Subaru Outback 2.5i 2018 bemutatása és teszt

Subaru Outback 2.5i 2018 bemutatása és teszt

Az SUV-ok eltérő benyomást keltenek az autósokban. Van aki szereti, van aki ellenzi, de a Subaru Outbacket nem lehet nem szeretni, évek óta olyan autósok választják, akik tágas és kényelmes autóra vágynak, amely mindenféle időjárási és útviszonyokra készen áll, olyan kivitelben, ami nem hasonlít a szokásos hétköznapi autókhoz, kicsit különc, de kiváló minőséget és biztonságot ad.

Úgy tűnik ezeket a tulajdonságokat egyre több vásárló értékeli, ami az eladások számában is tükröződik. A Subaruk eladási száma évről évre nő, a gyár bevétele évek óta szárnyal! Ld.Cikkem:Prominence 2020

A 2016-os változatot már korábban bemutattam, érdemes elolvasni, mert az új, frissített 2018-as Subaru Outback ennek alapjaira épült. Most az Emil Frey Importtól megkaptam kipróbálásra a ráncfelvarrott Outback-et, hogy kiderítsem, a tervezőmérnökök mennyit változtattak, javítottak az autó külső-belső tulajdonságain.

Az új modellévre az Outback agresszív külső megjelenése és a finomabb, elegánsabb belső kivitele vonzóbb lett, mint az eddig megjelent bármelyik elődje.

Mielőtt 2018-ban megérkezett a háromsoros üléselrendezésű Ascent, az Outback állt a subarus ranglétra legmagasabb fokán. A felső középkategóriás Outback a Subarunál megszokott szimmetrikus összkerékhajtást kínálja, négy- és (USA-ban) hathengeres boxermotorral kapható, mindkettő CVT/Lineartronic váltóval párosítva. Mivel nálunk csak a négyhengeres elérhető, nem volt kérdéses, hogy ezzel a motorral szerelt 2018-as Outback 2.5i Sport-ot próbálhatom ki.

A 235 Nm nyomatékkal rendelkező, atmoszférikus, 175 lóerős négyhengeres motornak köszönhetően a 2018-as Outback 2.5i 10,1 másodperc alatt gyorsul a 0 és a 100 km/ó közötti sebességre, ami egy tizeddel gyorsabb, mint a 2016-os Outback 2.5i. Nem túl nagy a különbség, ezért szívesen látnánk, ha a következő generáció ennél gyorsabb lenne az alapmotorral. Várható, hogy ez 2020-ban jelenik meg, valószínű, az már megkapja az Ascent 2,4 l-es turbófeltöltéses motorját 260 Le-vel. Addigra talán már egy EV Outback is választható lesz!

A motoron nagy mértékben változtattak, ennek eredményeképpen a nyomatékgörbéje ideálisabb lett, ezzel a fogyasztás és a motor teljesítménye az Outback előnyére változott.

Az Outback 2.5i gázpedálja eléggé érzékeny, ha az Si-Drive Sport állásban van. (Ld. ismertetőm:)

   

                 

Kis elmozdulásra azonnal reagál, a vezetési élmény így már majdnem sportos, párosítva kényelmes rugózással és jó kormányzással, amely közvetlenebbül reagál, kifejezetten élvezhető a kanyargós szerpentinen a vezetés, köszönhetően az új futóműnek, a boxer motor alacsony súlypontjának és a szimmetrikus meghajtásláncnak. A motor hangja többnyire a háttérben marad, csöndes, kivéve a teljesen nyitott fojtószelepnél, amikor már hangosabb lesz, jelzi, hogy boxer dolgozik a motortérben.

