Volt nálam a Forester XT 2014 Platinum
Az Emil Frey Subaru Kereskedéstől megkaptam kipróbálásra az autót, köszönet a lehetőségért! Nem sokat mentem vele, kb. 150 km-t, hegyen, vàrosban. A fogyasztás így átlagban 9,0 l/100 km- re jött ki. Lehetne kihozni alacsonyabb fogyasztást is, de nehéz megállni, hogy a motor erejének legalább egy kis töredékét ki ne hasznàljuk!
Ez a negyedik generáció, nekem a legjobban ez tetszik. Az autó külső megjelenését illetően ez áll hozzám a legközelebb, finomodtak a vonalai, szemből kicsit „dartvéderes” de ez nem ront a külalakján.
Eltűnt a külső légbeömlő, ezzel enyhén veszített a „dögösségén”. A hossza 36 mm-el nőtt az elődjéhez képest, így 4595 mm lett, a belső tér nem csak emiatt lett tágasabb, hanem a szélvédő is előbbről indul, tehát kisebb szögben dől, ezzel kecsesebb is lett a vonala, és a cw értéken is tudtak javítani, ami magával hozta a szélzaj csökkenését is.
Tetszik az ajtónyitás/zárás, még a távirányító gombot sem kell nyomkodni, így egyszerűbb a beszállàs. Nagyon csöndes, még a magasabb fordulatszám tartományban is.
A belső tér elegáns, a fekete bőrülések kényelmesek, jó oldaltartással. Hátul is kényelmesen elférünk, bőséges a lábhely.
Minden kapcsoló jól elérhető, a középkonzolon a kezelőszervek könnyebben áttekinthetőek, mint az Outbackben, anélkül tudok klímát, páramentesítőt, rádiót, stb. állítani, hogy oda kelljen néznem. A monitoron jól leolvashatók a külvilág adatai, a mindenkori motor adatok, szemléltető rajzokkal mutatja az X-Mode működését,
és egy csomó információt kapunk és hívhatunk le az autó működéséről. A navigáció már szerencsére ismeri Hazánkat, jól áttekinthető, hamar életre kel, könnyen megtanulható. A térkép frissítése is leegyszerűsödött, csak az SD kártyára kell letölteni az új térképet. Ugyanezen a monitoron kapcsolható a rádió, de a hangolása során sem tűnik el a térkép, csak kicsit arrébb húzódik, helyet adva a hifinek, praktikus, mert a rádió csatornák beállítása közben sem szűnik meg a navigàció.
A motoros hàtsó ajtó csak hab a tortán, nem kell csapkodni, nyújtózkodni, szépen csukódik magától.
A kényelmi felszereltsége tetszett, a magas üléspozíció tetszett, érdekes, hogy a kézifék aktivizálása még a hagyományos fékkar behúzàsával történik. Az Outback után még kerestem a gombot, azt már megszoktam, nekem az kényelmesebb, itt ezért hiányoltam.
A csomagtartó jól pakolható, bőséges a helykínálat. A hátsó tàmlákat a csomagtartóból is le lehet hajtani, nem kell körülszaladni az autót ahhoz, hogy nagyobb rakhelyet nyerjek. A motorindító gomb is praktikus.
A motor (DIT -Direct Injection Turbo) ereje lenyűgöző, (240 Le , 340 Nm) az előzésnél is jókora biztonságot ad. (7.5 sec alatt gyorsul 100 km/ó-ra) .
A CVT szinte észrevétlen dolgozik, (Leírás itt) jól teszi a dolgát, gyorsan reagàl. A futómű hangolása nagyon jól eltalált, ügyesen össze tudták hozni a komfort rugózást a stabilitással. Az Outbackhez viszonyítva, jobban kisimítja a zökkenőket és még mindíg nem dűlöngél a kanyarokban, nem bólint nagyot a fékezéskor, indulásnál.
Az SI-Drive kapcsolót a középkonzolon kerestem, de itt a kormányra helyezték, jó ötlet, könnyen kezelhető. ( Leírás itt. )
Az X Mode-t kipróbáltam, ( leírás itt) a meredek lejtőn is jól vezeti le az autót, anélkül, hogy gyorsulna. A kapaszkodásban is biztos nagy segítség, de ilyen feladatot nem bíztam rá, így nem tudtam ezt a funkcióját kipróbálni, de a YT-ra feltöltött videókat végignézve, a hegymászó képessége is eléggé meggyőző.
Összességében nagyon tetszett az autó, egy következő autócserénél mindenképp számításba jön, az új Outbackkel kell majd megmérkőznie!