Ez az ATV Active Tourque Vektoring
Nem biztos, hogy mindenki örül neki, de a hétköznapi autósnak, aki viszont szeret gyorsan menni, biztos segítséget nyújt.
A Subaru Active Torque Vectoring (ATV) a kanyarban fékezi a belső első kereket, ezáltal a külső kerék “lediferál”, az meg több hajtóerőt kap , ezzel csökkentve a megcsúszást. Az ATV a Subaru Vehicle Dynamics (VDC) ellenőrző rendszernek (ld. itt) része, amely viszont folyamatosan nyomon követi az autó futását, a négy kerék forgási sebességét.
Ha a Subaru letér a tervezett irányból/kanyarból ( homok, jég, esőtől síkos úton, stb) az Active Torque Vectoring rendszer úgy adagolja a fékerőt, -a VDC hardver ellenőrzése alapján-, ahogy az első kanyar-belső keréknek szüksége van ahhoz, hogy az autó íven maradjon.
Csökkenti az alulkormányozottságot, miután a kanyar belső kereket fékezi, és szinte húzza be az autót a kanyarba.
A rendszer a 2014-es WRX STI típusnál debütált, nyilván bevált a rendszer, mert a 2015-ös Legacy/Outback típusokba is már beépítik!
Dr Déry Péter
www.lezerdent.hu