A Belső

Funkcionális és sokoldalú az Outback belseje, tágas és magas színvonalú a kialakítása. Az első ülésekbe beülve, rögtön úgy érezzük, hogy ez egy kellemes hely az utazáshoz. Az anyagok jók, valódi varrás a műszerfalon, finomságával, valamint magasfényű fekete szegéllyel és ezüst színű előlapok eleganciájával kápráztatnak a lágy tapintású műanyagok az autók felső kategóriáját jelzik. Az ajtókon lévő karfák kényelmesek, az első-hátsó középső kartámaszok elegendőek a hosszabb úton a karok pihentetéséhez.
És úgy általában az autóban jól érezzük magunkat!

A megnövelt tengelytávnak köszönhetően az első ülések mögött bőséges lábhelyet kapunk a hátsó utasok számára. A hátsó üléstámlák beállítására szolgáló kezelőszervek az ülések oldalsíkjában középen helyezkednek el, ezzel a dőlésszöget egész kényelmesre tudjuk beállítani. A 60/40-es osztású hátsó támlát belülről és a csomagtartóból is gyors, egyszerű mozdulattal lehet lehajtani. A hátsó ülések is fűthetők. Két USB kimenet van mind az első, mind a hátsó résznél.

Az Outback 559 liter rakteret kínál, és 1848 l, amikor a hátsó üléstámlákat lehajtjuk. Ekkor egy sík, jól pakolható csomagtartót kapunk.
A motoros csomagtartó tető megkönnyíti a csomagtérhez való hozzáférést, programozható, hogy emlékezzen arra, milyen magasra nyíljon, például egy parkolóházban. Örömmel venném, ha a következő generáció motorja kicsit gyorsabban mozgatná a tetőt.

A Subaru egy egyszerűen használható 8,0 hüvelykes displayt kínál az összes felszereltségű kiadásban. Ezzel a rendszerrel, ha a kompatibilis telefonunknak van ilyen szolgáltatása, hangutasítású szöveges üzeneteket küldhetünk, persze a telefon nélkül is jól kommunikál, a térképen könnyen megkereshetjük azokat a helyeket, amelyeknek csak a város nevét és utcáját ismerjük, és hangutasításra gyors telefonhívásokat is kezdeményezhetünk. Az Outback GPS-e integrált TomTom alapú rendszerrel működik, a képernyőn a csiptetős / húzási zoom funkció ugyanúgy működik, mint a telefonon.

A HiFi hangzásért HarmanKardon rendszer felelős, 12 HarmanKardon hangszóróval, + 1 mélynyomó a csomagtérben elhelyezve. Szépen szól!

 

Az USA piacon a csúcskiadás a „Touring”, ami gyönyörű „Java Brown” bőr üléseket kínál, nálunk a „Sport” a csúcs, hozzánk Ivory és fekete bőrrel érkezik. Az olcsóbb kiadásoknál szövet kárpittal rendelhető.

Az Apple CarPlay és az Android Auto mindegyik kiadásnál alapfelszereltség.
A kabin frissítéseihez hozzátartozik az újratervezett multifunkcionális fűthető kormánykerék és a középkonzol.
Az Outbacken belül minden funkció könnyen érthető és egyszerűen használható.

Ülésmagasság

Az Outback ülésszintje magasabb, mint az átlag autóknál, így ez a ki-beszállást nagyban megkönnyebbíti.
Az ülések magasságának pontos mérésére – az út és a vezető csípőjének távolsága – ún. H-pont mérést (HPM) alkalmaznak. Erre a mérésre egy lézeres eszközt használnak, amely emellett feltárja a tető-oszlop láthatóságának akadályait is (vak foltok), meghatározzák a motorháztető által eltakart út hosszát, valamint a csomagtartó, vagy a hátsó ajtó által eltakart út hosszát is (a visszapillantó tükrön keresztül).

A nagy ablakoknak és a vékony tetőoszlopoknak köszönhetően az Outback manőverezése rendkívül egyszerű feladat, körben nagyon jó a kilátás.

A holttér figyelő rendszer már a 2016-os évjáratú modellekben is megjelent a hátsó kamerával együtt,  a 2018-as Outbackben kibővítették egy első figyelő kamerával is, segít a parkolásnál, a néhány cm. távolságot is jól érzékeli.

