A Japán Subaru nagyszabású terve 2020-ra, a Prominence 2020

A Subaru anyavállalata, a Fuji Heavy Industries a Subaru részlegnél készített egy 2020-ig elérendő tervet, ezt “Prominence 2020” –nak nevezte el. A terv célja, hogy növelje az értékesítést és a nyereséget az évtized végére, a cél elérése érdekében számos új terméket és fejlett technológiát vezetnek be.
A Subaru az egyetlen autógyártó, amely az elmúlt hat egymást követő évben töretlenül növelte az értékesítést és a nyereséget az Egyesült Államokban. A 2016. évben rekord nyereséget ért el, 2020-ra az eladásokat további 20 százalékkal akarják növelni.  (ez a “Prominence 2020”)
Jellemző a Subaru fejlődésére, hogy pl. 2016-ban, a Subaru eladásai 22 százalékkal, míg az USA-ipar 3 százalékkal nőtt.
A Fuji Heavy Industries terve az észak-amerikai piacra 2017-re a 600.000 db Subaru előállítása.  (Összehasonlítás végett a 2016. évben 478.000 darabot adtak el.) A tervét arra alapozza, hogy már eddig is növelte az értékesítési számokat, amelyek már most meghaladják a várakozásokat, és a piaci átlagot.
Csak az indianai összeszerelő üzemben az eddigi 310 000 darabbal szemben 2017 után 400.000 Subarut fognak összeszerelni.  A Subarunak szüksége van erre az extra teljesítményre ahhoz, hogy elérje a “Prominence 2020”-ban kitűzött célokat.

Yasuyuki Yoshinaga a Fuji Heavy elnöke, bemutatta a sajtónak a tervet és bejelentette a rekord nyereséget 2016 március 31-ig, beleértve a rekord bevételt, a rekord működési eredményt és minden idők legmagasabb nettó jövedelmét. Összességében a 12 hónapos időszak alatt az eladási darabszám 14 százalékkal felkúszott 825.000 darabra. A Subaru terve további 11 százalékos növekedés, ami a 916.000 járművet jelent a következő költségvetési évben. Az értékesítésnek 2020-ra meg kell haladnia a 1,1 millió darabot  -mondta Yoshinaga.

A középtávú terv szerint, hogy a nyereség 20 százalékkal növekedjen 2020-ra, az szükséges, hogy a költségek csökkentése révén anyagilag hatékonyabb legyen a járművek előállítása, a szabványosított platformokkal és a karcsúbb gyártási folyamatokkal.

Emellett a Subaru komoly hirdetési kampányt folytat, amely még ismertebbé teszi a Subarukat.

A Fuji Heavy főnök Yoshinaga úgy tűnik megvalósíthatja az új középtávú tervet, a “Prominence 2020” – at, mivel az előző üzleti terv két évvel korábban már megvalósult.

“Szerencsénk volt, hogy képesek voltunk két évvel a tervezett időpont előtt az előirányzott tervet teljesítenünk,. Az új üzleti terv célja, hogy a gyorsan növekvő Subaru erősítse a márka hírnevét, amelyet főleg a crossover Forester, Outback és Legacy szedán kocsik képviselik. Azt akarjuk, hogy ez a cég, -ami ugyan Japán legkisebb autógyára-, de különleges képességekkel rendelkezik és magas minőségű termékeket gyárt, növelje a Subaru márka hírnevét” -mondta Yoshinaga.

A motoroknál is terveznek további változtatást.
Jelenleg további fejlesztés alatt állnak a már meglévő közvetlen üzemanyag-befecskendezésű DIT boxer motorok, 2017-től kezdve átalakítják az összes benzines boxert közvetlen befecskendezésesre, valamint készül egy új boxer hajtómű is.

Ez a technológia lesz szabvány a következő generációs motoroknál, a jövőben a Subaruk már ezzel a technikával gördülnek ki a gyárból.

