Subaru Outback 3.0R 07 összehasonlító teszt
|
Még 2006 végén Emil Frey-nél láttam az új Outbacket, akkor még csak a szalonban volt kiállítva, beleültem, kóstolgattam. Még egyszer-kétszer visszamentem, tanulmányoztam, összehasonlítottam az előző kiadással. Már akkor megígérték, hogy ha lesz tesztautó, elvihetem egy körre. Első ránézésre a külső nem változott, alaposabban szemügyre véve, az első lámpákon látszik változás, a sarkok lekerekítettek, a fényszórómosót nem látom, de azért ott van, használatkor előugrik. A hűtőrács nagyobb, ezüst lett, ez inkább a sötétebb árnyalatú autókon mutathat jól, legfőképp a feketén! Több ponton javítottak a karosszéria merevségén, ami emeli az autó stabilitását és komfortját, az esetenkénti rezonanciát megszüntették, amivel a gépkocsi futása is csöndesebb lett.
Hátul már olvasható, hogy ez nemcsakhogy Outback, hanem még Subaru is, meg kapott egy erőteljesebb krómcsíkot a 2 lámpa között és a hátsó lámpákban 1-1 fehér betét is van. Összességében nem lett szebb, szerintem ugyanolyan szép, nekem a régi is éppúgy tetszik. De a felnik kimondottan tetszenek.
Belül sincs nagy változás, a középkonzol fekete, szép, elegáns.
Először az indítás körül matattam. A kormány kisebb, a szervo hatás erőteljesebb, természetesen sebességfüggő, előre-hátra is állítható, jobb üléspozíciót lehet így beállítani. A gombok, karok, kapcsolók már a Subarunál megszokott ergonomikus elrendezésűek, minden kézre áll, kényelmesen elérhetők. A monitoron van számológép, átváltási lehetőségek, naptár, határidő napló. A km. órán a számok és a mutatók világítanak, úgy, mint a 2,5-ös turbó OBK-en. Jól néz ki! A kormányon van egy kapcsoló csoport, amivel adatokat lehet lehívni a km kijelzőre. Izgalmas az a görbe, ami az A fordulat számlálón egy mutató vándorol a zöld-sárga mezőben, ez az Econometer. Az Econometer nem a pillanatnyi fogyasztást mutatja, hanem egy viszonyszámot ad, ami a kiválasztott A, v. B – megtett távolságmutatóban a távolsághoz és az ahhoz tartozó átlagfogyasztáshoz arányítja a pillanatnyi fogyasztást. Tehát ha az A átlagfogyasztása 11 l, akkor az Econometer a 11 l fölött a sárgába megy, 11 l. alatt a zöldben mutat. Ugyanez áll akkor is, ha a B-t választom ki, de akkor természetesen az ottani átlagfogyasztáshoz viszonyít. Ha itt pl. 15 l. az átlagfogyasztás, akkor 15 alatt van a zöldben, a fölött a sárgában. Érdekes, hasznos olvasmány a Multiinformationsdisplay. Még több fontos funkciója is van: 2 órai folyamatos vezetés után figyelmeztet a pihenőre, ha 3 C° alá süllyed a hőmérséklet, ha elfelejtem kiengedni a kéziféket, ha nyitva marad egy ajtó, meg…meg… Szóval tetszik a figyelmessége!
A motoros ülésállítás a memória nélkül teljesen értelmetlen, mert ha egyedül használom az autót, úgyis csak 1x kell beállítani, ha meg ketten-hárman, a motorral beállítani lassabb, mint kézzel. A 2004-es kiadású Outback 3.0 autót a feleségem is használja, mikor indulok, nem kis időt töltök el, míg a 8 beállítási variációt visszaállítom a fenekem alá. Fontos változás a hátsó fűtés. A középkonzol hátsó nyúlványán a levegő mennyiségét és irányát lehet állítani, ami az elődjén nagyon hiányzott. A kombiban a fűtést úgyis nehéz úgy elosztani, hogy mindenhol egyforma hőmérséklet legyen, így ezzel a megoldással lényegesen javult a helyzet. A 2 oldali klíma nekem nem sok pluszt hozott, nagy gyakorlati hasznát nem látom, olyan, mint a szirti sas, azért jó ha van. A GPS sajnos ugyanúgy nem ismeri az országunkat, mint az előző…Az új kiadásokban viszont lehet módosítani, ami a teljes Magyar országot már lefedi. Az audio rendszert két cég szállítja: a McIntosh és Kenwood. A hozzánk érkező Subarukat a Kenwood cég termékével szerelik. A Fuji hangzásért felelős mérnöke Tatsuhiko Okuma dolgozik azért, hogy erőteljes hangzású és természetes, jó minőségű zenét hallgathassunk az autónkban. Az új technológiát SRS WOW –nak nevezte el. A lényege, hogy a hang torzítását minimalizálja, optimalizálja a hang lokalizálását az autóban. A hangot a fej magasságában sugározza, úgy elosztva, hogy a sztereo hatás minden ülésben érzékelhető legyen. A hangzás javításában segít az SRS TruBass rendszer, ami erőteljes, tisztán hangzó mély frekvenciájú hangképet biztosít.
A motoron történt változás a fogyasztáson és a dinamikusságon sokat javított az elődhöz képest. A hengerfej merevítése folytán a motorhang és a vibráció csökkent, főleg az üresjáratban. A motor-teljesítményt az SI-Drive választókapcsolóval állíthatom, három állás közül választhatok: I, S, S# Városban az intelligens állásban untig elég, így a fogyasztás jóval lejjebb tud menni. S# állásban nem csak erősebb, hanem anélkül, hogy nagyon kellene nyomni a gázt, az automata folyamatosan a lehetőség szerint alacsonyabb sebesség fokozatban tartja a váltót, így minden pillanatban fantasztikus nyomaték áll rendelkezésre, nem kell várni a visszakapcsolásra. Itt szinte már STI érzésem van!
A hideg motornál csak az intelligens állás működik, ezen változtatni nem lehet. A S# fokozatot, csak a teljesen felmelegedett motorhoz lehet választani. Egyszerűen szenzációs! Ha már mindenáron manuálban akarok kapcsolgatni, biztosan kényelmesebb a kormányon levő fülekkel, gyorsan vált, a kijelző mutatja a fokozatokat. A kormányról viszont nem csak az előválasztó Manuál állásában lehet visszakapcsolni, hanem bármelyik SI-Drivefokozatból is. Aki eddig nem volt kibékülve az automatával, ebben az autóban megkapja ugyanazt az élményt, mintha váltogatni kéne, azzal az előnnyel, hogy ezt az automata végzi helyettünk. A Futómű pont az én szájízem szerint változott: puhább lett, az aszfalt repedéseken lágyabban gurul át, viszont ugyanúgy nem dülöngél,- bólogat, mint az elődje.
Összességében a változások mindenképp az autó javára váltak, nem értem, miért nem lehetett az elődjét is eleve így kiadni. Talán előre elhatározták, hogy 2007-ben ez lesz a ráncfelvarrás, mert különben mivel rukkoltak volna most elő…. Ennek a típusnak a mostani ára jóval olcsóbb ezzel a gazdagabb, -praktikusabb felszereléssel, mint amikor én vettem az Outbacket (2004 végén), tehát mindenképp ez jobb vétel az akkori árakhoz képest. Teszt: Dr Déry Péter Subaru 4WD-Technologie: Active Driving, Active Safety |