Külső

Méretek:

A robusztus 2018-as Outbackben frissített a horizontális jellegű hűtőrács, finoman utal a BOXER motor dugattyú-mozgására, új az elülső és hátsó lökhárító, az új fényszórók és más finom részletek is sokat javítottak az autó megjelenésén.

A Sport modellek 18-as kerekeket kaptak új dizájnnal, megkülönböztetve őket a többi kiadástól.

Biztonság

Új az adaptív kanyar követő fényszóró (SRH). A LED-es fényszórók együtt fordulnak a kormánykerékkel, így jobb látótávolságot biztosítanak a kanyarban az éjszakai vezetés közben.

A Sport és Comfort modellek jellemzője a Grand Beam Assist, amely automatikusan ki- és bekapcsolja a távolsági fényszórót a forgalomtól függően, ez a szolgáltatás a 2016-os modellben már megtalálható.
A tolató kamera pozícióvonalai most a kormányzási szög szerint mozognak, hogy pontosabban behatárolhassuk az autó mögötti tárgyakat a tolatáskor.

Két ügynökség értékeli az Egyesült Államokban a járművek törésállóságát. Az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Közigazgatási Hatóság (NHTSA : National Highway Traffic Safety Administration) a járművek frontális -, oldalsó ütközésével és borulásával tesztelte a járműveket. Az NHTSA öt csillagosra értékelte az Outback biztonságát!

A non-profit, független Highway Safety (IIHS) Biztosító Intézet különböző tesztsorozatokat alkalmaz a frontális és oldal ütközésbiztonság, a tetőerősség ellenőrzésére, valamint a fényszóró minőségre és a gyermekülés behelyezésének egyszerűsége szempontjából. Az IIHS mindegyik teszten a „Good-to-Poor” skálán értékeli a járműveket, és a legmagasabb teljesítményt a Top Safety Pick vagy a Top Safety Pick + kitüntetéssel jutalmazza, amelyek közül az utóbbiak azt is megkövetelik, hogy a jármű automatizált ütközést megakadályozó fékrendszere jól teljesítsen az IIHS tesztjeiben. (EyeSight rendszer.)

(Az IIHS gépjármű-teszteket hajt végre, hogy meghatározhassák az ütközésbiztosságot, a jármű mennyire jól védi az utasokat ütközés esetén. Az ütközés megelőzésére szolgáló rendszereket is értékelik, amelyek automatikusan figyelmeztetik a járművezetőt, vagy akár fékeznek is a frontális ütközések elkerülésére vagy enyhítésére, és még értékelik a fényszórók hatékonyságát is. A tesztekben csak a legjobban teljesítő járművek minősülnek a TOP SAFETY PICK+ besorolásban.)

Mindkét ügynökség legmagasabb pontszámai azt jelölik, hogy a 2016/2018-as Subaru Outback egy határozottan biztonságos crossover választás!

A Subaru az egyetlen olyan autógyár, amelynek minden típusa elérte az 5 csillag minősítést!

Az EyeSight (ld. ismertetőm:)  biztonsági rendszert még tovább fejlesztették, mindegyik kivitelben megtalálható. Az EyeSight egyik funkciója automatikusan használja a féket, hogy elkerülje, vagy csökkentse a rendszer által észlelt ütközés hatását, egy másik funkció megakadályozza, hogy a jármű kisodródjon a sávból.

A sávtartó segédrendszer jól működött a forgalomban.

Az Outback adaptív tempomat szabályozó rendszere hatásosan működik és rendszeresen használható, akár a városi forgalomban is. A szolgáltatás hasznosnak bizonyult, amikor közel fél órát töltöttem azzal, hogy megpróbáltam bejutni egy bevásárlóközpont parkolójába. Az adaptív sebességtartó automatát bekapcsoltam, a lábaimat félretettem, és minden megállás után csak megnyomtam a folytatás gombját, amikor a kocsisor előre haladt. Ha ezt a funkciót napi rendszerességgel használja, akkor nem fogja érteni, eddig hogyan lehetett élni nélküle!