(szerk.: nem találtam hivakozást arra nézve, mi lesz a H6 motorokkal, de tartok tőle, hogy csak a H4 motorokat fogják gyártani…)

Hogy csökkentsék az üzemanyag-fogyasztást, és 40 százalékon túl fokozzák a termikus hatásfokot, (általában a benzinmotor hatásfoka 21-33 %, a dízeleké 29-42 %) a Subaru is bevezeti a henger lekapcsolást, amit már gyakran látni egyes V8 motoroknál,  és a szegénykeverékes direct befecskendezést, valamint  fejlesztik a tiszta égésű Atkinson ciklusú motorokat.  Ez technika a magasabb hatékonysága miatt jelentősen több energiát hasznosít , vagyis nagyobb az üzemanyag-hatékonyság a teljesítmény feláldozása, vagy hengerűrtartalom csökkentése nélkül.
Azzal, hogy szigorúbb kibocsátási szabványok lépnek életbe, a Subaru átalakítja hajtáslánc technológiát is 2020-ig.

A Subaru később csatarendbe állít egy plug-in hibrid autót Észak-Amerikában, hogy megfeleljen a járművekre vonatkozó US szabályoknak, 2018-ban sor kerül a Toyota hibrid technológiának a beépítésére.

Ezen túlmenően, a Subaru vázolta a terveket az EyeSight ütközésgátló biztonsági funkció új változatáról. Megerősítette, hogy még kifinomultabb 4. generációs EyeSight rendszeren dolgozik, amely képes lesz arra, hogy segít megelőzni vagy enyhíteni a károkat nem csak a frontális ütközéseknél, hanem minden más irányból is.

Az új termékek között a fejlesztés egy hétüléses SUV felé irányul az észak-amerikai piacra, hogy lecserélje az öregedő Tribecát. A Subaru nem közöl részleteket a járműről, de azt mondta, hogy valamikor 2016 és 2020 között debütál, a termelés helyét még nem határozták meg, de Yoshinaga szerint a cég a gyártást Észak-Amerikába tenné, ahol máig a Tribecákat gyártják.

Új platformok és motorok

2016-tól kezdődően bevezetnek egy új, moduláris platformot, az úgynevezett „Subaru Globális Platformot”, amely alapját képezi minden modellnek, az Imprezától az Outbackig. A kialakítása lehetővé teszi a később kifejlesztendő elektromos autó felépítését, amihez az akkumulátoroknak is már előre kialakították a helyét. A lényege a biztonság lesz, merevebb konstrukció, ezzel kisebb rezonancia, csöndesebb, könnyebb a kezelés, megnövelt a belső tér, melyek közül az utóbbi egy kicsit szűk lehet az autógyártó jelenlegi modelljei között.

Ezzel mutatkozik már be az új generációs Impreza és Forester amelynek középpontjában a biztonság, a manőverezhetőség és megnövekedett belső tér áll.

Az új generációs Impreza és Forester várhatóan 2017-ben jön, valamint jön a következő Tribeca de az utóbbi sajnos nem jön Európába, a fő piacai az Egyesült Államok és Kanada, és esetleg Ausztrália.

A Levorg valószínűleg megújul körülbelül 2 év múlva, és talán néhány hónappal őt megelőzve jön a váltás az Exiga-ból. Ez főként Ázsiában lesz kapható .

2017-ben jön a következő generációs Forester, amely már az új Subaru Global Platformot használja, plusz lesz frissített változata a WRX és WRX STI-nek, már szintén az új platformon.

Nem sok minden történik majd 2018-ban, de jön 2019 -ben az új BRZ,

felváltják a WRX STI-t , facelift-je lesz az Imprezának és a Foresternek, és jön a hetedik generációs Legacy, valamint a következő Outback.

Azután 2020-ban, a második generációs Levorgnak kell megjelennie, valamint lesz egy frissített Tribeca, megelőzve az új Impreza 2021-t.

A hírek szerint frissítik a dízel boxert is.

Írta: Dr. Déry Péter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.