V. Generációs Forester 2019

Mi várható az új Foresternél? Ha egy új Subaru Forester vásárlására gondolsz, sajnos még egy évet várni kell…

A 2014-es kiadás, amikor bevezetésre került, elnyerte a Motor Trend Sport Utility of the Year díját. Ám ma már a negyedik generációs Subaru Foresteren látható, hogy ráférne egy teljes átalakítás. Úgy tűnik, a Subaru Corp. is tudja ezt, ezért az ötéves életciklusában, a japán autógyártó a 2019 Forester SUV új, ötödik generációján dolgozik, amely várhatóan 2018 őszén érkezik.

Sok változással mutatkozik be a vásárlók számára, és úgy tűnik, érdemes várni rá!

A kémfotókon az első dolog, ami észre vehető, hogy ez az új Forester sokkal nagyobbnak tűnik, mint a régi. A jelenlegi is elég tágas, de talán ez az új még több helyet kínál. A külalakján a nemsokára kapható Ascenttel, valamint az új Imprezával megegyező karaktervonalak tűnnek fel.

Amikor azt mondjuk, hogy a 2019-es modellen “minden új”, azt értjük, hogy a Subaru várhatóan majdnem mindent megváltoztat az autón, beleértve a legtöbb belső és külső komponenst. A motor lényegében ugyanaz lehet, de még ha a Subaru ragaszkodna is a tiszteletre méltó 2,5 literes boxer  motorhoz, a mérnököktől további teljesítmény növekedést, valamint az üzemanyag-fogyasztás csökkentését várhatjuk.

Sajnos a motorról szóló hírek eddig nagyon kevéssé ismertek. Éppen ezért várnunk kell még egy kicsit a legfrissebb információkért az autóhoz tervezett motorral kapcsolatban.

Ám a pletyka-malom őröl, és egy másik forrásból kutatva úgy tűnik, hogy a Subaru megőrzi a 2.0 literes turbómotort az új 2019-es Foresterben. Az ezzel szerelt SUV-ban megváltoztatta a nevet Forester XT-ről Forester Sportra. Ennek lenne is értelme, mivel a fogyasztók nem tudják, hogy az X az AWD-t és a T a Turbo-t jelenti. A fogyasztók viszont azt tudják, hogy a Forester Sport megnevezés jobban megfelel az autó megjelenésének és teljesítményének. De gondolom, a Subaru rajongókat nem nagyon érdekli, hogy XT vagy Sport a neve, mindaddig, amíg benne van a turbó feltöltéses boxer motor.

Várhatóan a 2019 Forester alap kiadása a 2.5i motorral jön, de az már új, közvetlen befecskendezésű, 2,5 literes, atmoszférikusan légző boxer lesz. Az új motorban az üzemanyag-felhasználás hatékonyabb lesz, és az újonnan átalakított Lineartronic sebességváltóhoz (CVT) kapcsolódik, amely az erőt az ismert szimmetrikus összkerékhajtáson át vezeti a kerekekhez. Körülbelül 175 lóerős és 240nm nyomatékkal nagyszerű élményt nyújthat a legtöbb járművezető számára.

A Subaru a Torque News-ban jelentette be, hogy a Forester XT 2.0 (Forester Sport) turbómodelljét 2019-re jelenteti meg és hatfokozatú kézi sebességváltó váltja fel a CVT Lineartronic váltót. Ezt a Subaru Corp. ugyan nem erősítette meg, de a Subaru közelében lévő forrás azt szivárogtatta ki, hogy ezt be fogják vezetni. A teljesítménynek ezúttal közelében kellene lennie a 260 lóerőnek és 350Nm nyomatéknak.

Ezenkívül számításba jön az új, 1,6 literes, turbófeltöltős, négyhengeres benzinmotor, amely a Levorgban debütált. Ez a motor 170 LE teljesítményt nyújt 4800 rpm és 5600 rpm között, és 250 Nm nyomatékot ad le 1800 rpm-től 4800 rpm-ig. A fokozatmentes váltóművel (CVT) kombinálva a Levorg GT kombinált ciklusú tesztelésénél 7,4 liter / 100 km-es üzemanyag fogyasztási értéket produkált, kicsit több természetesen a régi szívó 2,0 literes (7,2 l / 100 km) motor fogyasztásánál.

A 2019-es Subaru Forester lesz a következő modell amely már az új Subaru Global Platformra épül. Tehát a Forester megkapja az új SGP-t. Ez az, amit már biztosan tudunk!