A Subaru továbbra is előtérbe helyezi a biztonságot járműveiben, és ez alól az Outback sem kivétel. A normál biztonsági elemek 8 légzsákot tartalmaznak.

A Subaru körkörös, különlegesen erős acél elemei merevítik a karosszériát, ez eloszlatja az ütközési energiát a váz körül.

A Subaru boxer motort és a sebességváltót úgy alakították ki, hogy frontális ütközés esetén az egész egység a karosszéria alá csúszik.

Az autó gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszere mostantól minden egyes gumiabroncson külön is megjeleníti az értékeket, ami növeli a kényelmet és a biztonságot.

Motor

A 2018-as Outback nem olyan gyors, mint egyes versenytársai, de a négyhengeres modell egy tank benzinnel több, mint hétszáz kilométeres távolságot képes megtenni, köszönhetően a nagy, 70 literes benzintartálynak és (a gyár által mgadott) 7,5 l/100 km átlagfogyasztásnak.

A Subaru az Outbacket SUV-nek nevezi, de az Outback valójában egy utcai jármű, azonban mind a nagyobb méretű rakomány szállítására, mind az időjárási és útviszonyoktól független kalandos élményekre buzdít.

Az Outback négy- és hathengeres motorjain kismértékben változtattak 2018-ra, de az egyetlen sebességváltó, az automatikus CVT/Lineartronic   (ld. ismertetőm: ) átépítésre került a simább, csöndesebb működés érdekében. Ezzel a módosítással a rövidebb pályán futó lánc a gyorsításkor még csendesebb lett. Néhány újságíró kedvéért, akiket zavart a CVT fokozatmentes váltása, beprogramoztak 1-1 hagyományos váltást szimuláló fokozatot, így majdnem azt érezzük, amit a többfokozatú váltó is produkál. Természetesen ennek ellenére a folyamatos kapcsolat a motor és a meghajtott kerekek között egy pillanatra sem szakad meg.

Csökkent a szélzaj. Az első oldalablakoknál az új hangszigetelő üveg és az aerodinamikus külső tükrök alakja az első ülés területét teszi csendesebbé, míg a hátsó kerék körüli vastagabb szigetelések a hátsó ülés és a környezetének zaját csökkenti és a szigetelt oldalsó ablaküveg a szélzajt hivatott elnyomni.

Futómű

A Subaru számos változtatást hajtott végre a finomítás jegyében, újrahangolták a felfüggesztést, csillapítást, ez simább futást eredményezett, valamint újrahangolták elektromos szervokormányt, ezáltal az autó közvetlenebb kormányzást és élvezetesebb vezetési élményt nyújt. A fékhatásra már a 2016-os modellben sem lehetett panasz, az előzőhöz képest már ott is megnövelt a tárcsa átmérője, ebben az új típusban még hatásosabbra hangolták a fékeket.

A nagy teljesítményű futómű kiindulópontja egy rendkívül merev keret, amely a felfüggesztési rendszer alapjául szolgál a kényelem és a biztonság érdekében.

A Subaru a független kerékfelfüggesztési rendszert eredetileg a több évtizedes múltra tekintő motorsport versenyre tervezte és ezt folyamatosan fejlesztették, ennek eredményét hasznosítják az utcai autóikban. A futómű könnyűszerkezetes alkatrészeket tartalmaz, a tengelyek egyforma hosszúságúak, ez alapjául szolgál a szimmetrikus AWD rendszernek.

A Subaru MacPherson típusú elülső felfüggesztési rendszere lényegesen merevebb, mint a hagyományos elülső támasztórendszerek, amely tompítja a zajt, a rezgést és a durva lökéseket – ami még fontosabb, kiváló kezelhetőséget biztosít. Az L-alakú alsó vezetőkar a kisebb fordulási kör lehetőségét szolgálja. A nagyobb teljesítményű modelleknél ez a vezérlőkar alumíniumból készül, csökkentve a rugózatlan tömeget és még jobb kezelési jellemzőket biztosít.

