanem egy speciális anyagú  mosható kárpitot (StarTex ™) kínál, turbófeltöltős motort, és fekete kerekeket, összességében jobb      tereptulajdonságokkal rendelkezik, melyekkel vitathatatlanul ez a legmenőbb Outback a 2020-as    sorozatban;
Új, merevebb és csöndesebb globális platformra épül, amely ma már majdnem az összes Subaru járművet támasztja alá;
Új, 2,5 literes alapmotor 182 lóerővel;
Opcionálisan 2,4 literes turbófeltöltős motor, 260 lóerővel, ami valószínűleg kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsítja 0-100-ra az Outbacket;
Óriási tablet-stílusú 11,6 ” információs és szórakoztató rendszer;
A Subaru Eyesight rendszer javítása, beleértve a DriverFocus figyelőrendszerét.
Szélesebb első szélvédő
Vastagabb üveg a hangszigetelés miatt
LED ködlámpa
Új futómű
Hűtött első ülések (Touring változatnál)
Új hátsóajtó nyitó rendszer

A mostani stílus már ismert az előző generációkból, de nem szabad összetéveszteni, az autó teljesen új a padlótól a tetőig, az utolsó generáció elemeinek csak nagyon kis hányada ismerhető fel a hatodik generációs Outbackben.

Úgy tűnik, 2020-ban az Outback-et a jövőbeli autók egyik legjobb választásának kell tekinteni. Ez a crossover ötvözi az erőt és az eleganciát.

Írta: Dr. Déry Péter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.