A teljesen új, 2019-es Forester ötödik generációja az alacsonyabb súlyponttal rendelkező Subaru Global platformon (SGP) érkezik, amely javítja a vezetési dinamikát, csendesebb az autó és nagyobb biztonságot ad a nagyobb merevség és szilárdság miatt. Az új SGP architektúra célja a zaj, rezgés és keménység (NVH: Noise Vibration Hardness) szintjének csökkentése és emellett az új Forester könnyebb is lesz. A karosszéria és az alváz 70-100 százalékkal merevebb lesz, ami jobb kormányzási reakciót ad és a megnövekedett merevsége a jelenlegi modellekhez képest 50 százalékkal csökkenti a test csavarodását, ami már az új Imprezában és a 2018 Crosstrekben (XV) bizonyított, valamint adott a hibrid opció lehetősége. Figyelembe véve, hogy a tervezésnél a villamosítást is szem előtt tartották, talán még lehetséges lesz a hibrid Forester megjelenése is. (Nyilvánvalóan az SGP keret a jármű méretétől függően változik).

Az SUV-ok magas építésűek, és nem jól teljesítenek, ha nagyobb sebességgel kanyarodnak, vagy gyorsan változtatják az irányukat. Ám a 2019-es Forestert alacsonyabb súlyponttal tervezték, amely javítja a vezetési dinamikát a kanyarokban.

A Subaru új generációs Forestere lesz a legbiztonságosabb SUV, amelyet valaha építettek. Az ötödik generációs Forester alapját képező új architektúra 40 százalékkal javítja az ütközés energiafelvételét a jelenlegi modellekhez képest, ami megóvja az utasokat a baleset esetén. Az Imprezában és a Crosstrekben (XV), amelyek már erre az alapra épültek, adott esetben az utasok túlélhetik a nagyobb ütközést is. Egy ütközés után a töréstesztek alapján tapasztalták, hogy mindkét jármű A és B oszlopa megőrzi a bennülők védelmét szolgáló merevségét.

Valószínű tovább fejlesztik az EyeSight vezető segítséget nyújtó biztonsági rendszert, mint a teljesen új Ascent 3-Row családi SUV-ban, amely a nyáron jelenik meg a piacon. Várják, hogy a Subaru új formatervezését, magasabb csúcstechnikai jellemzőit és esetleg a belső kárpitokat a 2019-es Subaru Forester Sport Prémium és Touring kiadásba is áttegyék, megőrizve ezzel a turbófeltöltős elegáns, sportos megjelenését. Az EyeSight csomaggal felszerelt járműveken a rendszer tudása folyamatosan bővül. A limited modellekben az új, reflektort figyelő funkcióval automatikusan felismeri a közelgő járműveket, és szükség szerint beállítja a fényszórókat.

A Subaru továbbra is kényezteti a vásárlót a felszerelség mennyiségével egy megfizethető áron. A 2019-es Subaru Forester árának nem szabadna lényegesen változni. Az alapmodellnek még mindig körülbelül 24 000 dollárba kellene kerülnie, ami az egyik legolcsóbb crossover-t jelentené a piacon. A Subaru valószínűleg meghozta ezt a döntést annak érdekében, hogy fenntartsa a Foresternél a jó eladási statisztikát.

Színek

Külső színek: Venetian Red Pearl, Crystal Black Silica, Quartz Blue Pearl, Jég ezüst Metallic, Jasmine Green Metallic

Belső színek: Fekete w / Cloth kárpitozás, szürke w / Cloth kárpitozás

Korábban a Subaru bemutatta a japán koncepciós autót a Tokyo Auto Show-ban Viziv néven. (ld. a nyitó  képek) Valószínű, hogy ezt a formát teszik át az új Foresterbe, változtatnak egy-két dolgot az érkező modellben, de a fő vonalak már nagyjából láthatóak.

Az autó hátulja drámaian megváltozik. Az új autó nagyobb hátsó lámpákkal és egy sokkal nagyobb tető spoilerrel büszkélkedhet, amelyek hasonlónak tűnnek a hatchback Imprezahoz. A hosszabb tengelytáv miatt az autó kissé izmosabbnak is látszik, ami biztosan segíti a Subaru értékesítését. A fényszórók és a hátsó lámpák is újak, hogy érdekesebb és egyedibb megjelenést biztosítson az autó megjelenésében.

Az autó felszereltsége eddig meglehetősen közös volt az Impreza-val, és ezek a dolgok nem fognak sokat változni. Biztonságban feltételezhető, hogy a 2019-es Subaru Forester nagyon hasonló műszerfalat fog mutatni a szedánhoz. Ez valójában jót jelent, mivel a mostani Impreza sokkal jobb kinézetű autó, mint korábbiak.

Amint azt korábban említettem, az utas nemcsak több helyet kap. A hátsó utasok mostantól olyan dolgokat kapnak, mint az USB csatlakozók, az elosztott hátsó szellőzők és a vezérlők, valamint a dönthető ülések.

Annak ellenére, hogy a meglévő Forester a tavaly év eleji eladási időszakban kissé megtorpant, ismét lendületet ért el, 3,3 százalékkal emelkedett a 2016-os év azonos időszakához képest.

Az XV-s eladások a 2017. évben nőttek, 12,6 százalékkal 6772 egységre, ami azt sugallja, hogy az új autók vásárlása a Subarunál tovább fog emelkedni.

Írta: Dr. Déry Péter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.