Minden járműnek széles nyomtávja van, ami nagyobb stabilitást biztosít.

A dupla lengőkaros hátsó futómű kialakítás kiváló vezetési kényelmet ad.
A kétkaros hátsó felfüggesztés biztosítja a kerekek maximális érintkezését az úttal. A dupla lengőkaros hátsó felfüggesztés alacsonyabb és kompaktabb, így a komponensek nem nyomulnak be a raktérbe, növelve ezzel a csomagok számára a nagyobb teret.

Az Outbacknek még akkor is hasznos az offroad tulajdonsága, ha nem használja az összkerékhajtású rendszert terepezésre, a 20 cm-es hasmagasság a városban segít átjutni a meredek fekvőrendőrökön, vagy a bevásárlóközpontok bejáratain, vagy éppen elkerülhető a kötelező járdán parkolásnál az első lökhárító sérülése.

Fogyasztás

Ha a közlekedésben a lehető legtöbbet használjuk a sebességtartó automatát, nyugodtak lehetünk, hogy a sebességváltó minden körülmények között a legoptimálisabb áttételt választja, és a fékeket is a lehető legbiztonságosabban és legoptimálisabban alkalmazza. Azonban nagyon fontos, hogy ne bízzuk egyedül a biztonsági rendszerre a közlekedési feladatokat, mindig mi legyünk éberek, mert a felelősség minden szituációban rajtunk áll!

Az együtt eltöltött 350 km utunk alatt, melyben városi közlekedés, autópálya, szerpentin, kicsi off-road is előfordult, az átlagos üzemanyag fogyasztásunk  8,4 literre jött ki.

A crossover Outback vonzerejét tovább növeli az “Én más vagyok” tulajdonságai, amellyel jócskán kitűnik a ma már egyre inkább egymásra hasonlító, vagy éppen közös építésű-tervezésű autók közül.

Subaru Outback 2018, különbség a 2016-hoz képest

Figyelmeztető fények bekapcsolása vészfékezéskor
Stop & Go-Startautomatik
Elsőkamera kameraképpel a Navi displayen
Kormányfűtés
Ülésfűtés hátul
Oldalkép monitor
LED-hátsófény és féklámpa
LED-Fényszóró dinamikus kanyarkövető fénysugárral
LED-Nappalifény
Áttervezett első burkolat
Szélesebb lett az alsó hűtőrács nyílás és új a lökhárító
Újratervezettek a C alakú fényszórók, LED-es nappali fényekkel.
Új horizontális jellegű rács (utalás a boxer motorra)
Új kerék
Tolatókamerán a képernyőn szinkronban mozog a kormányzással
Felismeri az egyes gumik nyomás változását
LED-es irányjelző
Jobbak az izofix rögzítők
Outbacknél újrahangolták a felfüggesztést
Újrahangolták elektromos szervokormányt és a fékrendszert
Csendesebb lett, a Lineartronic CVT rövid pályán futó láncot használ
Csökkent a szélzaj. Az első oldalablakoknál az új hangszigetelő üveg az első ülés területet teszi csendesebbé, míg a hátsó kerék körüli vastagabb szigetelések a hátsó ülés és a környezetének zaját csökkenti
újratervezett légkondicionáló (gyorsabban hűt), a kijelző a szabályozó tárcsában kapott helyet.
az óra nagyobb
két mikrofon veszi a hangutasításokat
több nyelvet is felismer
A navigáció TomTom rendszerrel működik gyorsabb reakcióval.
Vészfékjelzés az elakadásjelző bekapcsolódásával.
Automatikus belső tükörbeállás a szembefény érzékelésénél

Írta, fényképezte:
Dr. Déry Péter

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.